طراحی خانه های کوچک با ایده های جذاب

طراحی خانه های کوچک با ایده های جذاب

طراحی خانه های کوچک با ایده های جذاب

امروزه با افزایش جمعیت و صنغتی شدن خانه های بزرگ جای خود را به خانه های نقلی و کوچک داده اند. امروز میخواهیم با طراحی خانه های کوچک به وسیله ایده های جذاب آشنا شوید.

برای طراحی داخلی و دیزاین خانه های کوچک 15 ایده به شما معرفی میکنیم که بتوانید زیباترین خانه را برای خود طراحی کنید.

طراحی خانه های کوچک و نقلی

مدت هاست که در کلان شهرها به خصوص کلان شهرهایی مثل تهران خبری از خانه های بزرگ و حیاط دار نیست و خانه های بزرگ جای خود را به آپارتمان های کوچک و جمع و جور داده اند که دکوراسیون و چیدمان مخصوص خود را می خواهد؛ به همین منظور در مطلب امروز می خواهیم شما را با ترفندهای دکوراسیون خانه های کوچک آشنا کنیم، اگر شما هم قصد چیدمان و تغییر دکوراسیون خانه کوچک خود را دارید پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک توجه به استفاده حداکثری از فضای موجود از اهمیت بالایی برخوردار است. در خانه های کوچک هیچ توجیه قابل قبولی برای به وجود آمدن پِرتی نیست. اگر شما هم یک خانه کوچک دارید و به دنبال چند ایده جالب و کاربردی برای منزل خود هستید بد نیست نگاهی به 15 ایده مطرح شده از دید نمناک بیندازید. امیدواریم تعدادی از این ایده ها برای منزل شما قابل اجرا باشد.

نورپردازی یکی از ارکان اصلی بزرگنمایی فضاهای کوچک است، چراکه فضاهای تاریک و کم نور کوچک تر از فضاهای پر نور دیده می شود. اگر سعادت استفاده از نور طبیعی را ندارید حتما از نورهای مختلف مصنوعی برای فضای داخلی تان استفاده کنید.

1- در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک استفاده از رنگ های روشن و شاد از جمله رنگ زرد و سفید ، دیزاین داخلی را کمی بزرگتر جلوه می دهد . اگر بخواهیم از خلاقیت جالب توجه در طراحی این منزل نام ببریم ، ایجاد فضایی جهت استراحت و خواب است ! این فضای بسیار کوچک در عین حال به کمد دیواری بزرگی مجهز شده است . یک پرده کرکره ای نیز وظیفه محافظت از حریم خصوصی را بر عهده دارد .

2- بسیاری از مردم هنگامی که فضای کمی برای طراحی منزلشان دارند به یاد راه پله های گرد می افتند . این دسته از راه پله ها فضای کمی را اشغال کرده و برای طراحی دکوراسیون خانه های کوچک مناسب هستند .

استفاده از راه پله های گرد علاوه بر اشغال فضای کمتر به نسبت سایر راه پله ها ، زیبایی و جلوه خاصی به دیزاین داخلی می بخشند .
3- ایده های ناب همیشه پیچیده و دشوار نیستند !! در تصویر بالا از چند صندوق چوبی برای چینش افقی گلدان ها استفاده شده . با این روش فضای کمتری از فضای تراس گرفته می شود و در نتیجه شما صاحب گل های بیشتری می شوید
.
4- ایده ای خلاقانه و منحصر به فرد ! یک فضای دنج برای مطالعه ، استراحت و یا گرفتن حمام آفتاب . یکی از نکات جالب توجه ایجاد کمد دیواری در زیر محل نشیمن است که به این نکته اشاره دارد که طراح ، از کمترین فضا نیز از چشم پوشی نکرده است .

5- استفاده از قلاب های گیردار در سقف جهت نگهداری گلدان ها ایده دیگری برای طراحی دکوراسیون خانه های کوچک است . همانطوری که در تصویر بالا نیز مشاهده می کنید ، از گیاه گندمی که گیاهی سایه دوست است برای این منظور استفاده شده .

این ایده نیز شبیه به ایده قبلی با کمی حس رمانتیک بیشتر است .

6- اگر راه پله ای به مانند تصویر بالا دارید ، می توانید این فضا را به یک مکان اداری برای منزلتان تبدیل کنید و از حداقل فضا ، حداکثر استفاده را ببرید .

7- در طراحی این راه پله ، فضای پرتی و زیرین به یک کتابخانه جالب و کاربردی تبدیل شده است .

8- در راه پله هایی که از دو طرف بسته هستند نیز میتوان حداکثر استفاده را داشت . در تصویر بالا به شکل خلاقانه ای کمدهایی طراحی شده که در آن وسایل مختلفی نیز چیده شده است .

9- در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک آشپزخانه همیشه از توجه ویژه ای برخوردار بوده است . در طراحی کابینت این آشپزخانه دو کشو نقش نشیمن و صندلی را بازی می کنند و کشوی وسط نقش میز را بر عهده دارد .

10- استفاده از رنگ های روشن و قفسه های طبقاتی برای طراحی دکوراسیون خانه های کوچک توصیه می شود .

11- یک ایده جالب و شگفت انگیز برای داشتن یک میز تحریر . این میز به سادگی جمع می شود و به شکل یک باکس بر روی سطح دیوار به نمایش در می آید .

12- ایجاد قفسه بر روی دیواره ی اتاق خواب ، فضای مناسبی را برای قرآر دادن وسایل شخصی فراهم می کند .

13- ایده ای جالب و منحصر به فرد برای اتاق خواب های کوچک که با ایجاد یک اختلاف سطح ، تخت خواب در زیر این فضا قرار گرفته و به صورت کشویی باز یا بسته می شود و به دین ترتیب ، تخت فقط در صورت لزوم مورد استفاده قرار می گیرد .

14- فضای گوشه ها در طراحی کابینت همیشه مسئله ساز بوده اند اما با ایده فوق این مشکل بر طرف شده و از حداکثر فضا برای دادن کشو در کابینت استفاده شده است .
گوشه کابینت که به فضایی قابل استفاده تبدیل شده است .

15- در آخرین ایده یکی از کشوها به فضایی برای نگهداری زباله ها تبدیل شده که با این ترفند دیگر فضای آشپزخانه با سطل زباله اشغال نمی شود ، ضمن اینکه فضای آشپزخانه نیز بدنما نمی شود .

 

X