چگونه از رنگ پاستیلی در دکوراسیون بهره ببریم؟

چگونه از رنگ پاستیلی در دکوراسیون بهره ببریم؟

چگونه از رنگ پاستیلی در دکوراسیون بهره ببریم؟

رنگها نقش بسزایی در زیبایی منزل دارند .در ادامه مطلب زیر با نقش رنگ های  پاستیلی در دکور ساختمان آشنا شوید.

استفاده از رنگ های پاستلی در دکوراسیون

رنگ های پاستلی عموما به رنگ های روشن گفته میشود که با رنگ سفید ترکیب شده اند. این رنگ ها در عین مات بودن بسیار سرزنده و شاد هستند در واقع شبیه رنگ هایی است که به روی آن یک حریر سفید انداخته اند. ست کردن آنها با یکدیگر به دلیل ترکیب سفیدی که دارند عموما راحت است. معروف ترین رنگ های پاستلی از رنگ های زرد، بنفش، سبز، صورتی ، هلویی و آبی تشکیل شده است. این رنگ ها منعکس کننده ی آرامش هستند و در موارد متفاوتی از جمله میتوان از آنها استفاده کرد.
رنگ های پاستلی در نشیمن

شناخت بیشتر این رنگ

این رنگ به دلیل بازتاب زیاد و تناژهای شادی که دارند منعکس کننده ی آرامش هستند و میتوانند تشدیدهای رفتاری را کاهش دهند و به ذهن آرامش بدهند. بدین دلیل برای محیط های که نیاز بیشتری به تمرکز و آرامش دارید میتواند بسیار موثر باشد.

رنگ های مکمل رنگ های پاستلی

بهترین رنگ برای ترکیب با رنگ های پاستلی سفید است. از آنجایی که این رنگ ها ترکیبی از سفید دارند در کنار رنگ سفید زیبایی دوچندانی دارند و به راحتی ترکیب پذیر هستند.
رنگ خاکستری، کرم، طلایی، بژ، نقره ای همان رنگ هایی است که میتواند تصور شما را از محیط کودکانه دور کند و به محیط جدیت بیشتری در کنار رنگ های پاستلی ببخشد.

تاثیر در محیط

این رنگ ها به دلیل تناز روشنی که دارند بازتاب خوبی دارد پس خانه را بزرگتر و روشن ترنشان میدهد. همچنین این سبک رنگ ها به دلیل ترکیب با سفید به حفظ تعادل انرژی محیط کمک میکند و به محیط آرامش میدهد.

اتاق کودکان

نوزادان در ارتباط با این رنگ ها آرامش بیشتری دارند و باعث بی قراری آنها نمیشود. رنگ های پاستلی انرژی محیط را کم نمیکند و به محیط شادی و انرژی کنترل شده میبخشد به همین دلیل استفاده از این رنگ در اتاق کودکان و نوزادان میتواند جزو بهترین انتخاب ها باشد.

اتاق بزرگسالان

عموما رنگ های پاستلی را برای اتاق کودکان مناسب میبینند در صورتی که این رنگ برای اتاق خواب بزرگسالان نیز میتواند بسیار زیبا و شکیل باشد. یادتان باشد قرار نیست تمان اتاق را صورتی پاستلی کنید رنگ های پاستلی تناژ های زیبایی دارند که در کنار رنگ های دیگر جلوه ای زیبا به محیط میبخشد. همچنین میتوانید از این رنگ ها در وسایل اتاق مانند پرده ها یا فرش و یا رو تختی استفاده کنید.

در آشپزخانه

شاید براتون عجیب باشه ولی این روزا کابینت و لوازم های آشپزخانه هایی با رنگ های پاستلی بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته که البته وقتی نگاهی به آنها می اندازی مطمئنا نمیتوانید زیبایی آن ها را انکار کنید.

اتاق نشیمن

اتاق های نشیمن که به فضایی دوستانه تر و آرام تر نیاز دارند میتواند پذیرای رنگ های پاستلی اباشد. به دکور خود یه نگاهی بندازید و وسایل نشیمن را رنگ پاستلی دکوراسیون خود انتخاب کنید.

محیط کار:

استفاده از رنگ های پاستلی در محیط هایی که استرس و واکنش های رفتاری مناسب است میتواند موثر باشد. این رنگ های انرژی محیط را کنترل میکنند و به ئلیل تناژ شادی که دارند به محیط شادی ببخشند.

چگونه از رنگ پاستیلی در دکوراسیون بهره ببریم؟
چگونه از رنگ پاستیلی در دکوراسیون بهره ببریم؟
X