چگونه دکوری سبز برای خانه خود رقم بزنیم؟

چگونه دکوری سبز برای خانه خود رقم بزنیم؟

چگونه دکوری سبز برای خانه خود رقم بزنیم؟

یکی از زیباترین رنگ ها برای منزل رنگ سبز میباشد. در ادامه مطلب زیر با این رنگ و نقش آن در دکور آشنا شوید.

این روزها تمام افراد برای دکوراسیون منزل خود به دنبال طرح ها و رنگ های منحصر به فرد هستند و تمایل دارند که از رنگی در خانه خود استفاده کنند که کمتر کسی در خانه و فضای خانه خود از آنها استفاده کرده باشد. به همین دلیل انتخاب و استفاده از هیچ رنگی دیگر به دور از انتظار نیست و این مطابق سلیقه ُشخصی شما است که از چه رنگی در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید.

کسانی که علاقمند به طبیعت و دنیای زنده هستند دلشان می خواهد که از رنگ سبز در دکوراسیون خانه خود استفاده کنند زیرا قرار گرفتن این رنگ در خانه علاوه بر اینکه حس طبیعت و سرزندگی را در خانه به دنبال دارد یک فضای آرام بخشی هم در منزل ایجاد می‌کند و موجب آرامش شما می شود ولی برای استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون خانه خود باید از یک سری نکات پیروی کنید تا بتوانید زیبایی هر چه بیشتر را در فضای خانه خود داشته باشید.

 

در بین انواع مختلف رنگ ها رنگ سبز یکی از رنگ هایی هست که طرفداران بسیار زیادی دارد و همه افراد هم رنگ سبز را دوست دارند و به نوعی یادآور فصل بهار و فصل سرزندگی در ذهن آنان است. حتی آنان که رنگ سبز را در بیشتر قسمت های خانه ندارند سعی می کنند حتی با استفاده از گلدان های کوچک و بزرگ یک قسمتی از خانه را به این رنگ در بیاورند تا به حس آن ها پاسخ داده شود.

 

 

شما بهتر می‌دانید رنگ سبز در دسته ی رنگ های ترکیبی است و جزو رنگ های اصلی نیست و از ترکیب دو رنگ زرد و آبی به دست می آید و به عنوان یک رنگ خنثی و سرد شناخته می شود و خوشبختانه این رنگ پر طرفدار شامل طیف وسیعی از رنگ ها می شود و تنوع رنگی که سبز در بر می‌گیرد بسیار وسیع است و مختص به سبک خاصی نیست و شما می توانید هم در سبک های مدرن و هم در سبک های کلاسیک از رنگ سبز استفاده کنید.

 

 

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبتی که رنگ سبز دارد این است که می تواند با هر رنگی ترکیب شود. به همین علت وقتی شما از رنگ سبز در خانه خود استفاده کردید نباید نگران ترکیب رنگی آن باشید زیرا رنگ سبز با بیشتر رنگ ها همخوانی دارد و ترکیب جذابی را تولید می کند.

 

 

 

جالب است بدانید که این رنگ می تواند در فرزندان شما هم تاثیر بگذارد و باعث افزایش سرعت مطالعه در آنها شود به خاطر همین است که خیلی از جاهایی که کارشناسی شده است برای قسمت مطالعه از رنگ سبز استفاده می کنند و کسانی که دچار تنش‌ها و استرس‌های روزانه هستند با استفاده از رنگ سبز می توانند تا حد زیادی این استرس‌ها را کاهش دادند.

 

 

استفاده از رنگ سبز در اتاق نشیمن

وقتی وارد خانه ای می شوید اولین جایی که به چشم شما می آید اتاق نشیمن و پذیرایی است و برای انتخاب رنگ مناسب در این قسمت باید توجه خیلی زیادی به خرج دهید و انتخاب فرش پرده و مبلمان تاثیر زیادی در زیبایی آن دارد. مخصوصا اگر شما در خانه های آپارتمانی و کوچک امروزی زندگی می کنید و فضای محدودی در اختیار دارید و همچنین مثل خانه های قدیمی تر دارای حیاط نیستید بهتر است با داشتن گل و گیاه های آپارتمانی و زینتی این حس طبیعت را در منزل خود زنده نگه دارید. پس استفاده از گلدان ها و گل های آپارتمانی می تواند فکر بسیار خوبی باشد.

