پشت بام را چگونه زیبا کنیم؟

پشت بام را چگونه زیبا کنیم؟

پشت بام را چگونه زیبا کنیم؟

پشت بام اگر تبدیل به آشغالدانی نشود جای دنجی میشود .در ادامه مطلب زیر روش های زیباسازی پشت بام را برای آموزش میدهیم.

سرزمین رویایی بر بام خانه

پشت بام خانه نقش محافظت و امنیت ساختمان را بر عهده دارد. بام تخت خانه ها دارای گذرگاه عبور آب است و از نفوذ آب به ساختمان جلوگیری می کند. در ضمن برخی از تاسیسات ساختمان نیز بر روی بام خانه نصب می شود. با همه اینها هنوز فضای خالی زیادی برای استفاده وجود دارد. با طراحی پشت بام می توان کاربرد چند گانه ای برای این فضا در نظر گرفت. اینجا انباری نیست که لوازم اضافی را در آن قرار دهید بلکه بخشی از فضای قابل استفاده و به درد بخور است که شاید کمتر به آن توجه شده است. ایده های خلاقانه زیادی وجود دارد که پشت بام را به مکانی رویایی تبدیل کند. در ادامه برخی از این ابتکارات معرفی شده که می تواند ایده های خوبی برای تان داشته باشد.

 

قوانین طراحی پشت بام چیست؟

هر ایده یا طرحی که برای پشت بام در نظر گرفته می شود باید دارای یک سری ویژگی های خاص باشد. بدون در نظر گرفتن این موارد اجرای هر نوع طراحی بر روی بام خانه می تواند با شکست روبرو شود.

1- وزن طرح های اجرایی و سازه های نصب شده متناسب با مقاومت ساختمان باشد

2-عایق بندی و استفاده از سیستم های ضد آب بر روی بام قبل از هر نوع تغییری الزامی است

3-حتما برای خروج آب حاصل از شستشو یا بارندگی به مجرای فاضلاب، اقدامات لازم انجام شود

 

چگونه نم پشت بام را برطرف کنیم؟ رفع نم سقف پشت بام

روف گاردن برای طراحی پشت بام

یکی از بهترین ایده ها طراحی روف گاردن بر روی بام خانه است. در خانه های لوکس و مجتمع های مسکونی شیک همیشه طراحی اختصاصی برای قسمت پشت بام انجام می شود. طراحی و اجرای روف گاردن یکی از همین موارد است. روف گاردن همان بام سبز خانه است که معمولا در موقع ساخت بنا، طراحی آن انجام می شود. امکان اجرای روف گاردن در ساختمان های قدیمی نیز وجود دارد اما لازم است تا شرایط ساختمان به خوبی بررسی شود و بهترین متریال برای اجرای بام سبز به کار گرفته شود.

روف گاردن به طور ساده عبارت از ایجاد فضایی سبز و با طراوت بر روی پشت بام خانه است. دو نوع روف گاردن وجود دارد:

الف- بام سبز با گیاهان طبیعی

این نوع باغ ها در هنگام ساخت بنا، طراحی می شوند و عملیات عایق بندی و خاک ریزی و … انجام می شود. با این روش یک باغچه و فضایی سبز در پشت بام اداث خواهد شد که یک باغ طبیعی است.

ب- روف گاردن با چمن مصنوعی

در ساختمان هایی که فضاسازی مناسب برای بام سبز، انجام نشده است می توان از چمن مصنوعی برای ایجاد روف گاردن و ساخت باغ رویایی خانه استفاده کرد. چمن مصنوعی وزن بسیار کمتری از خاک دارد و در همه ساختمان های قدیمی و جدید نیز قابل اجرا است.

طراحی و اجرای روف گاردن
مزایای طراحی پشت بام و اجرای روف گاردن

این بام های سبز پشت بام قطعا زیبایی و جذابیت زیادی دارند. علاوه بر جلوه های ظاهری، طراحی و اجرای هر نوع روف گاردن و بام سبز می تواند مزایایی را به همراه داشته باشد. روف گاردن مانع اتلاف انرژی سرمایی و گرمایی داخل ساختمان می شود. بخش زیادی از انرژی از طریق بام خانه به هدر می رود. برخی از مزایای روف گاردن اینها هستند:

عایق شدن ساختمان در برابر تغییرات آب و هوایی
صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از اتلاف آن
افزایش عمر مفید ساختمان نسبت به ساختمان های مجاور
امکان بهره برداری از نزولات جوی برای آبیاری فضای سبز
کاهش آلودگی هوا با نگهداری از گیاهان طبیعی
ایجاد فضایی دنج برای بهره برداری ساکنین
افزایش قیمت ملک به هنگام فروش
چشم اندازی زیبا و کمک به زیباسازی نمای شهری

پشت بام رویایی
چه وسایلی در طراحی پشت بام استفاده می شود؟

برای اجرای پشت بام رویایی می توانید از هر وسیله ای استفاده کنید. گاهی پوشش کامل پشت بام با چمن مصنوعی بهترین ایده است زیرا می توانید همراه با کفپوش همیشه سبز چمنی از گلدان های گل و درختچه های آپارتمانی نیز نگهداری کنید.

