چگونه رنگ دیوار پذیرایی را انتخاب کنیم؟

چگونه رنگ دیوار پذیرایی را انتخاب کنیم؟

چگونه رنگ دیوار پذیرایی را انتخاب کنیم؟

یکی از زیباترین قسمت های خانه اتاق پذیرایی میباشد. در ادامه مطلب زیر با انتخاب رنگ پذیرایی بیشتر اشنا شوید.

عوامل مختلفی در زیبایی دکوراسیون خانه ها تاثیر گذار است. ممکن است در نگاه اول وسایلی که در یک خانه قرار می گیرند از جمله مبلمان، فرش و پرده ها عوامل اصلی زیبایی دکوراسیون یک خانه باشند اما یکی دیگر از پارامتر هایی که به این زیبایی کمک می کند و خیلی ها به آن توجه نمی کنند رنگ دیوارها است.

انتخاب رنگ مناسب برای دیوارهای قسمت های مختلف خانه مثل دیوار اتاق پذیرایی و نشیمن می ‌تواند در زیباتر شدن ظاهر این قسمت از خانه تاثیر گذار باشد.

 

 

برای انتخاب رنگ مناسب عوامل زیادی باید مدنظر قرار گیرد. در درجه اول سلیقه و میل شما تعیین کننده این رنگ خواهد بود اما اگر انتخاب این رنگ را به عهده قوانین دکوراسیون داخلی و نظر طراحان داخلی بگذارید پیشنهادهای خوبی برای شما خواهیم داشت.

 

 

وقتی که تصمیم گرفتید فضای اتاق پذیرایی و نشیمن را رنگ آمیزی کنید سعی کنید تا حد امکان از یکنواختی دوری کنید. یعنی اگر تصمیم گرفتید دیوارهای اتاق پذیرایی را به رنگ تیره در بیاورید بهتر است از مبل های رنگ روشن در این محیط استفاده کنید تا فضای خانه خیلی دلگیر به نظر نرسد و یکنواختی رنگ تیره در یک محیط باعث می شود علاوه بر اینکه فضا دلگیرتر شود به علت جذب نور و بازتاب نشدن آن فضای خانه هم کوچکتر دیده می شود.

در ادامه چند نمونه از ترکیب رنگ هایی که می توانید برای دیوار اتاق پذیرایی به کار ببرید را به شما معرفی می کنیم و شما میتوانید از بین آنها موردی که به دکوراسیون شما نزدیکتر است و با سلیقه شما همخوانی بیشتری دارد را انتخاب کنید و در خانه خود به کار ببرید.

رنگ های پیشنهادی برای پذیرایی

یکی از رنگ های زیبایی که می توانید برای رنگ آمیزی اتاق پذیرایی از آن استفاده کنید رنگ سبز آبی روشن است که با خیلی از رنگ ها می توانید آن را ترکیب کنید و یک دکوراسیون زیبا را ترتیب دهید. این رنگ آنقدر انعطاف پذیر است که شما می‌توانید حتی از رنگ های قهوه ای و صورتی هم که در این تم استفاده کنید و شاهد زیبایی چشمگیر این ترکیب رنگ ها باشید.

رنگ استخوانی برای پذیرایی

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که ترجیح می دهید ظاهر خانه شما آرامش و نظم بیشتری داشته باشد و فضای دلباز سعی در خانه شما حاکم باشد می توانید از رنگ سفید و استخوانی و آبی کمرنگ در دکوراسیون خانه خود و رنگ آمیزی دیوارها استفاده کنید.

 

 

 

یا همچنین یکی از رنگ‌هایی که طرفدار زیادی در بین افراد خصوصا خانم های جوان دارد استفاده از رنگ صورتی کمرنگ برای رنگ آمیزی اتاق پذیرایی است که این رنگ به راحتی با رنگ های سفید و قرمز ترکیب می شود و شما می توانید حتی از مبل های تیره هم در این فضا استفاده کنید.

 

خیلی از افراد هنگام استفاده از بعضی از رنگ ها دچار تردید می شوند و فکر می کنند که حتما همه باید رنگ دیوار خانه‌شان در دسته رنگ های معمول قرار داشته باشد اما بعضی از افراد که جسارت این شکست قوانین را دارند از بعضی از رنگ های دیگر هم در رنگ آمیزی دیوارهای خانه استفاده می کنند و یک دکوراسیون منحصر به فرد را فراهم می کنند.

 

 

یکی از این رنگ ها رنگ نارنجی است که وقتی از این رنگ در اتاق پذیرایی خود استفاده می‌کنید و در کنار آن از مبل های رنگ روشن استفاده می کنید یک محیط زیبا و آرام در خانه شما به وجود می آید که به علت ترکیب رنگ هوشمندانه رنگ نارنجی دیوار ها در ذوق شما نمی زنند.

