شش ایده جذاب برای طراحی منزل ایرانی

شش ایده جذاب برای طراحی منزل ایرانی

شش ایده جذاب برای طراحی منزل ایرانی

امروزه ایده های زیبایی را برای منزل میتوانید پیاده کنید. در ادامه مطلب زیر شش ایده برای طراحی منزل ایرانی به شما آموزش میدهیم.

عناصر سبک سنتی ایرانی

طراحی و دکوراسیون خانه های ایرانی از گذشته تمایل زیادی به سبک های کلاسیک و سنتی البته با استفاده از المان های مخصوص به داشته است. استفاده از فرش های بزرگ با نقش و نگار فراوان، ظروف میناکاری بزرگ و … نشان دهنده این موضوع است. شاید اینگونه عناصر چندان مناسب آپارتمان های کوچک امروزی نباشند. ولی اکنون طراحان داخلی با تلفیق برخی عناصر معماری ایرانی و سبک های مدرن یا مینیمال خانه های گرم، زیبا و دلنشین در آپارتمان های امروزی طراحی میکنند.

سبک سنتی در ایران مربوط به دوره خاصی از تاریخ نیست. میتوانید کوراسیون منزل را با استفاده از عناصر مربوط به دوره شاه یا دوره قاجار و … بکار بگیرید. تمام این موارد را میتوان به نوعی طراحی دکوراسیون سنتی محسوب کرد.

ماهیت طراحی دکوراسیون به سبک سنتی استفاده از رنگ ها گرم است. پس باید با استفاده از رنگ های گرم حس دعوت کنندگی به محیط منتقل شود.

بسیاری از عناصر معماری سنتی ایران از سماوری که گوشه اتاق گذاشته میشد تا پشتی هایی که برای نشیمن گذاشته میشدند نشان دهنده پذیرا بودن محیط بوده و در جهت ایجاد محیطی گرم، راحت و صمیمی در نظر گرفته میشدند.

تقارن و هارمونی پر جنب و جوش در طراحی سنتی منزل اهمیت زیادی دارد. رنگ دیوارها را تا جای ممکن ساده بوده ولی رنگ وسایل پرحرارت و پر جنب و جوش میباشد.

انواع ملیله روی پرده و یا گلدوزی روی کوسن از عناصر سبک سنتی ایرانی است. از اشکال هندسی منظم استفاده نکنید. از عکس های طبیعت استفاده کنید. میتوانید از انواع عتیقه ها در گوشه های منزل استفاده کنید.

رنگ دیوار آشپزخانه میتوانید سبز ملایم باشد. البته دست شما برای انتخاب رنگ های دیگر نیز باز است.

طراحی اتاق نشیمن به سبک سنتی ایرانی

استفاده از هرکونه متریالی که به گرمی فضا کمک کند میتواند در طراحی خانه به سبک ایرنی موثر باشد. در این منزل کف ساختمان با پارکت پوشیده شده است. کفپوش پارکت باعث گرما بخشیدن و راحتی بیشتر در خانه میشود. همچنین از فرش هایی با طرح سنتی ایرانی استفاده شده است.

استفاده از کوسن های دستباف و سنتی

استفاده از کوسن ها دستباف و فرش ها دستباف یکی از مظاهر سنتی منازل ایران است. مبل های چوبی ساده و استفاده از تصاویر طبیعی را فراموش نکنید.

شما میتوانید کوسن های بسیار زیبا را در سبک سنتی خودتان درست کنید کافیست آموزش دوخت کوسن را در مجموعه ایران تی اس ام بخوانید.

نور در خانه های ایرانی

نور طبیعی همیشه یکی از عناصر مهم در دکوراسیون خانه سنتی ایران بوده است. رقص تابش های نور در میان عناصر دکوراتیو باعث روشنی فضا و گرمی بخشیدن به محیط میشود. تا جایی که ممکن است از پرده های ضخیم استفاده نکنید. در صورت امکان پرده را کنار بزنید تا نور طبیعی وارد شود. نور باعث افزایش انرژی مثبت و از بین رفتن انرژی های منفی میشود.

آجر دکوراتیو

آجرهای قدیمی و سنتی یه از نشانه های خانه های سنتی ایرانی است. امروزه انواع دیوارپوش ها با طرح آجرهای دکوراتیو و نصب بسیار آسان در بازار موجود است. تزئین یکی از دیوارهای خانه با آجرهای دکوراتیو گزینه ای زیبا برای طراحی خانه ایرانی است.

رنگ های گرم نماد طراحی ایرانی

 

استفاده ار رنگ های گرم بویژه رنگ قرمز را در چیدمان منزل ایرانی فراموش نکنید. رنگ قرمز ایجاد کننده انرژی است و یادآور روزهای گرم و صمیمی میباشد. البته برای استفاده از رنگ قرمز لازک است کمی جرأت به خرج دهید. زیرا اگر بسیار غالب باشد فضا دچار آشفتگی خواهد شد. اما با استفاده از ترکیب رنگ های مناسب نتیجه کار بینظیر خواهد شد. از رنگ هایی مانند کرم، قهواه ای، طوسی و مشکی در کنار رنگ قرمز استفاده کنید.

طراحی داخلی با انواع گل و گیاه

 

انواع گل و گیاه عناصر جدایی ناپذیر خانه های ایرانی هستند. میتوانید از انواع گلدان های آپارتمانی جهت زیبایی دکوراسیون داخلی استفاده کنید. گیاهان علاوه بر بخشیدن انرژی های مثبت به فضا باعث تصفیه هوای خانه نیز میشوند. علاوه بر آن وسایل چندان گرانی نیستند. فقط کافیست کمی ذوق و سلیقه به خرج دهید.

انواع گل و گیاه عناصر جدایی ناپذیر خانه های ایرانی هستند. میتوانید از انواع گلدان های آپارتمانی جهت زیبایی دکوراسیون داخلی استفاده کنید. گیاهان علاوه بر بخشیدن انرژی های مثبت به فضا باعث تصفیه هوای خانه نیز میشوند. علاوه بر آن وسایل چندان گرانی نیستند. فقط کافیست کمی ذوق و سلیقه به خرج دهید.

بشقاب های تزئینی و قدیمی

استفاده از چانکی بافتنی حس گرمی بی نظیری به فضا میدهد. علاوه بر آن از انواع المان های سنتی ایرانی استفاده کنید. احتمالاً بسیاری از ما انواع پشقاب های قدیمی را که از بزرگترها به یادگار گرفته ایم را در خانه داریم. هیچ چیز مانند یک کاسه زیبای قدیمی حسی از گذشته را در فضا ایجاد نمیکند.

X