زمانی این فضا را با یک آبنمای زیبا به فضایی رویایی تبدیل می کنید. حوضی کوچک یا یک استخر بزرگ کدام را می خواهید؟ در طراحی پشت بام با در نظر گرفتن عایق بندی مناسب می توان آبنما، استخر یا هر سازه آبی دیگری را اجرا کرد.

نوشیدن چای عصر در فضایی رویایی را تصور کنید. با استفاده از چند میز و صندلی مناسب می توانید روف گاردن خود را به هر شکلی طراحی کنید.

با استفاده از سازه های پارچه ای، فضایی دنج و خصوصی در اختیار دارید که جلوی دید مزاحم را می گیرد. این سازه های پارچه ای برای روزهای آفتابی و گرم تابستان نیز سر پناه خوبی هستند.

بخشی از پشت بام را می توان به طراحی بام سبز اختصاص داد و در بخشی دیگر یک سقف پی وی سی کار کرد. در این صورت حتی بارش برف و باران نیز نمی تواند مانع لذت بردن از باغ سبز خانه تان بشود.

برخی از وسایلی که اغلب در طراحی پشت بام استفاده می شود اینها هستند:

ترموود برای عایق بندی کف و سازه های چوبی: این متریال با ظاهر زیبا و جذابی که دارد در برابر رطوبت و حمله حشرات سیار مقاوم است.
میز و صندلی با کیفیت بالا برای دوام در برابر تغییرات آب و هوایی نیز به کارتان می آید. پی وی سی برای ساخت میز و صندلی ایده مناسبی است که دوام خوبی هم دارد.

هزینه طراحی و اجرای پشت بام چقدر است؟

حتی اگر قصد استفاده از این فضا را نداشته باشید نیز با طراحی پشت بام، به ارزش ملک اضافه می کنید. قطعا این موضوع از چشم خریداران پنهان نخواهد ماند. هزینه های اجرای روف گاردن، باغبام و بام سبز در هر پروژه متفاوت است. موارد مختلفی روی هزینه های اجرای کار تاثیر می گذارد از جمله:
میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی و اجرای روف گاردن هم ارائه میده؟

متراژ پشت بام : بدیهی است هزینه طراخی و اجرای یک فضای بزرگ تر به مراتب بیش از کار روی یک پشت بام کوچک است. البته این عامل به تنهایی دخیل نیست و باید سایر موارد را نیز در نظر گرفت.

متریال اجرای طراحی پشت بام: رویای شما با رویای همسایه تان یکی نیست بنابراین وسایلی که برای این طراحی نیاز دارید نیز یکسان نیستند. متریال استفاده شده در ساخت باغ بام به طور خاص روی هزینه ها تاثیر می گذارد. برای مثال هزینه عایق بندی پشت بام برای ساخت باغ گیاهان طبیعی یا استخر خیلی بیشتر از سایر سازه ها است.

در نهایت سختی اجرای کار و مدت زمانی که صرف اجرای طرح بر روی پشت بام می شود، روی هزینه ها تغییر ایجاد می کند. پیمانکار پس از بررسی شرایط و در نظر گرفتن همه جوانب، قیمت نهایی را قبل از شروع، اعلام می کند.

نتیجه گیری

مهم نیست از چه نوع سازه ای و با چه طرحی استفاده می کنید. آنچه اهمیت دارد استفاده صحیح و مناسب از فضای پشت بام است. زندگی در شهرهای بزرگ قواعد خود را دارد. شاید به اندازه کافی فضای سبز در اطراف خانه نباشد. شاید محلی برای استراحت و آرامش نداشته باشید و ده ها شاید و باید دیگر. اما همیشه می توانید با طراحی پشت بام ، باغبام، روف گاردن، بام سبز و یا هر چیزی که اسمش را می گذارید، رویای خود را روی بام خانه به واقعیت تبدیل کنید.

اگر برای طراحی و اجرای روف گاردن به دنبال ایده های بکر هستید با ما تماس بگیرید. هوم سرویز خدمات ویژه ای را برای تان در نظر گرفته است. هر روایی که دارید با ما به واقعیت تبدیل می شود. نگران هزینه های کار نباشید مثل همیشه اینجا همه خدمات منصفانه قیمت گذاری می شود.

پشت بام را چگونه زیبا کنیم؟
پشت بام را چگونه زیبا کنیم؟
X