چگونه منزل عروس را دکور کنیم

چگونه منزل عروس را دکور کنیم

دکوراسیون منزل عروس از مهم ترین کارها در خانواده های ایرانی است در ادامه مطلب زیر با نحوه دکوراسیون منزل عروس اشنا شوید

یکی از دغدغه های تمام تازه عروس ها این است که چیدمان دکوراسیون منزل آنها طوری باشد که وقتی زندگی مشترک خودشان را آغاز می‌کنند یک شروع پر از زیبایی و آرامش را به همراه داشته باشند و یک خانه زیبا علاوه بر دکوراسیون و وسایل زیبا لازم است یک چیدمان زیبا داشته باشد تا بتواند این زیبایی را به نمایش بگذارد و معمولا دکوراسیون خانه تازه عروس ها برای این افراد آنقدر حائز اهمیت است که خیلی‌ها حتی آن را در یک مراسمی به نمایش میگذارند تا بقیه افراد خانواده و فامیل به دیدن وسایل و نوع چیدمان آنها بیایند.

بیشتر زوج های جوان و تازه عروس و دامادها در خانه های کوچک زندگی خودشان را شروع می‌کنند و این قضیه باعث می‌شود که آگاهی داشتن از نحوه چیدمان صحیح وسایل امر مهمی برای آنها باشد تا بتوانند یک محیط زیبا و منحصر به فرد را برای آنها فراهم کند.

برای چیدمان منزل تازه عروس ها سبک های مختلفی وجود دارد که خیلی از تازه عروس ها سبک مدرن را انتخاب می کنند و بعضی از آنها از سبک سنتی و کلاسیک برای دیزاین منزل خود استفاده می کنند. معمولا در سبک مدرن استفاده از خط های منظم بیشتر استفاده می شود و بیشترین کاربرد را رنگ روشن دارد.

 

در سبک های کلاسیک بیشترین رنگی که به کار می رود رنگ های بادمجانی، سبز، آبی و طلایی و زرشکی است که در بین انواع مختلف رنگ ها این چند رنگ طرفداران بیشتری در سبک سنتی برای خانه تازه عروس ها دارد.

بعضی ها حتی از تلفیق سبک های مختلف برای چیدمان منزل خود استفاده می کنند و در یک قسمت هایی از سبک مدرن الهام می گیرند و در قسمت‌های دیگر خانه سبک سنتی را پیاده می کنند.

اتاق نشیمن خانه عروس

وقتی که به خانه تازه عروس و داماد وارد می شوید اولین قسمتی که به چشم شما می آید و قرار است دورهمی شما آنجا ترتیب داده شود اتاق نشیمن تازه عروس و داماد است که بهتر است سعی کنید یک فضای رمانتیک در اتاق نشیمن ایجاد کنید که برای ایجاد فضاهای رمانتیک لازم است که از رنگ های تیره هم استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که اگر متراژ خانه شما کم است و خانه کوچکی دارید خیلی از رنگ های تیره استفاده نکنید و سعی کنید بیشتر از رنگ های روشن در خانه استفاده کنید تا فضای خانه دل بازتر و بزرگ تر به نظر برسد.

 

خیلی از افراد فکر می‌کنند که حتما باید در خانه تازه عروس ها پارتیشن هایی برای قراردادن وسایل لوکس و بلور ها وجود داشته باشد اما اینطور نیست و خود را ملزم به داشتن اینگونه کمدها نکنید. مخصوصا اگر خانه کوچکی دارید سعی کنید تا می‌توانید در فضا صرفه جویی کنید.

 

معمولا در چیدمان دکوراسیون خانه نوعروس ها مخصوصا خانواده های ایرانی سعی می کنند در کنار سایر وسیله ها از فرش های ایرانی استفاده کنند که این فرش ها در انواع رنگ ها و طرح ها بافته و عرضه شدند و با توجه به سلیقه خود می توانید یک فرش زیبا برای دکوراسیون خانه خود انتخاب کنید.

 

یکی دیگر از مواردی که باید به آن دقت کنید انتخاب پرده مناسب برای خانه تازه عروس ها است و باید این پرده ها طوری باشد که با سبک کلی دکوراسیون منزل هماهنگی داشته باشد و اگر سبک کلاسیک را برای خانه خود انتخاب کرده اید از پرده های والان دار استفاده کنید و در صورتی که سبک مدرن را انتخاب کرده اید از پرده هایی که ساده تر هستند و رنگ های روشن تری دارند استفاده کنید.

د تمام وسایلی که برای یک آشپزخانه کامل مورد نیاز است را در جهیزیه خود داشته باشد و سعی می کنند در خرید وسایل آشپزخانه از چیزی کم نگذارند ولی وقتی پای چیدن وسایل در کابینت آشپزخانه می رسد دچار سردرگمی می شوند ولی لازم نیست که نگران باشید و در صورتی که کمی حوصله به خرج دهید و از سلیقه و خلاقیت خود استفاده کنید می‌توانید همه وسایل را در مناسب ترین جای خود قرار دهید.

 

سعی کنید برای چیدن ظرف ها در کابینت ها همه چیز به صورت منظم چیده شود و قاشق و چنگال و بسقاب ها در جایگاه مناسب خود قرار بگیرند و در داخل یخچال هم تا می توانید از کیک ها و غذاهای رنگی استفاده کنید تا جلوه ی چشم گیرتری داشته باشد.

X