مبل چرم بهتر است یا پارچه ای؟

مبل چرم بهتر است یا پارچه ای؟

چ

مبل چرم بهتر است یا پارچه ای؟

یکی از مهم ترین انتخاب ها بین مبل پارچه ای و مبل چرمی است. در ادامه مطلب زیر به شما این انتخاب را میدهیم که مبل پارچه ای را انتخاب کنیم یا چرمی.

انتخاب مبلمان رابطه مستقیمی با سلیقه افراد دارد و هر شخصی با توجه به سلیقه خود می تواند مبل مورد نظر خود را انتخاب و روکش آن را معین کند.

جنس روکش پارچه ای و چرمی نسبت به هم برتری ندارند با این وجود ما ویژگی مثبت هر کدام از این روکش ها را در این مطلب برای شما بررسی می کنیم تا انتخاب درست تری داشته باشید.

اولین موضوع مورد اهمیت در مورد خرید مبلمان قیمت آن است، پس همین اول بگوییم که مبلمان پارچه ای نسبت به مبلمان چرم قیمت کمتری دارد. اما اگر نسبت به تفاوت های دیگر آنها کنجکاو هستید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

مبلمان با روکش پارچه ای

روکش پارچه ای نرم تر و گرم تر از روکش چرمی است، و یک حس راحتی و دلنشینی را به مخاطب القا می کند.

روکش پارچه ای در طول استفاده کمتر آسیب دیده و از بین می رود، به عبارت دیگر روکش پارچه ای مبل از روکش چرمی آن مقاوم تر است. چرا که روکش چرمی ممکن است پس از مدتی استفاده پوسته پوسته شده یا حتی پاره شود.

تفاوت دیگر این دو نوع روکش در طرح و رنگ آنها خلاصه می شود، پارچه ها معمولا طرح و رنگ های بسیار متنوع تری نسبت به چرم دارند. همچنین روکش پارچه را می توانید پس از مدتی عوض کنید و طبق مد تغییر دهید.

 

مبلمان با روکش چرمی

اگر شما به گرد و خاک یا موی حیوانات آلرژی دارید مبل با روکش چرمی برای شما مناسب تر است، چرا که روکش چرمی نسبت به روکش پارچه ای گرد و خاک کمتری را به خود جذب می کند.

از نظر جلوه ظاهری مبل چرم از مبل پارچه ای برتر بوده و دکوراسیون منزل شما را چه از نوع مدرن، چه از نوع سنتی باشد بهتر و زیباتر می کند. کسانی که به دنبال مبل شیک و لاکچری هستند معمولا مبلمان چرمی را انتخاب می کنند.

مورد بعد تمیز کردن و شستشو مبلمان است، اگر تمیزی مبلمان برای شما اولویت است حتما مبل چرمی انتخاب کنید چرا که تمیز کردن آن نسبت به مبل پارچه ای کار بسیار ساده تری است.

X