ساخت ویلا دوبلکس ایزدشهر
زمان اجرا
0
متراژ
0 متر

ویلا چیست؟

در حالت کلی ویلا به بنایی اطلاق می‌گردد که در آن یک‌هارمونی بسیار خوب میان بنا و طبیعت پیرامون ایجاد گردد و در واقع بنای ساخته شده به عنوان عضوی از طبیعت پیرامون به حساب آید. نکته بسیار مهم و کلیدی که نقش بسیار زیادی در نتیجه نهایی ساخت ویلا دارد این است که برای ساخت ویلا از طرح مناسب استفاده شود.

اساس کار یک ویلا کاملا متفاوت از ساختمان‌های معمولی و آپارتمانها می‌باشد چرا که ویلا بر خلاف انواع دیگر ساختمانها ارتباط بسیار نزدیکی با طبیعت و محیط پیرامون خود دارد. در حالت کلی زمانی که ما در یک ویلا قدم می‌زنیم و هوای پاک و تمیز را نفس می‌کشیم حس بسیار خوبی را تجربه کرده که این حس کاملاً از قدم زدن درون یک آپارتمان متفاوت است.

برای ساخت ویلای خود با ما تماس بگیرید

طراحی و ساخت ویلا نیز مانند ساخت هر ساختمان دیگری نیاز به یک نقشه اولیه دارد و همچنین باید یک سری مراحل ساخت و ساز به صورت تمام و کمال صورت پذیرد و در نهایت پروژه اجرای ویلا به اتمام برسد. معمولاً مهندسان و ناظرین خبره برای ساخت ویلا با توجه به آب و هوا و موقعیت جغرافیایی منطقه طرح‌های مناسب ارائه می‌کنند. همچنین نمای داخلی و خارجی ساختمان و مصالح و مصالح به کار رفته برای ساخت ویلا نیز تحت تاثیر پارامترهایی مانند آب و هوا و موقعیت جغرافیایی ملک می‌باشد.

فرآیند کلی ساخت ویلا

در حالت کلی باید بگویم زمانی که برای ساخت یک ویلا فرآیندها به صورت کاملاً استاندارد و درست صورت پذیرد، نتیجه امر ایجاد یک بنای با کیفیت می‌باشد. 

امکانات رفاهی و آسایش بسیار بالایی را در آن برای ساکنین خود ایجاد می‌کند و همچنین از ارزش مالی بسیار بالاتری نسبت به املاکی که به صورت استاندارد و اصولی ساخته نشده است، برخوردار بوده و آرامش روحی و جسمی‌فراوانی را برای ساکنین خود ایجاد می‌نماید. 

از نظر مهندسی لازم است تمام اصول مقاوم سازی و طراحی به صورت استاندارد و درست رعایت و اجرا گردد; و در نتیجه بتوانیم یک ویلای تمام عیار ارائه نمایم. اجرای ویلا از مراحل مختلفی تشکیل می‌شود که تمامی‌مراحل به صورت درست و کامل انجام شوند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.
گروه ساختمان سازی رنویت آرک ارائه دهنده انواع خدمات اجرایی و ساختمانی برای ساخت و طراحی ویلا، طراحی ویلا کلاسیک، طراحی ویلا مدرن، بازسازی ویلا و همچنین اقداماتی مانند طراحی محوطه ویلا برای مشتریان و درخواست کنندگان گرامی‌می‌باشد.

مراحل ساخت ویلا

اولین قدم در ساخت ویلا و یا هر سازه دیگری در نظر داشتن یک طرح مناسب و همچنین برنامه ریزی اصولی و دقیق به منظور شروع پروژه ساخت می‌باشد; که وظیفه انجام این قسمت بر عهده طراحان و مهندسین ناظر و معمار همچنین گروه‌هایی مانند استادکاران و تاسیسات و غیره می‌باشد.

مرحله بعدی در اجرای ویلا گود برداری است. در این مرحله مکانی که قرار است پروژه ساخت ویلا در آن انجام گردد با گچ و ریسمان به صورت کامل مشخص و علامت گذاری می‌گردد. بعد از آنکه فونداسیون بنا به صورت کامل مشخص شد، عملیات گود برداری با نظارت مهندسی و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات گود برداری انجام می‌گردد. 

