چگونه تابلو سه تکه بخریم؟

چگونه تابلو سه تکه بخریم؟

چگونه تابلو سه تکه بخریم؟

یکی از زیباترین اکسسوری ها برای منزل تابلوهای سه تکه میباشد. در ادامه مطلب زیر راهنمای خرید تابلو سه تکه را آموزش داده ایم.

تابلو سه تکه یکی از المان‌های زیبایی‌بخش و دکوراتیو در اتاق نشیمن و پذیرایی به شمار می‌آید. این نوع تابلوها این روزها طرفداران زیادی دارند، از طرفی به دلیل تنوع بالای طرح و رنگ می‌توان آن‌ها را یک عامل اثرگذار در افزایش زیبایی و جلوه دکوراسیون داخلی منزل در نظر گرفت.

افراد زیادی به نصب تابلو سه تیکه در فضاهای مختلف خانه همچون اتاق نشیمن، اتاق خواب، راهروها و یا حتی محل کار خود علاقه‌مندند. از نظر آن‌ها تابلوها می‌توانند باعث هویت بخشیدن و زیباتر دیده شدن فضای مورد نظر شوند. اما یادتان باشد نمی‌توان هر نوع تابلویی را برای همه فضاهای موجود در منزل یا محل کار نصب کرد. تابلوهای سه تکه زیبا یکی از انواع این اکسسوری پرطرفدار هستند که با تنوع بالایی در طرح و رنگ‌بندی می‌توان از آن در بخش‌های اصلی منزل استفاده کرد. اهمیت وجود این تابلوهای محبوب ما را بر آن داشت در این مقاله شما را برای خرید تابلو چند تکه راهنمایی کنیم.

تابلو سه تکه زیبایی‌بخش دیوارهای منزل

این روزها بیش از گذشته وجود یک تابلو در دکوراسیون داخلی منزل ضرورت پیدا کرده است. در گذشته تصاویر مورد نظر از گل‌وگیاه، منظره، طبیعت، اثر هنری و… به صورت تکی بر روی یک قاب عکس یا تابلو از جنس مختلف کشیده یا چاپ می‌شد. اما در حال حاضر علاوه بر تابلوهای تکی، سه تکه و چند تکه روی کار آمده‌اند که باعث تنوع بیشتری در دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار خواهند شد.

همان طور که از نام تابلوهای سه تکه یا چند تکه پیداست، از سه یا چندین بخش جداگانه تشکیل می‌شوند. بدین شکل که تصویر مورد نظر شما با برش‌های مختلف بر روی چندین قاب گوناگون نصب خواهد شد.

 

در اغلب موارد تابلو سه تیکه بیان‌گر یک موضوع واحد است که باید تکه‌های آن را همچون یک پازل در کنار یکدیگر قرار داد تا تکمیل کننده هم باشند. اما تابلوهای مذکور تنها به این طرح محدود نیستند، بلکه بعضی دیگر از این تابلوهای پرطرفدار با وجود داشتن سه یا چندین تکه موضوعاتی کاملا مجزا از یکدیگر را در برمی‌گیرند. البته در طراحی و تولید تابلوهای سه تیکه یا چند تکه به وجود هویت بصری نزدیک به هم، همراه با ویژگی‌های مشابه دقت فراوانی می‌شود.

ویژگی تابلوهای دیواری سه تکهتابلو

افراد زیادی هنگام تصمیم‌گیری برای زیباتر دیده شدن دیوار منزل یا محل کار خود دچار تردید می‌شوند. این افراد نمی‌توانند بین رنگ آمیزی، کاغذ دیواری طرح‌دار یا خرید تابلو شیک و منحصربه‌فرد برای دیوارها یک گزینه را انتخاب کنند. اگر صرفا به دنبال جلوه بیشتر دکوراسیون اتاق پذیرایی یا دفتر کار خود هستید، می‌توانید با خرید تابلو چند تکه انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید.

این نوع تابلوهای سه تکه بسیار شیک و امروزی به نظر می‌آیند و به راحتی با سایر تزیینات دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار هماهنگ می‌شوند. از دیگر ویژگی‌های تابلوهای دیواری چند تکه کاربرد آن در فضاهای عمومی و خصوصی است. به همین دلیل می‌توانید از این تابلوها برای زیبایی بخشیدن به فضای مخصوص مهمانان در هر مکانی استفاده کنید.

