چگونه با چوب منزل را زیباتر کنیم؟

چگونه با چوب منزل را زیباتر کنیم؟

چگونه با چوب منزل را زیباتر کنیم؟

یکی از زیباترین دکورهای منزل دکور با چوب میباشد. در ادامه مطلب زیر با اینکه چگونه با چوب دکور داخل خانه را زیباتر کنید آشنا شوید.

 

در چند سال اخیر طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف محبوبیت چشمگیری در بین افراد جامعه پیدا کرده است و همین محبوبیت باعث ایجاد تنوع در متریال و طرح های دکوراسیون داخلی و معماری شده است.

در صورتی که به دنبال اجرای یک طراحی داخلی منحصر به فرد برای منزل یا محل کار خود هستید، یکی از گزینه های قابل توجه استفاده از چوب در طراحی داخلی منزل می باشد. هنگامی که برای طراحی داخلی منزل از چوب استفاده کنید چون چوب ها یکی از متریال طبیعی و پرکاربرد محسوب می‌شوند، جلوه بسیار زیبایی به فضای خانه شما می بخشند و معمولاً چوب ها با تنوع رنگ و نقشی که می پذیرند یکی از پارامترهای اصلی در تعیین سبک دکوراسیون منزل و طراحی داخلی دکوراسیون منزل محسوب می‌ شوند و در همه قسمت های خانه از مبلمان گرفته تا لوازم آشپزخانه، سقف و دیوار پوش ها از چوب استفاده های زیادی می شود.

 

با نگاه به تاریخچه دکوراسیون داخلی متوجه می‌شوید که اولین ساختمان ها و حتی اولین صندلی ها هم با استفاده از چوب ساخته می‌ شدند، پس می توان گفت که یکی از اصلی ترین متریال ها در دکوراسیون منازل چوب ها هستند. البته همانطور که می‌ دانید چوب ها از درخت گرفته می‌ شوند پس تنوع دارند و برای استفاده از آن ها مجبور به تغییر فرم هستید.

 

با توجه به نوع درختی که چوب را از آن استخراج می کنید، نوع کاربرد و میزان تغییرات متفاوت خواهد بود. حتی اگر از چوب های فناوری شده که با استفاده از وسایل مشخصی تهیه شده اند استفاده کنید، باز هم مجبور به ایجاد تغییرات جزئی در آن هستید. به همین دلیل کار کردن با چوب در قسمت های مختلف دکوراسیون و طراحی دکوراسیون داخلی کار سختی است و افرادی که از چوب به عنوان پارامتر اصلی در طراحی داخلی منزل استفاده می کنند باید به اندازه کافی تجربه و تخصص این کار را داشته باشند.

پس به همین دلیل است که چوب ها قیمت بالایی دارند و برای استفاده از آن ها در طراحی معماری داخلی منزل باید هزینه بیشتری نسبت به سایر مصالح مصرف کنید، که البته نتیجه کار زیباتر و چشم نواز تر است، زیرا معمولا خانه هایی که در دکوراسیون داخلی و چیدمان وسایل آن ها از چوب استفاده شده محیط چشم نواز تر و گرم تری را برای افراد خانه و مخاطبان ایجاد می کنند.

در ادامه چند نمونه از خانه های زیبایی که با استفاده از چوب طراحی داخلی آن ها انجام شده را مشاهده می کنید .

 

 

 

همانطور که گفته شد چوب ها تنوع بسیار زیادی دارند و هر چه چوب با کیفیت تر باشد، رنگ تیره تری دارد و البته قیمت آن بالاتر خواهد بود .

فراموش نکنید که از هر نوع چوبی برای هر هدفی نمی توانید استفاده کنید. به طور مثال بعضی از چوب ها مثل چوب سفید فقط برای ساختن مبلمان استفاده می شوند و تنها بعضی از چوب ها هستند که علاوه بر مبلمان قابلیت استفاده در سقف، دیوارها و کف پوش را هم دارند.

البته علاوه بر این موارد برای ساخت کابینت آشپزخانه هم از چوب ها استفاده می‌شود و سایر وسایلی که در اتاق خواب قرار می گیرند، مانند سرویس خواب یا تخت خواب و موارد دیگر همگی می‌توانند از جنس چوب باشند و هرچه کیفیت چوب بالاتر باشد، طول عمر آن بیشتر و قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

 

در نظر داشته باشید یکی از سختی های استفاده از چوب در طراحی داخلی منزل، نحوه نگهداری و فاکتورهای محافظت کننده از چوب می باشد، زیرا وقتی که شما در بیشتر قسمت های منزل از چوب استفاده کنید، باید هر از گاهی کیفیت چوب را بررسی کنید و از حضور حیوانات موذی مانند موریانه و غیره مطلع شوید تا در صورت نیاز پاکسازی و ترمیم را برای قسمت های آسیب دیده انجام دهید و با توجه به قابل اشتعال بودن چوب ها از نظر امنیتی هم باید توجه زیادی به قسمت های مختلف خصوصاً آشپزخانه داشته باشید.

X