چگونه خانه های کلنگی را بازسازی کنیم؟

چگونه خانه های کلنگی را بازسازی کنیم؟

چگونه خانه های کلنگی را بازسازی کنیم؟

یکی از راههای حفظ خانه های یزرگ بازسازی آن است. در ادامه مطلب زیر با بازسازی خانه های کلنگی آشنا شوید.

برای بازسازی خانه های قدیمی و همچنین بازسازی خانه های کلنگی و یا حتی بازسازی خانه‌های ویلایی باید قبل از هر چیز هزینه بازسازی منزل را مشخص کنید و میزان بودجه‌ ای که در اختیار دارید را تعیین کنید تا از همان ابتدای مسیر گام های درستی بردارید، تا علاوه بر سریع تر پیش رفتن کار از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود. پس برای کسب آگاهی در رابطه با بازسازی خانه با کمترین هزینه این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

یکی از اصلی ترین و مهمترین مواردی که در زندگی خانواده ها وجود دارد، مسکن و خانه ایست که در آن سکونت دارند و مناسب بودن این فضا بر روی کیفیت زندگی و برقراری حس آرامش و انرژی مثبت تاثیر خواهد گذاشت. شما می توانید هم در خانه ای زندگی کنید که قرار گرفتن در آن شما را به یک فرد افسرده تبدیل کند و یا برعکس حس سرزنده و شادی را برایتان به ارمغان آورد.

تمام خانه ها در هر زمانی که ساخته شده باشند، بعد از مدتی نیاز دارند که تعمیراتی روی آنها انجام شود، زیرا به هر حال با گذشت زمان فرسوده می‌ شوند و یا آمدن مدل های متنوع و جدیدتر این احساس خلأ را در شما ایجاد می کند که خانه ای مدرن تر و زیباتر داشته باشید و برای پاسخ به نیازهای زیبا پسندی خود و جلوگیری از به خطر افتادن جان و مالتان، تصمیم به بازسازی خانه ها می گیرید.

 

 

در زمینه بازسازی خانه باید هم به نوع کاربرد قسمت های مختلف و نوع ساختمان دقت کرد و هم هدف مالک از بازسازی در نظر گرفته شود و البته نکته مهم دیگری که در رابطه با بازسازی خانه ها باید به آن توجه شود قدمت خانه است که ارتباط مستقیم با نحوه تخریب و بازسازی خانه دارد و از روی آن میزان فرسوده بودن ساختمان و انتخاب عملیات بازسازی تعیین می شود. در ادامه با مراحل بازسازی خانه آشنا می شوید.

 

مراحل بازسازی خانه
تعیین نقشه کلی و تعیین نیازها

در این مرحله می توانید همه نیازها و اهداف خود را به صورت یک نقشه کلی روی کاغذ ترسیم کنید و برای وارد کردن اعداد و ارقام و جایگاه قسمت‌ های مختلف دقت زیادی به خرج دهید تا مراحل بازسازی خانه شما سریعتر و بدون سردرگمی یا اشتباه انجام شود.

اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید بهتر است حتما با متخصصان و کارشناسان این زمینه مانند طراحان داخلی و معماران و پیمانکاران بازسازی منزل مشورت کنید.

تعیین هزینه‌ های بازسازی خانه

بعد از اینکه نقشه نهایی را مشخص کردید باید قیمت بازسازی خانه و بودجه‌ بندی شما کاملا مشخص باشد تا خودتان و یا افرادی که وظیفه بازسازی را برعهده دارند بدانند که اجازه استفاده از محصولات تا چه کیفیتی و به چه میزان را دارند و این رده بندی ها توسط شما یا توسط افراد متخصص صورت می‌گیرد که هزینه لازم برای خرید مصالح و متریال مورد نیاز و همچنین دستمزد افراد مختلفی که در این پروسه شما را همراهی می‌کنند نیز باید در نظر گرفته شود. اگر به خوبی و به درستی هزینه های بازسازی منزل را بر آورد نکنید ممکن است کار شما نیمه کاره باقی بماند، ولی در صورت مدیریت درست خیلی زود خانه کلنگی و قدیمی شما بازسازی شده و به یک خانه نوساز و دل انگیز تبدیل می شود و این کار با صرفه اقتصادی انجام می شود.

