شال مبل را چگونه در دکور به کار ببریم؟

شال مبل را چگونه در دکور به کار ببریم؟

شال مبل را چگونه در دکور به کار ببریم؟

یکی از زیباترین دکوری هایی که میتوانید برای زیبایی منزل استفاده کنید شال مبل است. در ادامه مطلب زیر به شما آموزش میدهیم که شال مبل را چگونه در دکور به کار ببرید.

شال مبل یک وسیله تزئینی ارزان و در عین حال زیباست که می تواند به دکور خانه شما رنگ، بافت و طرحی تازه ببخشد. اگر دلتان ایجاد تغییر در چیدمان خانه تان را می خواهد به شال مبل فکر کنید چرا که هم خرید یا تعویض آن در مقایسه با وسایل دیگر مثل مبلمان، میز یا فرش مقرون به صرفه است و هم دستتان را برای داشتن شکل و رنگ های جدید باز می گذارد. این محصول یک وسیله تزئینی عالی مخصوصا در شب های بلند و طولانی زمستانی است. کافی است آن را مناسب با طرح و اندازه مبلتان انتخاب کنید و از زیبایی که به چیدمانتان می افزاید لذت ببرید.

انتخاب شال مبل

در انتخاب یک شال مناسب برای مبل خود تعادل نکته کلیدی است. برای انتخاب آن می توانید نگاهی به اجزای دیگر خانه بیاندازید و آن را با قسمت کوچک دیگری از خانه ست کنید مثلا با رنگ گلدان روی میز یا کاغذ دیواری یک گوشه از سالن پذیرایی. همچنین می توانید از هر رنگ، بافت یا طرحی که بخواهید برای آن استفاده کنید فقط مراقب باشید در پرطرح و نقش و نگار بودن زیاده روی نکنید. مثلا اگر طرح پارچه مبلمان شما شلوغ است بهتر است یک شال ساده انتخاب کنید. نکته مهم بعدی در انتخاب اندازه آن است. شال مبل های بسیار بزرگ یا کوچک مناسب هر مدل مبلمانی نیستند.

شال مبل مناسب مبل های ساده

اگر طرح پارچه مبلمان شما ساده است و از سبک های تک رنگ در طراحی دکوراسیون اتاق استفاده کرده اید برای انتخاب این محصول دو راه دارید. اگر همچنان طرفدار رنگ های ساده هستید و علاقه ای به طرح های شلوغ ندارید می توانید شال را تک رنگ انتخاب کنید، اما با رنگی چند درجه روشن تر یا تیره تر از رنگ مبلمانتان. مثلا اگر مبل شما آبی آسمانی است رنگ های سرمه ای یا آبی فیروزه ای تیره انتخاب های مناسبی برای خانه شما هستند. اگر هم دلتان می خواد دکوراسیون خانه از یکنواختی در بیاید و به اتاق نشیمنتان گرما ببخشید می توانید از شالی با رنگ متضاد و طرح شلوغ استفاده کنید. برای مثال اگر مبل شما کرم است شال با زمینه قرمز و نارنجی و طرح های رنگی به دکور خانه شما هیجان خواهد بخشید.

سایز مناسب در انتخاب شال مبل

در قدم اول مهم است که بدانیم شال را برای چه چیدمانی انتخاب می کنیم. اگر این محصول را برای راحتی های اتاق نشیمن می خواهید بهتر است بزرگ و نرم باشد تا بتوانید هر زمان خواستید آن را رویتان بیندازید و از آن به عنوان روانداز استفاده کنید. اما اگر آن برای مبلمان اتاق پذیرایی و صرفا دکوراتیو است و قرار نیست کاربرد دیگری داشته باشد، بهتر از از سایز متوسط یا کوچک و پارچه های سنگین استفاده کنید. به طور کل اگر قرار است آن را روی مبل سه نفره بیاندازید بهتر است بزرگ باشد تا خودی نشان دهد و زیر کوسن ها گم نشود. اگر هم مبلِ هدف شما مبل تک نفره یا نیمکت است شال های کوچک تر با طرح شلوغ انتخاب های بهتری هستند.

تعداد مناسب شال مبل

قانون کلی طراحی دکوراسیون در استفاده از شال از این قرار است که طراحی های نامتقارن انتخاب بهتر و جذاب تری هستند تا چیدمان منظم و متقارن. طبق این قانون بهتر است برای مبل با دو کوسن از یک، با سه کوسن از دو و تک کوسنی از دو شال نازک روی هم استفاده کنید.

محل قرارگیری شال مبل

محل قرارگیری شال می تواند بسته به اندازه آن و مدل مبلمان و کوسن ها تغییر کند. اگر شال نازک، با طولی متوسط است می توانید آن را سه بار از عرض تا بزنید و روی دسته مبل بیاندازید. اگر شال نازک اما بلند است و نمی خواهید به زمین کشیده شود هم، بهتر است آن را به طور افقی از قسمت دسته مبل به طرف نشیمن بیاندازید و یا آن را روی قسمت تکیه گاه بیاندازید و برای ثابت ماندن یک کوسن در جلو آن قرار دهید. یک راه مناسب برای گذاشتن شال های ضخیم این است که آن را به طور کاملا افقی بر روی نشیمن مبل بیاندازید اینگونه انگار پارچه مبلتان را تغییر داده اید.

انتخاب شال مبل با توجه به کوسن ها

کمی بالاتر انتخاب تعداد شال و تناسب آن با کوسن را توضیح دادیم اما در این قسمت به توضیح ترکیب رنگی آن در تناسب با کوسن ها خواهیم پرداخت. اگر شالی دارید که در تضاد کامل با رنگ مبلمان است بهتر است که کوسن هایتان را هم رنگ مبلمان انتخاب کنید. اما اگر خیلی به دنبال ایجاد تضاد رنگی نیستید می توانید از کوسن و شال هم رنگ مبلمان استفاده کنید به شرط آنکه بافتشان متفاوت باشد مثلا انواع پشمی و یا کاموایی برای اینکار بسیار مناسب هستند. برای مبلمان های با پارچه طرح دار و شلوغ شال و کوسن ساده و هم رنگ انتخاب درستی است. برای مبلمان های طرح دار بهتر است از شالی تک رنگ با رنگی که در طرح خود مبل وجود دارد استفاده شود.

X