نقش میز ناهار خوری در طراحی داخلی

نقش میز ناهار خوری در طراحی داخلی

نقش میز ناهار خوری در طراحی داخلی

یکی از زیبایی های بخش نشیمن ناهار خوری میباشد که باید برای انتخاب آن دقت نظر داشت . در ادامه مطلب زیر میخواهیم نقش میز ناهار خوری را در طراحی داخلی بیان کنیم.

 

انتخاب مدل و تزیین میزناهارخوری در دکوراسیون خانه ایرانی مهم است؟

مکان صرف غذا برای ما ایرانیان با فرهنگ زندگی خانوادگی و جمعی همیشه مهم و مورد توجه بوده است. اما این روزها یک مساله دیگر هم به آن اضافه شده که موجب می شود. اهمیت فضای ناهار خوری (حالا هرچه که هست، زمین،سفره یا میز) بیشتر از قبل به چشم بیاید.

سبک زندگی ماشینی، آدم های همیشه گرفتار و سرِکاری که شاید تنها در زمان کوتاه صرف صبحانه یا شام در کنار هم هستند. تغییر مدل رفت و آمدها و برگزاری دورهمی و میهمانی ها، ابعاد روز به روز کوچکتر خانه ها و مبلمان هایی که مدام بیشتر می شوند. همه و همه باعث شده است لزوم وجود یک میز ناهار خوری متناسب،شیک و مدرن ، در دکوراسیون خانه های ایرانی مطرح شود.

 

نقش میزناهارخوری کلاسیک در دکوراسیون داخلی منزل

میز ناهار خوری کلاسیک می تواند به عنوان هسته اصلی یک مجموعه کامل دکوراسیون داخلی منزل باشد. بدین معنی که میز ناهارخوری کلاسیک با توجه به اینکه بیشتر از جنس چوب و به رنگ تیره طراحی و ساخته می شوند ، لذا باید در تطابق با دکوراسیون داخلی منزل باشد.
برای انطباق اجزای دکوراسیون داخلی منزل ، بهتر است کلیت دکوراسیون در برگیرنده میز غذا خوری سنتی از جنس چوب باشد. در غیر این صورت رنگ و جنس میز غذا خوری سنتی می تواند حالتی نا همگون را دکوراسیون داخلی خانه ایجاد کند.2

ویژگی های میزناهارخوری مدرن در دکوراسیون

 

برای داشتن ظاهری منسجم در سرتاسر خانه، میز با طرح مدرن باید به خوبی با دکور فضای ناهارخوری شما هماهنگ باشد تا یک محیط زیبا و کاربردی را برای یک تجربه ناهار خوری راحت ایجاد کند. به عنوان مثال، شکل بی‌نظیر و ارگانیک یک میز شیشه‌ای، با چندین سبک مدرن فضای غذاخوری مطابقت دارد و باعث می‌شود حس یکپارچه‌ای با چنین میزی ایجاد کند.

میزهای ناهارخوری با قاب فلزی برای ادغام سبک صنعتی در فضای غذاخوری ایده‌آل است. به طور کلی، هنگام انتخاب یک میز ناهارخوری مدرن و شیک، نوع طراحی دکوراسیون خانه خود را در نظر بگیرید.

سعی کنید تا جایی که ممکن است میز غذاخوری را نزدیک فضای تلویزیون قرار ندهید زیرا صدای تلویزیون باعث می شود که تمرکز کافی موقع خوردن غذا وجود نداشته باشد و این احساس دلپذیری و خوشایندی که هنگام صرف غذا باید به افراد دست دهد با حضور تلویزیون به کلی مختل می شود. سعی کنید همیشه لحظاتی که غذا صرف می شود، نهایت آرامش را در محیط ایجاد کنید.

میز ناهار خوری و تم رنگی

اگر می خواهید هم رنگ با چیدمان داخلی منزل ایده پردازی کنید به شما توصیه می کنیم در زمان خرید میز ناهار خوری حتما هارمونی رنگ حاکم در فضا را مد نظر قرار دهید.
اگر ایده پردازی شما به سبک مدرن دنبال می شود و یک چیدمان رنگی محدودیتی برای دیزاین شما ایجاد نمی کند می توانید از هر رنگی که تمایل دارید برای خرید سرویس ناهار خوری استفاده کنید.

حال اگر ترجیح می دهید دو تم رنگی تیره و روشن را در منزل داشته باشید یک توصیه برای شما داریم.
شما با استفاده از میز ناهار خوری ساده با صندلی های طوسی رنگ می توانید گاهی ایده پردازی تیره داشته باشید و گاهی با اضافه کردن چند پارامتر رنگی به این میز ناهار خوری یک چیدمان رنگی را دنبال کنید.

 

مواد به کار رفته در ساخت میز ناهار خوری

میز ناهارخوری نیز مانند سایر مبلمان و اجزای سازنده دکوراسیون اتاق غذاخوری، ممکن است از مواد مختلفی ساخته شده باشد؛ از شیشه گرفته تا بتون و از سنگ مرمر گرفته تا چوب کاج.
انتخاب جنس میز ناهارخوری به هیچ وجه کار آسانی نیست، زیرا هر جنس و ماده به کار رفته در میز ناهارخوری تأثیر زیباشناختی و کاربرد خاصی دارد.
میز ناهارخوری شیشه‌ای به اتاق شما سبکی مدرن می‌بخشد، اما برای خانه‌هایی که کودکان بازیگوش در آن بازی می‌کنند مناسب نیست.

میز ناهارخوری ساخته شده از چوب کاج گزینه مناسبی برای خانواده‌های پرجمعیت است، اما زیبایی خاصی ندارد.
در نتیجه، انتخاب میز ناهارخوری با جنس مناسب، موضوعی مهم برای حفظ تعادل زیباشناختی چیدمان اتاق غذاخوری و در عین حال کاربردی بودن میز است.
توصیه اغلب کارشناسان این است که ابتدا چند میز با جنس‌های مختلف را انتخاب کنید و پس از آن بر اساس سبک طراحی چیدمان اتاق غذاخوری خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.
به عنوان مثال، در صورتی که هر روز در اتاق غذاخوری غذا می‌خورید، بهتر است از میزهای ناهارخوری چوبی استفاده کنید تا هم بر گرمای محیط بیفزایید و هم ظاهری خودمانی‌تر به آن ببخشید.

نقش میز ناهار خوری در طراحی داخلی
نقش میز ناهار خوری در طراحی داخلی
X