معرفی انواع اجاق گاز در آشپزخانه

معرفی انواع اجاق گاز در آشپزخانه

معرفی انواع اجاق گاز در آشپزخانه

یکی از مهم ترین وسایلی که در آشپزخانه مورد استفاده میباشد اجاق گاز است. در ادامه مطلب زیر با  معرفی انواع اجاق گاز آشپزخانه با ما همراه باشید.

انواع اجاق گاز متناسب با هر نوع آشپزخانه

اجاق گاز یکی از ضروری‌ترین وسایل آشپزخانه‌ها به‌حساب می‌آید. امروزه انواع اجاق گاز با برندها و مدل‌های مختلف در بازار موجود هستند.

یونید – یکی از مهم‌ترین لوازم آشپزخانه هنگام خرید جهیزیه انتخاب یک اجاق گاز مناسب است. امروزه اجاق‌گازها مدل‌ها و جنس‌های متفاوتی دارند و با توجه به سلیقه و طراحی آشپزخانه می‌توان یک مدل مناسب را انتخاب کرد. به‌طورکلی اجاق ‌گازها به چند دسته اجاق‌های ایستاده(مبله)، توکار(صفحه ای) و رومیزی تقسیم می‌شوند. هرکدام از این اجاق‌ها کارایی و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. در ادامه انواع اجاق گاز را به شما معرفی می کنیم.

معرفی انواع اجاق گاز

انواع اجاق گاز
اجاق گاز ایستاده(مبله)

اجاق گازهای ایستاده یا مبله از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین انواع اجاق‌ گاز ها هستند. این مدل اجاق‌ها در دو نوع گازی و برقی در بازار موجود هستند. اجاق گازهای ایستاده دارای فر بوده و اکثراً چهار یا پنج شعله هستند. این اجاق‌ها به دلیل داشتن فر انتخاب بسیاری از خانم‌های خانه‌دار و علاقه‌مند به پخت انواع شیرینی و غذاهایی که با فر درست می‌شوند، هستند.

اجاق‌های ایستاده شعله‌های پرقدرتی دارند که در زمان پخت غذا بسیار تأثیرگذار هستند. اجاق‌های فر دار دارای جوجه‌گردان هستند و طبقات مختلف فر این امکان را به شما می‌دهند تا همزمان چندین غذا داخل آن پخت کنید. بدنه این اجاق‌ها اغلب از جنس استیل، شیشه و سرامیک است.

مدل‌های استیل، دارای رویه و بدنه استیل هستند و برخی دیگر رویه گاز از جنس استیل و بدنه آن از جنس لعاب ساخته شده است. بهتر است بدانید که اجاق‌گازهای استیل از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و ضربه برخوردار هستند و اجاق‌گازهای لعاب راحت‌تر تمیز می‌شوند. اجاق‌گازهای مبله بیشتر مناسب آشپزخانه‌های نسبتاً بزرگ هستند.

عرض اجاق‌های ۴ شعله بین ۶۰ تا ۷۰ سانتیمتر و اجاق‌های ۵ شعله بین ۸۰ تا ۹۰ سانتیمتر است. تنها معایب این مدل اجاق‌گازها فضایی است که در آشپزخانه اشغال می‌کند. امروزه به دلیل متراژ پایین اکثر خانه و آشپزخانه‌های کوچک مصرف این مدل اجاق‌ها به حداقل رسیده است.

اجاق گازهای توکار(صفحه ای)

یکی دیگر از انواع اجاق گاز های موجود در بازار اجاق گازهای توکار یا صفحه ای هستند. امروزه اجاق‌گازهای توکار یا صفحه‌ای بسیار متداول شده‌اند. این اجاق‌ها بر روی کابینت آشپزخانه نصب می‌شوند. اجاق‌های صفحه‌ای معمولاً از دو تا شش شعله در بازار موجود هستند. این اجاق‌ها در شکل‌های مستطیل، بیضی، چندضلعی، در دو نوع گازی و برقی و دراندازه های ۵۰، ۶۰، ۷۰، ۸۰ و ۹۰ سانتیمتری تولید می‌شوند.

اجاق‌های صفحه‌ای نسبت به اجاق‌های ایستاده فضای کمتری را اشغال می‌کنند و می‌توان از فضای زیر این اجاق‌ها به‌عنوان کابینت برای قرار دادن ظروف یا شیشه‌های ادویه استفاده کرد. به‌طورکلی می‌توان گفت این اجاق‌ها دکوراسیون آشپزخانه‌ها را بسیار شیک و مدرن می‌کنند. اجاق‌گازهای صفحه‌ای در انواع استیل، شیشه‌ای و سرامیکی تولید می‌شوند و نسبت به گازهای ایستاده قیمت مناسب‌تری دارند.

یکی از معایب اجاق‌های توکار نداشتن فر است که موجب می‌شود در صورت نیاز استفاده از فر، به طور جداگانه خریداری و در جای مخصوصی در آشپزخانه نصب کنید. همچنین، قدرت شعله گازهای توکار نسبت به گازهای ایستاده مقداری کمتر است.

اجاق گاز رومیزی

اجاق‌های رومیزی در اندازه‌های کوچک دو شعله تولید می‌شوند و اصولاً روی کابینت قرار می‌گیرند. این مدل اجاق‌گازها به دلیل اینکه فضای کمی اشغال می‌کنند معمولاً در آشپزخانه ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چه نوع اجاق گازی بخریم؟

چنانچه قصد خرید اجاق‌گاز دارید، مهم‌ترین فاکتوری که می‌بایست در نظر بگیرید استاندارد بودن آنها است. همچنین علاوه بر زیبایی اجاق‌گازها موارد دیگری مانند امکانات، دوام، و قیمت آنها نیز بسیار اهمیت دارد. ب

اگر محیط آشپزخانه شما کوچک است و فضای کافی برای گازهای ایستاده ندارید و یا اگر جزو افرادی هستید که خیلی اهل مهمانی دادن و آشپزی کردن نیستید، گازهای صفحه‌ای یا توکار انتخاب مناسبی برای شما هستند.

اما اگر مشکل کمبود جا ندارید و جزو آن دسته از افرادی هستید که برنامه‌های آشپزی جدید را دنبال می‌کنید و انواع غذا، کیک و شیرینی ها را خودتان در منزل تهیه می کنید، اجاق‌های ایستاده فردار گزینه‌ی بسیار مناسبی برای شما هستند.
چگونه اجاق گاز باکیفیت بخریم؟

برای خرید انواع اجاق گاز با کیفیت می توانید به اپلیکیشن یونید مراجعه کنید و برند مورد نظر را در قسمت چی نیاز داری بنویسید یا تصویر اجاق موردنظر خود را در این قسمت ارسال کنید.

یونید درخواست شما را برای فروشنده‌های لوازم خانگی ارسال می‌کند و شما می‌توانید با همه فروشنده‌های فعال در این حیطه ارتباط بگیرید، قیمت و کیفیت انواع اجاق گاز های مختلف را بررسی کنید و در نهایت با کیفیت‌ترین و مناسب ترین اجاق گاز را خریداری کنید.

X