نکاتی که در طراحی حمام باید بدانید

نکاتی که در طراحی حمام باید بدانید

نکاتی که در طراحی حمام باید بدانید

حمام یکی از مهم ترین مکان های منزل است که طراحی آن تاثر بسزایی در زیبایی دارد. در ادامه مطلب زیر با نکات طراحی حمام آشنا شوید.

برای طراحی حمام ایده های زیادی وجود دارد و شما می توانید با الگوبرداری از این ایده ها فضایی متفاوت و شیک را در حمام منزل خود ایجاد کنید. داشتن یک نورگیر کوچک برای ورود کمی نور طبیعی و البته تهویه مناسب هوا می تواند بسیار مناسب باشد. در منازل ویلایی بزرگ و آپارتمانی که از نظر مجاورت با منازل کناری هیچگونه مزاحمت و دیدی وجود ندارد می توان حتی از پنجره هایی بسیار بزرگ نیز برای حمام استفاده نمود تا نور طبیعی به شکلی کامل وارد حمام شود.

نکات دکوراسیون حمام

دکوراسیون حمام فقط به استفاده از وسایل کاربردیِ متنوع در آن نیست بلکه استفاده مناسب از یک یا حتی چند پنجره می تواند قسمتی از دکوراسیون کردن مناسب حمام باشد که در استفاده لذت بخش از آن بسیار موثر است.

وقتی صحبت از طراحی حمام به میان بیاد در نظر داشته باشید این چیزی فراتر از مکانی برای تمیز کردن و انجام یک فعالیت معمولی است چرا که این نیاز کاربردی و تزئینی باید در قالب یک طرح یکپارچه برآورده شود، بنابراین ، هر اینچ آن باید با دقت ساخته شود. ایجاد یک حمام مستر راحت و آرام به همان اندازه اتاق خواب مهم است.

در طراحی دکوراسیون حمام باید از همان اول ساخت خانه دقت کنید که چه کاشی و رنگی را برای حمام خود استفاده میکنید برای مثال استفاده از کاشی های بزرگ با رنگ سفید یک فضای روشن و زیبایی را برای شما درست میکند و استفاده از کاشی های بزرگ باعث میشود تا حمام شما را بزرگتر نشان دهد.

فضای داخلی طراحی حمام

کفپوش و دیوارپوش حمام مهم ترین اجزای طراحی حمام مدرن را تشکیل می دهند بنابراین بهتر است قبل از هر چیز در انتخاب رنگ و طرح سرامیک و یا کاشی برای کفپوش و دیوار پوش حمام حساسیت لازم را به خرج دهید. برای حمام های بزرگ می توانید از سرامیک و یا کاشی با رنگ های روشن و تیره استفاده کنید. توجه داشته باشید برای بزرگ تر به نظر رسیدن فضای حمام های کوچک بهتر است از کاشی و یا سرامیک ها با رنگ های روشن استفاده نمایید.

اگر فضای حمام شما بزرگ است و تمایل دکوراسیونی لاکچری و متفاوتی را برای حمام منزل خود طراحی کنید بهتر است از وان در فضای حمام استفاده نمایید. اگر حمام در فضای اتاق خواب قرار دارد می توانید برای زیباتر به نظر رسیدن دکوراسیون داخلی حمام از درب های شیشه ای استفاده کنید.

یکی دیگر از لوازم ضروری در حمام آینه است توجه داشته باشید که آینه باعث بزرگ تر به نظر رسیدن فضای حمام می شود بنابراین بهتر است در طراحی حمام کوچک از آینه های دیواری بزرگ استفاده نمایید. اگر تمایل دارید وسایل مورد نیاز حمام را در مکانی مناسب قرار بدهید بهتر است از آینه های دردار استفاده نمایید، زیرا این مدل آینه ها دارای فضایی کافی برای قرار دادن وسایل مختلف حمام می باشند.