 

انجام مقدمات بازسازی خانه

بعد از این که هدف و نقشه کلی ساختمان تعیین شد و هزینه‌ های بازسازی خانه برآورد شد، باید حتماً قبل از اینکه عملیات بازسازی خانه شروع شود مقدمات آن را فراهم کنید که یکی از مهمترین آنها گرفتن مجوز بازسازی خانه می باشد. از دیگر مواردی که شامل مراحل و مقدمات بازسازی خانه می‌شود می‌توان به مراحل زیر اشاره کرد:
ایده برای بازسازی خانه

قبل از اینکه بازسازی خانه انجام شود حتماً از سالم بودن لوله کشی ها و شیرآلات و سیم کشی ساختمان اطمینان حاصل کنید و اگر جایی فرسوده یا تخریب شده حتما در وهله اول آنها را تعویض کنید.

چنانچه وظیفه بازسازی منزل خود را به دست متخصصان و پیمانکاران سپرده اید، قبل از انجام عملیات قرارداد رسمی برای بازسازی خانه تعیین کنید و دو طرف این قرارداد را امضا کنید تا تمام موارد ذکر شده در توافقنامه اجرا شود و در مسیر کار دچار مشکل نشوید.

با توجه به اینکه خانه های قدیمی و کلنگی ساختارهای فرسوده دارند و هر آن در مرحله‌ ی بازسازی و تخریب، امکان آسیب رسیدن به اعضای خانه وجود دارد، سعی کنید در زمان بازسازی های ریشه ای افرادی که در خانه حضور دارند را به جای دیگری منتقل کنید و لوازم و اثاثیه منزل و افراد را تخلیه کنید تا افرادی که وظیفه تخریب و بازسازی را بر عهده دارند با تجهیزات کامل این کار را انجام دهند تا از هرگونه هزینه اضافه و خطر جانی جلوگیری شود.

 

 

برای فراهم کردن مصالح و متریال مورد نیاز برای بازسازی خانه ها کیفیت را در اولویت قرار دهید و تا جایی که بودجه به شما اجازه می دهد مواد باکیفیت تر استفاده کنید، زیرا کیفیت بالاتر طول عمر سازه شما را بیشتر خواهد کرد.

قبل از اینکه بازسازی خانه انجام شود اطلاعات کامل را در این زمینه کسب کنید و به قدر کافی مطالعه کنید. حتی اگر تصمیم دارید یک سری بازسازی‌های جزئی را توسط خود و اعضای خانواده انجام دهید حتما با کسی که در این زمینه تجربه دارد مشورت کنید تا مشکلی برای بازسازی خانه ایجاد نشود. مرحله بازسازی هم شامل به عمل رساندن تمام مواردی که به آن اشاره کردیم خواهد بود.

 

بازسازی خانه قدیمی

اگر قصد بازسازی و نوسازی خانه های قدیمی را دارید باید به نکات مهمی توجه کنید که یکی از مهمترین آنها مرحله تخریب است که باید حتماً از افراد با تجربه در این زمینه کمک گرفته شود تا خسارت های مالی و جانی در پی نداشته باشد. اگر مرحله تخریب به درستی انجام نشود ممکن است علاوه بر خانه شما، خانه های اطراف تان هم دچار خرابی هایی بشوند و شما مجبور به پرداخت جریمه خواهید شد.

پس برای جلوگیری از خطرهای تخریب غیر اصولی حتماً این کار را با استفاده از افراد متخصص و ماهر انجام دهید. هنگامی که کار تخریب را انجام می دهید حتماً با احتیاط از دریل مخصوص استفاده نمایید و با توجه به حد تخریب و تعیین محل های عبور لوله های آب و برق از کف و دیوارهای خانه عملیات تخریب را انجام دهید.

