چگونه در خانه ایرانی لاندری روم درست کنیم؟

چگونه در خانه ایرانی لاندری روم درست کنیم؟

چگونه در خانه ایرانی لاندری روم درست کنیم؟

لاندری روم یکی از اتاق هایی است که بخش شستشوی لباس ها و رختشویی را مرتب میکند. در ادامه مطلب زیر به شما آموزش میدهیم که چگونه در خانه ایرانی لاندری روم درست کنیم.

لاندری روم به چه معناست و کاربرد آن چیست؟

لاندری روم (Laundry Room) یک عبارت انگلیسی و به معنای اتاق رختشورخانه است. در لاندری روم دستگاه ماشین لباسشویی، خشکشویی و تجهیزات مربوط به شستشو و خشک کردن لباس نگهداری می‌شود.

به طور معمول طراحی لاندری روم به شکلی است که دیواره‌های آن قفسه‌بندی می‌شوند تا لباس‌ها و لوازم مربوط به شستشو و خشک کردن را در آن‌ها قرار دهید. مکانی برای آویزان کردن لباس‌ها بعد از شستشو نیز وجود دارد که شرایط و نور مناسب برای خشک کردن لباس‌ها در آن فراهم شده است. برای داشتن یک لاندری روم به طور معمول یک اتاق جداگانه را برای این کار در نظر می‌گیرند.

در قدیم استفاده از انبار به جای لاندری روم بسیار رایج بود، اما امروزه با اختصاص دادن یک اتاق نزدیک به اتاق خواب یا حمام، شرایط استفاده از لاندری روم بسیار ساده‌تر شده است. خیلی از افراد در مراحل بازسازی خانه و اضافه کردن لاندری روم به خانه قدیمی‌شان، مکانی را مخصوص شستشو و خشک کردن لباس در نظر می‌گیرند. این کار موجب می‌شود همه مراحل شستن، خشک کردن و پهن کردن لباس‌ها در یک اتاق انجام شود و لازم نباشد لباس‌ها را از اتاقی به اتاق دیگر انتقال دهید.

برای داشتن یک لاندری روم لازم است لوازم و تجهیزات زیر را فراهم کنید:

ماشین لباسشویی و خشک‌کن

قبل از هر چیزی شما باید در طراحی لاندری روم، مهم‌ترین بخش را به ماشین لباسشویی و خشک‌کن اختصاص دهید. برای این کار می‌توانید از یک ماشین لباسشویی ترکیبی و یا دوقلوی مجهز به خشک‌کن یا یک ماشین لباسشویی و یک ماشین خشک‌کن به صورت مجزا استفاده کنید. اگر از دو ماشین لباسشویی و خشک‌کن جدا استفاده می‌کنید، بهتر است هر دو دستگاه را در کنار هم قرار دهید تا استفاده از آن‌ها برای شما راحت‌تر باشد.

قفسه‌بندی مناسب

شما برای قرار دادن لوازم و تجهیزات شستشو، به قفسه‌بندی و کمدهای مناسبی در لاندری روم نیاز دارید. انواع شوینده‌ها، مواد سفیدکننده و لکه‌بر که برای شستشوی لباس از آن‌ها استفاده می‌کنید، همگی باید در قفسه‌ها و یا کابینت‌های داخل لاندری روم نگهداری شوند. می‌توانید یکی از قفسه‌ها را برای نگه داشتن چند حوله و پارچه میکروفیبر در نظر بگیرید و در صورت ایجاد نشتی و ریختن آب روی قفسه‌ها، به راحتی آن را پاک کنید. در یکی از قفسه‌های اتاق لباسشویی، دستمال کاغذی، پارچه و صابون قرار دهید و مطمئن شوید که هر آن‌ چیزی که ممکن است به آن نیاز پیدا کنید در داخل قفسه‌ها وجود دارد. با این راهکار دیگر مجبور نیستید برای برداشتن یک صابون یا دستمال به اتاق دیگری بروید.
قفسه‌بندی و کابینت‌کاری مناسب در لاندری روم، برای نظم بخشیدن به لوازم و قرار دادن تجهیزات ضروری است.

رخت‌‌ خشک‌کن

بعد از شستن و خشک کردن لباس‌ها لازم است آن‌ها را چند ساعت روی رخت خشک‌کن پهن کنید تا هوا بخورند. به همین منظور لازم است فضای مناسبی را برای آویزان کردن لباس‌ها در نظر بگیرید. از طرف دیگر لباس‌های خشک شده و اتو شده باید داخل چوب لباسی در مکانی مناسب آویزان شود تا بعد همه آن‌ها را به محل مورد نظرتان، در اتاق انتقال دهید.
در طراحی لاندری روم بهتر است یک فضا را برای آویزان کردن لباس‌ها در نظر بگیرید.

اتو

یکی دیگر از لوازم ضروری که باید در لاندری روم قرار دهید، اتو و میز اتو است. اگر قرار است در خانه خودتان یک لاندری روم داشته باشید، پس دیگر لازم نیست بعد از شستن و خشک کردن لباس‌ها به اتاق دیگری بروید و لباس‌هایتان را روی زمین پخش و شروع به اتو زدن کنید. شما می‌توانید با قرار دادن اتو و تجهیزات مربوط به آن در اتاق رختشورخانه، مراحل کامل شستن تا اتوکشی لباس را در همین اتاق انجام دهید.

خیلی از افراد برای این‌که بهتر از فضا استفاده کنند، یک میز اتوی کشویی در کمدهای لاندری روم تعبیه می‌کنند. قرار دادن اتو در کمد، به خلوت و مرتب به نظر رسیدن اتاق لباسشویی کمک می‌کند. برای ساخت لاندری روم در خانه‌های کوچک به طور معمول برای هر وسیله در کمدها مکانی در نظر می‌گیرند تا فضا شلوغ و نامرتب به نظر نرسد و هر چیز به سادگی در جای خودش قرار بگیرد.

X