مزایا و معایب کاور ژله ای مبل چیست؟

مزایا و معایب کاور ژله ای مبل چیست؟

مزایا و معایب کاور ژله ای مبل چیست؟

زمانی که وسیله جدید را میخریم تا ماهها نگرانیم که آسیبی به آن نرسد.در ادامه مطلب زیر از مزایا و معایب کاور ژله ای صحبت کرده ایم.

کاور شیشه ای مبل راحتی

کاور شیشه ای مبل راحتی چیست؟ چه تفاوتی با کاور مبل راحتی پلاستیکی دارد؟ کاور ژله ای مبل راحتی در بازار ایران به دیگر نام های کاور شیشه ای مبل راحتی‌، کاور پلاستیکی مبل راحتی و کاور مبل راحتی نایلونی نیز معروف است. این اسامی کاور ها هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و برای دوخت همگی آن ها از پلاستیک شفاف استفاده می‌شود. روکش ها یا کاور های موجود در بازار برای انواع مبلمان به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارت اند از:

 

کاور مبل مدرن یا همان کاور مبل سه لایه

در این بین کاور مبل ژله ای به دلیل شفافیت و بی رنگ بودن جنس آن، بیشتر برای مبلمان استیل و کلاسیک استفاده می‌شوند. شاید بپرسید چرا؟ چه تفاوتی دارد؟ همه ما در ذهنمان تصویری که از مبلمان کلاسیک و سلطنتی داریم؛ مبلی زیبا و دارای منبت کاری های فراوانی بر روی چوب آن است. به همین جهت برای مبل سلطنتی و کلاسیک باید کاور یا روکشی را انتخاب کنیم که مانع از دیده شدن منبت ها و ظریف کاری های آن ها نشود. که برای اطلاع بیشتر از کاور شیشه ای مبل راحتی و دیگر انواع مبلمان استیل و کلاسیک به این مطلب مراجعه بفرمایید.

اما برای مبل راحتی اینگونه نیست! مبل راحتی به گونه‌ای طراحی و ساخته می‌شود که نما و ظریف کاری های خاصی بر روی چوب مبل راحتی انجام نمی‌گیرد. بلکه همانطور از اسم این مبل نیز مشخص است؛ برای فضا های خودمانی و به دور از رو در بایستی کاربرد دارند. پس آنچنان اهمیتی ندارد که ما حتما از کاوری استفاده کنیم که شفاف باشد و نما و ظاهر مبل راحتی را نمایان کند. زیرا اصلا نمای خاصی ندارد. در این جاست که به سراغ کاور مبل پارچه ای و کاور مبل مدرن (سه لایه) می‌رویم. این دو نوع کاور در بازار به کاور مبل راحتی معروف هستن.

اما اگر مبل راحتی چستر یا مبلی با پارچه طرح چرم (چرم پارچه) انتخاب کرده‌اید؛ می‌توانید از کاور مبل راحتی ژله ای برای محافظت از مبلتان را سفارش دهید. به این دلیل که تمام زیبایی یک مبل چستر در نوع لمسه کاری های آن است و اگر شما کاور مبل پارچه ای را برای مبلمان چستر تهیه کنید تمام نمای اصلی آن را پنهان کرده‌اید.

از دیگر مزایای کاور مبل راحتی ژله ای یا همان کاور ژلاتینی می‌توان به این اشاره کرد که اگر شما در خانه فرزند خردسال دارید؛ این نوع کاور بطور کامل از کثیف شدن و جذب مایعات توسط پارچه مبل راحتی شما جلوگیری می‌کند.

کاور مبل پلاستیکی بهتره یا پارچه ای‎؟

انتخاب هر کدام از کاور مبل راحتی پلاستیکی یا پارچه ای بسیار سلیقه ای است. به گونه‌ای که یک شخص از نشستن بر روی کاور مبل راحتی ژله ای احساس خوشایندی دارد اما کس دیگر از نشستن بر روی کاور مبل پارچه ای لذت می‌برد. از لحاظ کارایی و محافظت از پارچه مبل در برابر گرد و غبار و مایعات، کاور مبل راحتی شیشه ای یا همان پلاستیکی نسبت به کاور مبل پارچه ای بهتر عمل می‌کند و بازدارندگی بیشتری دارد.

از طرفی به منظور زیبایی و دلنشین بودن؛ انتخاب کاور مبل پارچه ای یا کاور مبل راحتی مدرن (سه لایه) برای مبلمان راحتی که آنچنان خاص نیستند گزینه بهتری است. به این دلیل که کاور پارچه ای همانطور که از اسم آن نیز مشخص است؛ از انواع طرح ها و رنگ های پارچه برخوردار است که می‌توانید هر نوع پارچه ای را به سلیقه خود ‌انتخاب کنید. اما برای همانطور که بیان کردیم برای محافظت از چرم مبل چستر چرمی، کاور مبل راحتی پلاستیکی بسیار گزینه مناسب تری است.

 

X