بازسازی خانه های کلنگی

خانه های کلنگی معمولاً قدمت بالایی دارند و تخریب آنها ممکن است خطرات مالی و جانی زیادی را به همراه داشته باشد و به همین دلیل پروسه بازسازی خانه های کلنگی بسیار حساس است و باید حتماً اصول و قواعد مشخصی مورد توجه قرار گیرد و از آن پیروی شود و هرگز مالک خانه و افراد غیر ماهر نباید دست به بازسازی خانه های کلنگی بزنند و باید این کار بر عهده شرکت های بازسازی و تیم‌ های حرفه‌ای بازسازی ساختمان سپرده شود تا هرگونه خسارت احتمالی کاهش پیدا کند و روند کار سریعتر پیش برود.

به صورت خلاصه می توان گفت که بازسازی خانه های کلنگی شامل موارد زیر می باشد:

پیدا کردن یک شرکت بازسازی منزل معتبر و با تجربه

بازدید افراد متخصص و کارشناس از پروژه

بررسی موارد فنی و تخصصی توسط تیم حرفه ای

برگزاری جلسه ای میان مالک و متخصصین شرکت جهت مشخص نمودن خواسته های مالک

انجام طراحی و ارائه نقشه خانه بازسازی شده نهایی

تایید نقشه طراحی شده توسط مالک

تعیین زمانبندی و برآورد هزینه های لازم

بازسازی خانه ویلایی قدیمی

با توسعه شهرنشینی و افزایش جمعیت به ناچار بیشتر خانواده ها در خانه های آپارتمانی زندگی می‌کنند و تعداد خانه های ویلایی بسیار کمتر شده و معمولاً از این خانه‌ها در قسمت هایی با بافت‌ های قدیمی تر شهر و یا در قسمت‌های شمالی کشور استفاده می کنند. ولی چنانچه در خانه های ویلایی ساکن هستید و تصمیم به بازسازی و تخریب و ساختن آپارتمان در آن را دارید و می خواهید با همان سبک قدیمی تر و در یک مکان خانه ویلایی زندگی کنید، می توانید با در نظر گرفتن تمامی مواردی که از ابتدا به آن اشاره شد خانه خود را بازسازی کرده و قسمت های آسیب دیده آن را تعمیر کنید.

بازسازی خانه های فرسوده

چنانچه ساکن خانه های قدیمی هستید که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند، بهتر است حتما در وهله اول تاسیسات و لوله کشی آن را چک کنید و در صورت نیاز به تعویض آن ها بپردازید. برای نوسازی خانه های ویلایی باید نمای بیرونی خانه هم بازسازی شود زیرا تأثیر زیادی در جذابیت خانه خواهد داشت. همیشه مرحله بازسازی شامل معماری و بنایی نیست و باید به دکوراسیون داخلی خانه هم توجه زیادی شود و با توجه به سبک خانه و متراژی که در اختیار دارید باید بهترین طراحی داخلی دکوراسیون منزل را انجام دهید و در کنار آن برای تکمیل این زیبایی از گیاهان طبیعی، وسایل دکوراتیو و غیره استفاده کنید.

بازسازی خانه های قدیمی با کمترین هزینه

برای این که بازسازی خانه‌ ها هزینه کمتری برای شما در بر داشته باشد میتوانید دقت زیادی برای خرید وسایل و تعویض آنها به خرج دهید. به طور مثال می توانید برای پوشش دیوارها از کاغذ های دیواری با جنس پی وی سی مقاوم استفاده کنید و برای قسمت شیرآلات و غیره از متریال ضد آب و ضد زنگ استفاده کنید تا مدت طولانی تری برای شما کار کنند.

شاید در دید اول این کار هزینه‌ بر به نظر برسد اما به علت طول عمری که دارد در نهایت برای شما مقرون به صرفه تر خواهد بود

X