چگونه ساختمان تخریب و سپس بازسازی میشود؟

چگونه ساختمان تخریب و سپس بازسازی میشود؟

چگونه ساختمان تخریب و سپس بازسازی میشود؟

تخریب و سپس بازسازی ساختمان پروسه منظمی دارد که در ادامه مطلب زیر برای شما بازگو میکنیم.

عوامل مختلفی باعث می شود که افراد یک خانه و مالکین ساختمان‌ ها تصمیم به تخریب و بازسازی ساختمان برای نوسازی آن بگیرند، که از جمله این عوامل می‌توان به قدیمی شدن تاسیسات خانه و یا نداشتن نور مناسب در طول روز اشاره کرد. گاهی اوقات کم و زیاد بودن تعداد اتاق خواب ها در یک خانه و یا قدیمی شدن و کهنه شدن معماری آن خانه باعث می شود که افراد آن خانه یا مالکان ساختمان به فکر تغییر طراحی داخلی و بازسازی خانه بیفتند. حتی قدیمی شدن و فرسوده شدن کاشی و سرامیک های سرویس بهداشتی و معماری آشپزخانه و نبودن کفپوش مناسب در خانه عوامل مهم و اساسی در بازسازی منازل می باشند.

 

 

هنگامی که تصمیم به بازسازی و طراحی داخلی خانه به صورت مجدد می گیرید، باید توجه داشته باشید که اطلاعات کاملی در رابطه با خانه و فونداسیون آن جمع آوری کنید و با تخمین هزینه ها مشخص کنید که آیا بازسازی خانه برای شما مقرون به صرفه تر است یا تعویض و خرید یک خانه دیگر؛ زیرا گاهی اوقات فرسودگی بیش از حد یک ساختمان باعث می شود که عملیات تخریب و بازسازی خیلی هزینه بیشتری از جابجایی ساختمان برای شما بتراشد و با توجه به اینکه خرید یک خانه جدید با امکانات کامل هزینه زیادی لازم دارد، برخی از افراد تصمیم می‌گیرند که یک خانه قدیمی را پیدا کنند و با قیمت مناسب بخرند و سپس با بازسازی آن را به مورد دلخواه خود نزدیک کنند.

 

 

ولی باید برای انجام تخریب و بازسازی هر ساختمانی استحکام و امنیت آن کاملاً بررسی شود تا از بروز خطرات جانی و مالی جلوگیری شود. پس حتماً قبل از بازسازی و طراحی داخلی خانه مصالح مورد نظر خود را مشخص کنید و هدف کلی خود از تغییر و بازسازی خانه را تعیین کنید تا افراد متخصصی که این کار را بر عهده می‌گیرند، نقطه انتهایی و هدف کار را بدانند و راحت تر بتوانند برای تمامی مراحل برنامه‌ریزی انجام دهند. در این صورت هم هزینه ها معقول تر می شود و هم سرعت و راندمان کار بالا میرود.

مراحل مختلف بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان مراحل مختلفی دارد که باید توجه داشته باشید هر چه سن بنای شما بیشتر باشد، بیشتر فرسوده شده و باید احتیاط بیشتری برای بازسازی آن به خرج دهید و حتماً مشخص کنید که عمر دقیق بنای شما چقدر است و از چه نوع مصالحی در ساختمان شما استفاده شده و آیا لازم است که به صورت کامل خانه را بازسازی کنید یا یک بازسازی سطحی برای آن کفایت می‌کند؟

همچنین لوله کشی های ساختمان را بررسی کنید. اگر دچار فرسودگی و تخریب شده اند و یا به جایی نم داده باشند، مشخص شود. بنابراین باید استحکام بنا به خوبی مورد نظر قرار بگیرد.

بازسازی خانه ها معمولاً شامل دو قسمت می باشد که یکی از آنها بازسازی قسمت های اصلی ساختمان است که تاثیر زیادی در استحکام بنا خواهد داشت و مرحله دیگر بازسازی و تعمیرات ساختمان و قسمت های قابل دید در ساختمان ها می باشد.