البته این رنگ نارنجی رنگ های هم خانواده دیگری هم دارد که از جمله آنها می‌توان به رنگ آجری هم اشاره کرد که ترکیب این رنگ با رنگ سفید و یا رنگ قهوه ای می ‌تواند جذابیت زیادی داشته باشد.

 

تقریبا از همه رنگ ها برای رنگ آمیزی دیوار اتاق پذیرایی می توانید استفاده کنید اما انتخاب آن کاملاً وابسته به سلیقه و خلاقیت شماست.

 

اگر شما بدانید که رنگی که برای دیوار انتخاب می کنید با چه رنگ هایی برای مبلمان و پرده متناسب تر است و همه آنها را به درستی انتخاب کنید نه تنها دکوراسیون خانه شما زیبا و منحصر به فرد خواهد بود بلکه حس تنوع طلبی شما هم پاسخ داده می شود و شما به راحتی می توانید بدون تعویض وسایل خانه با صرف هزینه ای کم تغییرات چشمگیری در محیط خانه خود مخصوص اتاق پذیرایی و نشیمن به وجود آورید.

از دیگر رنگ هایی که می توانید برای دیوار اتاق پذیرایی استفاده کنید رنگ های سرمه ای و آبی تیره رنگ یاسی و بنفش می باشد که این ها هم به عنوان رنگ دیوار اتاق پذیرایی می توانند گزینه های قابل تاملی باشند.

 

 

لازم نیست حتماً برای دیوار اتاق پذیرایی از رنگ ها استفاده کنید، شما می توانید از کاغذ دیواری های طرح دار هم برای زیباتر کردن دیوارهای اتاق پذیرایی استفاده کنید ولی برای انتخاب طرح این کاغذ دیواری پذیرایی باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید.

به طور مثال اگر خانه شما کوچک است سعی کنید از کاغذ دیواری های رنگ روشن و خلوت تر استفاده کنید تا ظاهر خانه شما بزرگتر دیده شود و اگر سقف خانه شما کوتاه است کاغذ دیواری های راه راه عمودی گزینه ی خیلی خوبی برای خانه شما خواهند بود چون باعث میشود سقف خانه شما بلندتر دیده شود.

انواع رنگ دیوار

رنگ ها انواع مختلفی دارند که تنها استفاده از بعضی از آنها برای دیوار اتاق پذیرایی و نشیمن و سقف مناسب است. اگر بخواهیم انواع رنگ ها را برای شما معرفی کنیم باید به رنگ پلاستیک، رنگ های روغنی و همچنین رنگ های مولتی کالر و رنگ بلکا و همچنین رنگ پتینه و اکریلیک اشاره کنیم.

 

هر کدام از این رنگ ها مزایا و معایب مختلفی دارند. مثلاً رنگ پلاستیکی که جزو رنگ های قدیمی بازار است طرز استفاده آسان دارد و هر کسی می‌تواند از آن استفاده کند. ولی اگر این رنگ به درستی آماده نشود ممکن است غلظت مناسبی نداشته باشد و اثر قلم روی دیوار باقی بماند. این رنگ برای پوشش سقف گزینه مناسبی است که نقص ها را به خوبی می پوشاند ولی دوام زیادی ندارد.

 

 

معمولا از رنگ های روغنی برای رنگ کردن در و پنجره ها استفاده می کنیم و رنگ مولتی کالر جزو رنگ های است که برای پوشش دیوار گزینه مناسبی است. رنگ بلکا هم از نظر قیمت بسیار مناسب است و برای دیوار ها گزینه مناسبی است و می‌تواند جایگزین خوبی برای کاغذ دیواری باشد.

 

 

اما استفاده از رنگ پتینه خیلی رایج نیست و فقط برای یک سری بافت های خاص می توانید از این رنگ استفاده کنید که به عنوان رنگ های دکوراتیو هم معروف هستند و از رنگ آکریلیک در همه جا می توانید استفاده کنید که کاملا قابل شستشو است و بو ندارند. اما بهتر است برای درب و چهارچوب از آن استفاده نکنید.

رنگ سقف پذیرایی

استفاده از رنگ های روشن و رنگ های ساده می تواند پیشنهاد خوبی برای سقف اتاق باشد و هر رنگی که برای سقف خانه انتخاب کردید توجه داشته باشید که در کنار آن یک نورپردازی خوب داشته باشید که این زیبایی را چند برابر کند و خانه شما را بزرگتر نشان دهد و سقف را بلندتر جلوه دهد.

 

استفاده از رنگ خاکستری برای سقف اتاق، اتاق را عریض تر نشان می‌دهد و در عین حال سقف را کوتاه تر نشان میدهد و این رنگ جزو آن دسته از رنگ هایی است که هیچ وقت از مد نمی افتد و شما می توانید از خاکستری و طوسی روشن تا تیره برای دکوراسیون استفاده کنید و دست شما برای خرید وسایلی که با این تن رنگ همخوانی داشته باشد باز است.

X