نکات مهم برای تزیین شلف ها در منزل

نکات مهم برای تزیین شلف ها در منزل

نکات مهم برای تزیین شلف ها در منزل

خیلی از ما در منزل هایی زندگی میکنیم که به دلیل کوچک بودنشان نیاز به شلف ها برای دکوری و کتاب هایمان داریم. در ادامه مطلب زیر نکاتی مهم برای تززیین شلف ها در منزل را عنوان میکنیم.

شلف ها از وسایل کاربردی ای هستند که می توانند به ما در ایجاد فضا، بسیار کمک کنند. در این میان باید دقت داشته باشیم که شلف ها، با توجه به موقعیت قرار گیری خود در خانه، می توانند توجه زیادی را به خود جلب کنند. بنابراین بهتر است در چیدمان شلف ها دقت زیادی کنیم تا بتوانیم از پتانسیل آن ها برای ایجاد فضایی بهتر بهره ببریم.

برای تزیین شلف های خانه ی خود به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

یک. یک قالب کلی را انتخاب کنید.

اگر شما یک رنگ کلی و یا یک خانواده از رنگ ها را برای شلف و تزیین آن انتخاب کنید، هارمونی به وجود آمده می تواند آرامش و حسی دلپذیر را به محیط اطراف ببخشد. اگر برای تزیین خانه ی خود خرید می کنید، در انتخاب رنگ ها دقت کنید. شاید یک وسیله به تنهایی زیبایی خود را نشان ندهد اما زمانی که در کنار سایر وسایل بر روی شلف قرار بگیرد، به سبب هماهنگی ایجاد شده می تواند جلوه ی خاصی به خود بگیرد. بهتر است حداکثر سه رنگ را، با توجه به محیط اطراف شلف، برای تزیین آن در نظر بگیرید. به عنوان مثال رنگ های سفید، سبز و مشکی با رگه هایی از رنگ طلایی می تواند برای اتاقی با دیوار های سفید و یا محل کار شما، بسیار مناسب باشد.

دو. دیوار پشت شلف.

دیوارهای موجود در پشت شلف ها، نقش به سزایی را در زیبایی بصری آنها بازی می کنند. سعی کنید دیواری که می خواهید شلف های خود را روی آن نصب کنید، با رنگ های قوی، رنگ آمیزی شده باشد. این باعث می شود تا اشیای درون شلف بیش از پیش خود را نشان داده و جلب توجه کنند.

سه. چیدمان اشیا.

اگر می خواهید شلف های شما بیش از پیش نظر دیگران را به خود جلب کنند، از اشیای بسیار بزرگ استفاده کنید. به عنوان مثال، شما می توانید گلدان و مجسمه های بزرگ را به شکل زیگ زاگ بر روی شلف های خود بچینید. در این صورت چشم بیننده به طور منظم بر روی آن ها حرکت می کند و به تمام این اشیا به یک اندازه توجه می شود. همچنین این امر، ظاهری منظم و جذاب به شلف های شما می دهد. اگر تمام وسایل تزینی بزرگ را در یک طرف قرار دهید، شلف های شما نامتقارن به نظر خواهند رسید و این هیچ گونه زیبایی بصری ای ندارد.

چهار. به اشیا از زوایای مختلف نگاه کنید.

وسایلی که برای تزیین شلف های خود استفاده می کنید باید ترکیب متقارنی از اشیای عمودی و افقی باشند. کتاب ها معمولا به صورت عمودی بر روی شلف ها قرار می گیرند. بنابراین در کنار آن ها و برای تزیین شلف خود از وسایلی استفاده کنید که پهن باشند . در این صورت تعادل بصری را رعایت می کنید.

نکات مهم برای تزیین شلف ها در منزل
نکات مهم برای تزیین شلف ها در منزل
X