تخریب، تعمیر و بازسازی ساختمان

در ابتدا باید دیوار ها و ستون های ساختمان به صورت کامل بررسی شوند و قبل از هر چیزی به مرمت و تعمیر دیوارهای حائل ساختمان بپردازید؛ زیرا این دیوارها وظیفه استحکام بنا را بر عهده دارند و باید تا رسیدن به قسمت آجری دیوارها را تخریب کنید و مجدداً گچ و خاک روی آنها بکشید و وقتی که گچ و خاک خشک شد، سفید کاری انجام می‌شود تا یک دیوار حائل محکم و تمیز داشته باشید.

سپس باید به سراغ دیوارهای اصلی که دارای نشست یا نم شده اند بروید و آنها را تعمیر کنید و اگر ستون های فلزی ساختمان نیاز به تعمیر داشته باشند، باید در مرحله بعدی به سراغ آنها بروید.

پس از آن سقف همه اتاق ها را چک کنید که اگر ترک یا نقصی دارند برطرف کنید و آنها را تعمیر کنید و در قسمت های تعمیر شده مجدداً گچ کاری انجام دهید تا ظاهر یکدست و مرتبی داشته باشند.

 

بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

معمولاً سرویس بهداشتی و حمام بعد از مدتی استفاده فرسوده می‌شوند و نم به دیوارها و سقف هم می‌رسد و برای این قسمت ها بهتر است که همه کاشی و سرامیک های کف حمام و سرویس بهداشتی را بکنید و عایق کاری را دوباره انجام دهید و همه قسمت هایی که با آب و رطوبت سر و کار دارند مثل پشت‌بام و آشپزخانه باید مجدداً عایق کاری شوند.

تعویض درب و پنجره ها

تعویض درب و پنجره ها نیز یکی از مراحل اصلی و مهم و کاربردی در بازسازی ساختمان ها می باشد و باید تجهیزات قدیمی را کنار بگذارید و آنها را تعویض کنید.

سعی کنید برای جایگزین کردن پنجره های قدیمی، پنجره های دوجداره را در نظر بگیرید تا هم باعث حفظ انرژی شوید و هم به عنوان یک عایق صوتی عمل می‌کنند و در شلوغی‌های شهر آرامش بیشتری را برای شما فراهم می کنند.

همچنین می توانید از درهای ضدسرقت به جای درهای قدیمی استفاده کنید تا باعث افزایش امنیت ساختمان شوید و علاوه بر امنیت این درها نمای زیباتری را هم به خانه شما می بخشند.

 

بازسازی آشپزخانه با تعویض کابینت های آشپزخانه

گام دیگری که برای بازسازی ساختمان ها به شما پیشنهاد می‌کنیم، تعویض کابینت های آشپزخانه است. زیرا یکی از قسمت های اصلی و مهم در هر خانه ای، خصوصا خانه های امروزی آشپزخانه ها هستند؛ زیرا زمان زیادی از روز را در این قسمت ها سپری می کنید و بازسازی آن ها تاثیر زیادی در نمای خانه خواهد داشت.

اگر از کابینت های آشپزخانه زیبا و جدید مثل کابینت های هایگلاس و کابینت های ممبران استفاده کنید، علاوه بر زیباتر شدن آشپزخانه، کابینت های شما فضای کاربردی بیشتری در اختیار شما قرار می دهند.

سعی کنید بعد از پشت سر گذاشتن تمامی مراحلی که گفته شد، شیرآلات ساختمان‌ ها را هم تعویض یا تعمیر کنید، زیرا با گذشت زمان آنها هم دچار فرسودگی و زنگ‌ زدگی شده اند.

در این مورد بهتر است از شیرآلاتی که از جنس برنج هستند استفاده کنید تا در گذشت زمان مشکلی برای شما به وجود نیاورند.

 

هزینه بازسازی ساختمان

از جمله نکات مهمی که باید برای بازسازی ساختمان به آن توجه کنید این است که حتماً میزان بودجه و هزینه‌ای که برای پروژه در نظر گرفته اید را به معماران و متخصصان در ابتدای کار بگویید تا آن ها بدانند باید از چه مصالحی و با چه کیفیتی استفاده کنند و انجام پروژه تا چند روز می تواند ادامه دار باشد.

هزینه بازسازی ساختمان را مصالح و موادی که استفاده می کنید تعیین می‌کند و هرچه از مواد و مصالح باکیفیت‌ تر و به میزان بیشتر استفاده کنید، طبیعتاً هزینه های شما بالاتر خواهد رفت.

X