 

شاید برخی از شما تصور می‌کنید برای خاص و شیک به نظر رسیدن یک محیط باید حتما از دکوری‌ها و وسایل تزئینی بسیار گران قیمت استفاده کرد. انتخاب هوشمندانه و مناسب تابلوهای سه تیکه می‌تواند به آسانی منجر به افزایش جلوه فضای مورد نظر شما شود. امکان نصب تابلو چند تکه در خانه‌هایی با متراژ کم که نشیمن کوچکی دارند و همچنین فضاهای بزرگ و باشکوه باعث شده تا ویژگی برتر دیگر این تابلوها را کاربردی بودنشان در فضاهای مختلف دانست.

هنگام خرید تابلو چند تکه به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

تابلوها اگر به درستی انتخاب شوند و در محل مناسبی قرار بگیرند می‌توان از آن‌ها به عنوان یک المان دکوراتیو در دکوراسیون داخلی استفاده کرد. به همین جهت قبل از خرید تابلو سه تکه یا چند تیکه باید به نکاتی همچون طرح تابلو، اندازه تابلو، شکل آن و ابعاد دیوار مورد نظر توجه کرد. در زیر هر یک از این موارد را به طور جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اندازه تابلوی سه تکه

برای رسیدن به اندازه درست و مناسب تابلوهای سه تکه باید فضای دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار خود را در نظر بگیرید. در واقع می‌توان گفت اندازه یک تابلو با ویژگی چند تکه به میزان فضای شما بستگی دارد. بدین شکل که اگر اتاق نشیمن یا پذیرایی منزلتان از متراژ زیادی برخوردار است می‌توانید یک تابلو دیواری چند تکه بزرگ انتخاب کنید. در غیر این صورت بهتر است با توجه به تعداد مبلمان و فضای خالی منزل به سراغ انتخاب یک تابلو سه تیکه در سایز مدیوم بروید.

طرح تابلوی چند تکه

برای انتخاب یک تابلو به شکل سه تیکه یا چند تکه باید سبک دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار خود را در نظر بگیرید. اگر فضای مورد نظر شما دارای سبک مینیمال یا مدرن است باید به سراغ انتخاب تابلو سه تکه مدرن بروید. اما برای فضایی با سبک دکوراسیون سلطنتی بهترین گزینه تابلوهای سه تکه زیبا با طرح‌های شلوغ و باشکوه خواهد بود. بنابراین قبل از خرید تابلوهای مذکور ابتدا سبک چیدمان وسایل اتاق نشیمن و پذیرایی منزل خود را مورد بررسی قرار دهید تا انتخاب درستی داشته باشید.

اندازه سقف و ارتفاع دیوار

یکی از عوامل مهم برای زیباتر دیده شدن تابلوها ارتفاع دیوار و فاصله آن تا سقف است. توجه به این نکته و در نظر داشتن آن می‌تواند منجر به جلوه بیشتر دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن و پذیرایی شما شود. بنابراین توجه داشته باشید که اگر ارتفاع زمین تا سقف بسیار زیاد است و دیوارهای این فضا بسیار بلند دیده می‌شوند، باید از تابلوهای چند تکه با تعداد کم و ارتفاع زیاد استفاده کنید.

اما در صورتی که دیوار اتاق پذیرایی منزلتان بیشتر دارای فضای افقی است، باید به سراغ انتخاب تابلو چند تکه با تعداد بیشتر و ارتفاع کمتر بروید. رعایت این نکته مهم قبل از انتخاب تابلو دیواری سه یا چند تکه می‌تواند جلوه دکوراسیون داخلی منزلتان را افزایش دهد.

شکل تابلو دیواری سه تکه

همه ما تصوری که از شکل تابلو دیواری داریم، مستطیل است. اما می‌توان گفت امروزه تابلوهای سه تیکه به اشکال مختلفی ساخته می‌شوند. شما باید بر اساس پس زمینه دیواری که تابلو بر روی آن نصب خواهد شد، وسایلی که در مقابل یا زیر تابلو قرار گرفته‌اند و سایر جزئیات منزل مناسب‌ترین شکل را برای تابلوی دلخواهتان انتخاب کنید.

X