ست پرده و فرش در طراحی منزل

ست پرده و فرش در طراحی منزل

ست پرده و فرش در طراحی منزل

یکی از کارهای جذاب در طراحی منزل ست فرش و پرده با هم میباشد. امروز میخواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه  پرده و فرش را با هم ست کنیم.

ست کردن پرده با فرش

ست‌های پرده و فرش معمولاً «زوج قدرت» نامیده می‌شوند. چرا؟ زیرا هدف آن تحت تأثیر قرار دادن هر کسی که به آن نگاه می‌کند از نظر رنگ ها، الگوها و سایر جزئیات بصری موجود است. پرده و فرش باید با یکدیگر مطابقت داشته باشند تا یک فضای داخلی منسجم ایجاد کنند که در آن هر کسی بتواند آرامش لازم را برای استراحت پس از یک روز طولانی پیدا کند. پرده ها برای اهداف مختلفی استفاده می‌شوند. آنها به شما این امکان را می‌دهند که روشنایی اتاق را در صورت نیاز تغییر دهید، عایق اضافی روی پنجره ها اضافه کنید و همچنین لایه ای از حریم خصوصی ایجاد کنید. علاوه بر این، از پرده ها برای بلندتر نشان دادن سقف و بزرگتر به نظر رسیدن کل اتاق نیز استفاده می‌شود. در نهایت، پرده‌ها به‌عنوان پیوندی بین فرش و سایر عناصر اتاق، چه مبلمان چه وسایل دکوری، نقش مهمی دارند. انتخاب مناسب برای پرده ها می‌تواند یک مجموعه هماهنگ را از طریق یک طراحی منسجم و پر زرق و برق به نمایش بگذارد.

نحوه تطبیق و هماهنگی پرده و فرش

در اینجا چند نکته در مورد ست کردن پرده با فرش بر اساس الگوها، رنگ ها، اندازه و پارچه آورده شده است:
الگوها

نقش ها و الگوها مهم ترین عناصری هستند که هنگام انتخاب پرده و فرش باید با هم هماهنگ شوند. سلسله مراتب، در این مورد باقی می‌ماند: اول فرش، بعد پرده. این به این معنی است که نقش های فرش، نقش های پرده را تعیین می‌کند. اینجا نکاتی وجود دارد:

برای فضاهای بزرگ، بهتر است که مانند یک ترازو عمل کنید. به طور کلی طرح فرش باید بزرگتر و نقش پرده ها در مقیاس کوچکتر باشد.
بهتر است همه چیز را باهم مطابقت ندهید. این بدان معنی است که اگر فرشی با شکل هندسی قوی دارید، سعی کنید مجموعه‌ای از پرده‌ها را انتخاب کنید که مکمل طرح باشند اما آن را به طور کامل کپی نکنید.
سعی کنید تعادل را در طراحی حفظ کنید. بقیه وسایل داخل اتاق را نادیده نگیرید. بنابراین، اگر فرش دارای نقش‌های سنگین و پررنگی است و مبلمان نیز از همین مفهوم پیروی می‌کنند، به سراغ پرده‌هایی بروید که نقش و نگار کم یا بدون نقش دارند.

نحوه تطبیق و هماهنگی پرده و فرش

پرده ها و فرش ها هر دو رنگ های متنوعی دارند. بنابراین، هیچ قوانینی در مورد چگونگی هماهنگی کامل آنها با یکدیگر وجود ندارد. در عوض دستورالعمل‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آنها پیروی کنید تا در انتخاب های خود اطمینان بیشتری داشته باشید. همانطور که قبلا ذکر شد، همه چیز از فرش شروع می‌شود.

پالت های رنگی

سعی نکنید رنگ ها را دقیقاً همانطور که اجباری و غیر طبیعی به نظر می‌رسد مطابقت دهید. با یک پالت کم رنگ شروع کنید و از آنجا به ساخت طرح رنگ خود ادامه دهید. شما می‌توانید فقط یک رنگ از نقش‌های فرش انتخاب کنید و پرده ای به آن رنگ انتخاب کنید. یا می‌توانید سه رنگ را از فرش انتخاب کنید و آن‌ها را در طرح پرده‌ها ترکیب کنید.
اگر فرش شما رنگ های مختلفی دارد، رنگ روشن تر را برای پرده انتخاب کنید. باعث می‌شود اتاق بزرگتر و روشن تر به نظر برسد.
رنگ فرش و پرده نباید کاملاً مطابقت داشته باشد. تا زمانی که از رنگ های مشابه استفاده می‌کنید، تضمین می‌شود که هماهنگی داشته باشید.

اندازه پرده

از نظر اندازه سه نوع پرده وجود دارد: آنهایی که بر روی زمین قرار می‌گیرند، آنهایی که به سختی کف را لمس می‌کنند و آنهایی که تا آستانه پنجره بالا می‌روند. هر کدام را می‌توان با یک فرش خاص ترکیب کرد. برای ظاهری زیباتر، وقتی یک فرش ایرانی بزرگ یا یک فرش پشمی ضخیم دارید، آن پرده های بلندی که کف را برس می‌کشند، انتخاب مناسبی هستند. آنها تصویر یک بافت غنی و اتاق نشیمن پر زرق و برق را کامل می‌کنند. اگر فرش شما سایز کوچک‌تری دارد، پس پرده کوتاه‌تر بهتر است. آنها ظاهر تمیزتری را برای کل فضا ایجاد می‌کنند.

پارچه پرده

پرده ها انواع مختلفی از پارچه ها دارند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. پنبه یک ماده بسیار سبک وزن است و به راحتی تمیز می‌شود. اگر یک فرش نخی، یک فرش گلیم سبک یا یک فرش کوچک پشمی بافته شده‌ دارید، پرده های نخی ترکیبی عالی هستند؛ زیرا فرش را برجسته می‌کنند و ترکیبی نرم و گرم در فضای نشیمن ایجاد می‌کنند. پرده های مخملی راه حلی زیبا برای فضاهای بزرگ با سقف بلند هستند. پرده های هازان با فرش ایرانی و یا هر فرش دیگری که براق باشد کاملا ست می‌شوند. پرده‌های پشمی عمدتا برای آب و هوای سرد، یک انتخاب خاص هستند. پرده های شفاف راه حلی مناسب برای اکثر فضاهای نشیمن هستند و تقریباً با هر فرشی مطابقت دارند. زیرا مواد سبک وزنی هستند که ویژگی های فرش را تحت تأثیر قرار نمی‌دهند.

 

 

X