چگونه در دکوراسیون از کوسن های رنگی استفاده کنید

چگونه در دکوراسیون از کوسن های رنگی استفاده کنید

چگونه در دکوراسیون از کوسن های رنگی استفاده کنید

یکی از زیباترین دکورها دکور مبل با کوسن های رنگی است. در ادامه مطلب زیر با دکور مبل با کوسن های رنگی آشنا شوید.

امروزه در بیشتر خانه ها مبلمان جز لاینفک دکوراسیون به حساب می آید و تقریبا در تمام خانه ها با هر سبکی مبلمان از انواع مختلف طرح ها و سبک ها وجود دارد و آن هایی که سلیقه ی بیشتری برای دکوراسیون و چیدمان به خرج می دهند سعی می کنند در کنار این مبلمان وسایل دیگری هم قرار دهند تا این زیبایی را دو چندان کنند. یکی از این وسیله ها انواع کوسن های رنگی با طرح و جنس های مختلف در ابعاد و اشکال متفاوت هستند که جذابیت چشمگیری در ظاهر انواع مبلمان ایجاد کرده اند.

 

برای لم‌دادن و استراحت کردن روی مبل‌ها استفاده از کوسن ها می تواند بهترین گزینه باشد. با حضور این بالش های نرم و جذاب در نشستن‌های طولانی، کمر و ستون فقرات شما درد نمی گیرد. یعنی میتوان گفت علاوه بر زیبایی با حضور این کوسن ها راحتی و آسایش هم همراه است. البته این زیبایی وقتی بیشتر می شود که شما بتوانید کوسن متناسب با هر مبل را بر روی آن قرار دهید که در این باره در مقاله ای جدا صحبت خواهیم کرد.

 

اگر می خواهید چیدمان دکوراسیون منزل شما مدرن تر باشد برای تعداد کوسن های روی مبلمان از سه یا پنج عدد به جای جفت ها استفاده کنید و سعی کنید چینش آن ها طوری باشد که نظر مخاطب به سمت آن ها جلب شود. شکل و اندازه کوسن هایی که شکل مربع دارند باید بین 18 تا 24 اینچ باشد که حدود می شود.

 

در عوض اگر به دنبال دکوراسیون و چیدمان سنتی هستید دو یا چهار بالش بزرگ در هر طرف صندلی قرار دهید و یک تقارن و نظم را در محیط ایجاد کنید. شکل و ابعاد این کوسن ها بستگی به میزان و اندازه مبل دارد، ولی سعی کنید بالش های مربعی با اندازه های 20 تا 22 اینچ را در این چیدمان قرار دهید.

پارچه مناسب برای کوسن ها

استفاده از پارچه مخملی و ابریشمی در یک محیط کلاسیک یک ایده عالی است. همچنین رعایت لایه بندی انواع بافت ها، الگوها و رنگ ها یک فضای پر جنب و جوش در محیط خانه شما ایجاد می کند. همچنین در مدل های ترکیبی پیشنهاد می کنیم که یک الگوی شلوغ با یک الگوی ساده جفت شود، مثلا یک گلدان پیچیده با یک گل بزرگ که تنها دو یا سه رنگ است در کنار کوسن های تک رنگ قرار داده شود.

 

 

درباره بافت فراموش نکنید که پارچه کتانی ضدتشنج در برابر چرم صاف یا ابریشم، یا بالش براق در یک نیمکت فلزی، گرما را اضافه کرده و کشش و جذابیت خاصی را در محیط بوجود می آورد. همیشه با مخلوط کردن و تطبیق سبک ها و چاپ ها دکوراسیون منزل شما جذاب تر خواهد شد.

 

 

X