چگونه از اجر به عنوان دکوراسیون داخلی استفاده کنیم

چگونه از اجر به عنوان دکوراسیون داخلی استفاده کنیم

چگونه از اجر به عنوان دکوراسیون داخلی استفاده کنیم

اجر متریال مناسب برای استفاده در دکوراسیون داخلی است دارای عمر طولانی وعایق در برابر صدا و حرارت است با استفاده از ان میتوان انتخاب مناسبی داشت در ادامه مطلب با ما همراه باشید

انواع آجر در دکوراسیون داخلی

آجر دکوراسیون داخلی انواع مختلفی دارد و آشنایی پیدا کردن با انواع این متریال به شما کمک می کند بهترین نوع را برای طراحی محیط داخلی منزل انتخاب کنید.

آجر فشاری: از آجرهای بسیار پرکاربرد برای ساخت دیوار اصلی و سقف در تمامی مراحل سفت کاری است.
آجر نسوز: آجر نسوز دکوراسیون داخلی مدل جدید آجر در منازل می باشد. مقاومت این نوع آجر در برابر شعله و حریق باعث شده بتوان بدون نگرانی از تغییر شکل و سوختگی در ساخت شومینه و هر محل دیگری که نزدیک گرمای زیاد است بکار برد. تزئین دکوراسیون داخلی با آجر نسوز از ویژگی های سبک مدرن است.
آجر لعابی: برای کاربرد آجر در دکوراسیون داخلی حمام و سرویس بهداشتی محدودیت خاصی وجود دارد چون رطوبت زیاد هوا باعث پوسیدگی و رشد قارچ می شود. با این حال آجرهای لعابی کاملا در برابر این مشکلات مقاوم هستند. البته جدیدترین نوع آجر به نام نانو آجر هم مناسب است.
آجر سفالی: این نوع آجر در دکوراسیون داخلی منزل برای ساخت تیغه استفاده می شود تا فضای خالی بین مصالح را پر کند.

پذیرایی: استفاده از آجر برای دکوراسیون داخلی لزوما به معنای پیدا بودن آجر نیست. به عنوان مثال برای دیوارهای اصلی داخلی از آجر فشاری استفاده می کنند چون استحکام بالا بسیار مهم است اما برای پوشاندن ظاهر نه چندان جالب این نوع آجرها از گچ و یا دیوارپوش کمک می گیرند. نکته مهم این است که در پذیرایی تمامی دیوارها را با آجر تزئین نکنید بجز اینکه سبک روستیک داشته باشید. معمولا طراحان دیوارهایی را که بخواهند به نقطه کانونی منزل تبدیل کنند با آجر تزئین می کنند مثل دیوار پشت تلویزیون یا دیوار راه پله.

آشپزخانه: تزئین دکوراسیون داخلی با آجر سنتی بیشتر مناسب آشپزخانه یا راه پله است. حتی برای آشپزخانه هم توصیه نمی کنیم تمام دیوارها را با آجر دکوراتیو بپوشانید بلکه بیشتر توصیه ما به پوشاندن دیوار بین کابینت هاست. البته کسانی که به فکر داشتن آشپزخانه ای با سبک سنتی هستند آزادی عمل بیشتری دارند.

اتاق خواب: آجر نما دکوراسیون داخلی برای اتاق خواب یک ایده بکر است. آجرها به دلیل داشتن خاصیت عایق حرارتی، در فصل گرم سال خنک و در فصل سرد گرم هستند. اتاق خواب هم محلی برای آرامش داشتن بوده و تنظیم دما بسیار مهم است. اما توصیه می کنیم برای بخشی از دیوار اتاق خواب از آجر استفاده کنید و مابقی فضا را با دیوارپوش های طرح آجری بپوشانید.

حمام و سرویس بهداشتی: آجر لعابی و آجر نانو به دلیل داشتن روکش ضد آب و رطوبت برای این فضا بسیار مناسب هستند. البته چندان رایج نیست که سرویس بهداشتی دکوراسیون داخلی منزل با آجر تزئین شود. در عوض برای هماهنگی با سایر بخش های منزل از کاشی و سرامیک طرح آجر یا رنگ های با طرح آجری استفاده می کنند.

رنگ: تناسب رنگ دکوراسیون داخلی و آجر بسیار مهم است. آجرهایی که برای دکوراسیون داخلی به کار می روند برخلاف آجر نما تنوع رنگ زیادی ندارند پس با کمک رنگ روغن یا اکریلیک ضد آب، آنها را رنگ آمیزی کنید. برای فضای کوچک از رنگ روشن و برای فضای بزرگ از رنگ تیره استفاده کنید.
راهرو منزل: استفاده از طرح آجر در دکوراسیون داخلی برای قسمت راهرو منزل توصیه بهتری نسبت به استفاده از متریال طبیعی آجر است. با این حال اگر سبک دکوراسیون داخلی روستیک یا سنتی را انتخاب کرده اید، آجرهای سفالی و یا معمولی بهترین گزینه هستند.

نکته: طراحی دکوراسیون داخلی با آجر تا حدی محدودیت دارد و بیشتر برای ایجاد نقطه کانونی یا متمایز ساختن یک فضا استفاده می گردد.

با این حال اگر شما هم به استفاده از آجر دکوراسیون داخلی علاقه زیادی دارید، توصیه می کنیم برای زیبایی بیشتر ترکیبی از آجر طبیعی (یکی از انواع گفته شده) را با موارد مشابه آجر مثل کاغذ دیواری با طرح آجر، پنل دیواری با طرح آجر، درای وال با طرح آجر، دیوارپوش آجری، رنگ آمیزی، کاشی و سرامیک یا سنگ طرح آجر استفاده نمایید.

X