چگونه نشیمن را به روش سنتی و مدرن طراحی کنیم؟

چگونه نشیمن را به روش سنتی و مدرن طراحی کنیم؟

چگونه نشیمن را به روش سنتی و مدرن طراحی کنیم؟

یکی از اصول ساختن یک خانه باید اصول طراحی را بدانیم. در ادامه مطلب زیر به شما نشان میدهیم که چگونه نشیمن را به روش سنتی و مدرن طراحی کنیم.

طراحی اتاق نشیمن به شیوه سنتی

اگر شما یکی از افرادی هستید که این نوع سبک را به طراحی مدرن ترجیح می دهید کافی است تا با رعایت چند نکته به فضای دلخواه خود دست یابید.

یک از خصوصیات و مشخصه های طراحی سنتی وجود انحنا و خط های پر پیچ و خم در دکوراسیون می باشد. نکته دیگر در طراحی سنتی این است که از تزیینات و جزئیات زیادی در آن استفاده می شود. در رابطه با رنگ ها در این سبک می توان گفت که رنگ های گرم و ترکیب آن با رنگ های تیره مورد استفاده هستند. مانند: قهوه ای، سبز، طلایی و زرشکی. البته باید خاطر نشان کرد در عین حال که آزادی عملی بیشتری در انتخاب رنگ دارید از رنگ پاستیلی در طراحی سنتی به هیچ عنوان نباید استفاده کرد.

در طراحی سنتی پرده های اتاق نشیمن از نظر نقش و نگار دارای تزیینات و رنگ و لعاب بیشتری می باشند تا حال و هوای سنتی خود را حفظ کرده و از سادگی در بیایند.

استفاده از مبلمان و میز و صندلی های کلاسیک و سنتی در این نوع سبک طراحی مرسوم است که در رابطه با مبلمان سنتی می توان به وجود طرح و نقش زیادی روی چوب و پارچه اشاره کرد. مانند مبلمان استیل و مبلمان منبت کاری شدۀ چوبی.

طراحی اتاق نشیمن به شیوه مدرن

در طراحی به شیوۀ مدرن لازم است تا برخی نکات را که در ادامه معرفی می کنیم رعایت کنید.

سعی کنید تا حد امکان از وسایل تزیینی کمتری استفاده کنید. بر خلاف سبک سنتی در طراحی اتاق نشیمن به شیوه مدرن وسایل دارای خطوطی صاف و مستقیم یا زاویه دار می باشند.

در طراحی مدرن سعی کنید تا از رنگ های خنثی به عنوان رنگ اصلی استفاده کنید و سپس می توانید رنگ های گرم یا سرد را با توجه به سلیقه خود در کنار رنگ اصلی به کار ببرید. رنگ هایی از قبیل سفید، مشکی و انواع تناژ رنگ طوسی در خانواده رنگ های خنثی قرار دارند.

بر خلاف سبک سنتی پرده های اتاق نشیمن بهتر است تا ساده و به رنگ روشن باشند. همچنین سعی کنید تا از مبلمان و میز و صندلی هایی که ساده تر هستند و تزیینات روی چوب و پارچۀ آنها به صورت ساده اغلب به صورت هندسی و زاویه دار می باشند استفاده کنید.

البته باید گفت که هیچ کدام از نکات گفته شده به صورت صد درصد به کار نمی روند. مثلا در طراحی مدرن بعضا می توان از مبلمان و میز و صندلی با خطوط منحنی استفاده کرد. یا در فضای سنتی از مبلمان ساده و تمام چرم و پارچه و چوبی کلاسیک به صورت تلفیقی استفاده کرد

چگونه نشیمن را به روش سنتی و مدرن طراحی کنیم؟
چگونه نشیمن را به روش سنتی و مدرن طراحی کنیم؟
X