 

 

شما می توانید در قسمت های مختلف اتاق نشیمن مثل فرش پرده مبلمان از رنگ سبز استفاده کنید ولی توجه داشته باشید که اگر قرار است از رنگ سبز در خانه خود استفاده کنید از تناژ مختلف آن استفاده کنید زیرا یک دستی یک رنگ در همه وسایل یک محیط نه تنها باعث زیبایی آن نمی شود بلکه باعث می شود یک فضای خسته کننده و بی روحی در خانه شما به وجود بیاید خصوصاً که رنگ سبز در دسته رنگ های سرد قرار دارد.

همانطور که گفتیم شما این اجازه را دارید که این رنگ سبز را با هر رنگی که دلتان می‌خواهد ترکیب کنید و از رنگ سبز به صورت ترکیبی با رنگ های دیگر در مبلمان و فرش و پرده استفاده کنید.

 

استفاده از رنگ سبز در آشپزخانه ها

اولین گامی که برای داشتن دکوراسیون سبز در آشپزخانه به ذهن هر کسی می آید این است که کابینت هایی که در آشپزخانه وجود دارد را به رنگ سبز در بیاورد و از کابینت های سبز رنگ در فضای آشپزخانه استفاده کند. در قسمت هایی از آشپزخانه که ظرفیت قرار دادن گلدان ها را دارد از گلدان های آپارتمانی و زینتی هم استفاده کنید و باعث زیباتر شدن فضا شوید.

 

 

ولی پرده ها و میز ناهار خوری ها و فرشی که در قسمت آشپزخانه وجود دارد و حتی برچسب های روی یخچال و گاز و وسایل مختلف می‌توانند دارای رنگ سبز باشند و می توانید برای این کار از رنگ های مختلف سبز استفاده کنید و همچنین می توانید سقف خانه و یا قسمت های مختلف یک فضا را انتخاب کنید و از رنگ سبز در آنها استفاده کنید.

رنگ سبز در اتاق خواب

زندگی امروز طوری شده که بیشتر افراد دچار استرس و تنش هایی در طول روز هستند و در موقعیت های عصبی و روحی مختلف قرار می گیرند که به خانه به چشم یک ماوایی برای آرامش و برگرداندن انرژی خود نگاه می کنند و مهم ترین قسمت خانه که این آرامش را برای افراد فراهم می‌کند اتاق خواب است.

اگر بتوانید در قسمت اتاق خواب از رنگ سبز استفاده کنید این آرامش را چند برابر خواهید کرد. از رنگ سبز هم در روی ملافه های تخت استفاده کنید و هم در دیوار و سقف های اتاق خواب می توانید از این رنگ استفاده کنید.

اینکه در کدام یک از قسمت های اتاق خواب از این رنگ سبز استفاده کنید کاملا مطابق با سلیقه شخص شما است و می توانید از این رنگ سبز در دیوار و یا سقف و همچنین در پرده ها و یا ملحفه های روی تخت استفاده کنید و یا قسمت های مختلف سرویس خواب را به رنگ سبز انتخاب کنید. با این کار می توانید بعد از چند وقت تاثیر چشمگیر آن را روی رفتار افراد مشاهده کنید و از انتخاب عاقلانه خود لذت ببرید.

 

همانطور که گفتیم استفاده از رنگ سبز در کنار بیشتر رنگ ها جوابگو است و می تواند یک دکوراسیون زیبا را برای خانه شما فراهم کند. شما می توانید از رنگ سبز در دکوراسیون اتاق فرزندان خود استفاده کنید و تاثیر مثبت آن را در روحیه و رفتار کودکان خود مشاهده کنید.

از رنگ های جذابی که می توانید در کنار رنگ سبز استفاده کنید رنگ سفید، قهوه ای، نارنجی، قرمز، قهوه ای، کرمی و رنگهای دیگر است که می‌تواند فضایی را در منزل شما به وجود بیاورد که از قرار گرفتن در آن بسیار لذت ببرید و احساس رضایتمندی داشته باشید.

 

X