مرحله بعدی در اجرای ویلا بتن ریزی و اجرای اسکلت ساختمانی است. در این مرحله لازم است حتماً از بتن مرغوب و مناسب بنا استفاده کرد تا در نتیجه بنای ساخته شده دارای استحکام و طول عمر بیشتری بوده و در برابر بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله مقاومت خوبی داشته باشد.

ساخت ویلا

همچنین برای اجرای اسکلت و آرماتور بندی، لازم است از میلگرد‌های مقاوم و متناسب با نوع سازه استفاده گردد. تعیین این موارد توسط مهندسین کارآزموده و با تجربه امکان پذیر است. مرحله بعدی در اجرای ویلا دیوارکشی است. در مرحله دیوارکشی چهارچوب ساختمان به علاوه ورودیها و خروجی و همچنین سیستم‌های تهویه و دیگر اجزای ساختمان به صورت کامل تقسیم بندی می‌گردند. بعد از به اتمام رسیدن فرایند دیوار کشی ساختمان مرحله بعدی در ساخت ویلا اجرای مرحله سقف می‌باشد.

سقف یک ساختمان ویلایی با توجه به موقعیت جغرافیایی آن می‌تواند از نوع سقف معمولی و یا سقف شیروانی باشد که هر کدام دارای قابلیتها و خصوصیات مخصوص به خود هستند. همچنین باید بگویم که سقف‌های شیبدار دارای پیچیدگی طراحی بیشتری بوده و در این زمینه لازم است تا متخصصین و مهندسین با تجربه وارد عمل شده تا نتیجه کار کاملا بی عیب و نقص باشد.

طراحی و اجرای ویلا از پی تا بام

مرحله بعدی در ساخت ویلا نما کاری ویلا می‌باشد; که در این مرحله از مصالحی مانند چوب، سنگ آجر و غیره برای ساخت نمای بنا استفاده می‌گردد. معمولا در نمای بیرونی بنا از سنگ استفاده می‌شود، زیرا طول عمر بسیار بالاتری در برابر دیگر مصالح داشته و همچنین هیچگونه فرسایشی در آن وجود ندارد. همچنین توجه به دکوراسیون داخلی در ساخت ویلا بسیار مهم می‌باشد. از همین رو افراد متخصصی تحت عنوان معمار طراحی داخلی حضور دارند که می‌توان با استفاده از علم روز در زمینه دکوراسیون داخلی به طراحی نمای داخلی یک بنا بپردازند.

محوطه سازی در ساخت ویلا

در زمینه اجرای ویلا یک امر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که آن موضوع محوطه سازی است. چرا که همان گونه که در ابتدای مقاله اشاره شد، ویلا رابطه بسیار نزدیکی با طبیعت و محیط پیرامون خود دارد; و در واقع با انجام محوطه سازی مرز و همسایه زمین خود را از زمین‌های مجاور را مشخص می‌نماییم. در بحث محوطه سازی مواردی مانند گل کاری در طرحها و روش‌های مختلف، نصب آلاچیق، نصب و اجرای باربیکیو، ساخت استخر و نورپردازی محوطه و همچنین قرار دادن مجسمه‌ها و نمادهای مختلف انجام می‌پذیرد.

در مورد کلی باید بگویم که پرداختن به مسئله محوطه سازی در ساخت ویلا بسیار ضروری بوده و محوطه ویلا نقش بسیار اساسی و مهمی‌در نتیجه نهایی ساخت ویلا و همچنین زیبایی و جذابیت آن دارد. آلاچیق و باربیکیو دو گزینه هستند که در زمان پرداختن به مساله محوطه سازی در ساخت ویلا باید توجه ویژه ای به آنها داشت و سعی شود به صورت کاملا اصولی و درست طراحی و اجرا گردند; زیرا این دو قسمت به عنوان مکانهایی برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح با خانواده و دوستان به حساب می‌آیند و افراد بیشتر وقت خود را در یک ویلا در این مکانها سپری می‌کنند. در صورتی که از طرح و نقشه خوبی برای ساخت این مکانها استفاده نشود، حس رضایت و آرامش برای افراد ایجاد نمی‌گردد.

پروژه ها

X