توجه داشته باشید که تزیین حمام نیز می تواند در زیبایی و جذابیت طراحی حمام تاثیرگذار باشد بنابراین بهتر است برای تزیین کردن فضای حمام از شمع های تزیینی و گلبرگ های تزیینی زیبا و … استفاده نمایید. یکی دیگر از مهم ترین نکات در دیزاین داخلی حمام استفاده از نورپردازی مناسب است توجه داشته باشید که اگر حمام از نورپردازی مناسبی برخوردار باشد فضای آن آرامش بخش و با نشاط تر به نظر می رسد.

وسایل مورد نیاز برای طراحی حمام مدرن

همانطور که در بالا از اهمیت دکوراسیون و دیزاین سرویس های بهداشتی و حمام گفتیم که امروزه مدل حمام های جدید را می توان به روش های مختلفی دیزاین کرد و اصلا به مثل گذشته حمام ساده و فقط با یک دوش نمی باشند. از چیزهایی که می توانید برای دیزاین حمام های مدرن بهره بگیرید استفاده از دور دوشی های شیشه ای می باشد که به آن کابین دوش نیز گفته می شود .

کابین های شیشه ای دوش در مدل های مختلفی می توان سفارش داد که ابعاد آن ها بر اساس اندازه حمام شما تولید می شود و میتوانند فضای دوش را دیگر قسمت های سرویس بهداشتی جدا کنند که برای سرویس هایی که حمام و دستشویی در آن ها باهم می باشد بسیار کاربردی است، همچنین این دور دوشی های شیشه ای دارای شیشه های مات ، یا دودی می باشند که اکثر مدل حمام‌های جدید دور دوشی شیشه ای دارند.

مورد دیگری که باید برای دیزاین حمام به کار ببرید استفاده از شلف ها و کابینت های حمام می باشد که این وسیله ها علاوه براینکه به دیزاین حمام شما کمک میکنند بسیار کاربردی هستند ، شلف ها و باکس های زیادی وجود دارند که اگر حمام شما کوچک است می توانید از شلف های چوبی یا فلزی دیواری استفاده کنید.

اهمیت روشویی در طراحی حمام

روشویی ها در طراحی حمام نقش برجسته ای ایفا می کنند. آنها کاربردی هستند و نقش مهمی در مرتب ، منظم و زیبا نگه داشتن دستشویی و حمام دارند. روشویی در حمام برای نگهداری و سازماندهی اتاق ضروری است. به طور موثر لوله کشی های نامناسب را پنهان می کند. این به عنوان پایه برای حوض و ظرفشویی سینک عمل می کند. برای افزودن به تمام جنبه های عملی حمام ، این یکی از برجسته ترین عناصر طراحی و سبک در اتاق است. یک روشویی زشت مطمئناً یک حمام دوست داشتنی را خراب می کند، همانطور که یک روشویی زیبا یک حمام دلخراش را دگرگون می کند.

ترکیب کفپوش تیره با دیوارهای روشن

دیوارهای تیره فضای حمام های کوچک را دلگیر و کوچک نشان می دهند اما دیوارهای روشن نور را منعکس کرده و فضا را روشن تر نشان می دهند. بهتر است در حمام های کوچک از رنگ های روشن استفاده شود و یا در صورت تمایل کفپوش تیره انتخاب کنید. اگر کفپوش حمام شما چوبی است، به دنبال کاشی هایی باشید که با رنگ چوب همخوانی داشته باشند. انجام این کار باعث می شود چشم از کف حمام در امتداد دیوار حرکت کند و فضا کوچک به نظر نیاید.

کاشی و سرامیک از جمله متریال هایی است که در طراحی حمام مورد استفاده قرار می گیرد. برای انتخاب این نمونه مناسب بهتر از انواعی کاشی و سرامیک هایی که دارای طرح ساده هستند استفاده نمایید. در صورت تمایل به استفاده از انواع طرح دار، از نمونه هایی با طرح های بزرگ استفاده کنید. چرا که انجام این کار باعث جلب توجه افراد شده و کوچکی حمام به چشم نمی آید.

نکاتی که در طراحی حمام باید بدانید
نکاتی که در طراحی حمام باید بدانید
X