روش هایی برای طراحی دکوراسیون منحصر بفرد

روش هایی برای طراحی دکوراسیون منحصر بفرد

روش هایی برای طراحی دکوراسیون منحصر بفرد

یکی از راههای ایجاد فضای دلنشین دکوراسیونی منحصر بفرد میباشد. در ادامه مطلب زیر با این روش ها شما را آشنا میکنیم.

چطور می توانیم یک دکوراسیون منحصر به فرد را ایجاد کنیم؟

۱. تکرار در دکوراسیون

تکرار مناسب و به جای عناصری مانند رنگ، شکل یا بافت می تواند باعث ایجاد یکپارچگی و یکدستی در یک فضا و ایجاد یک تجربه بصری سازگتر برای بینندگان شود. عدم تطابق فرش ها، طرح های رنگی مختلف یا انتخاب پنجره های غیرمعمول، همه باعث ایجاد سردرگمی در فضا می شوند. شما نمی توانید برای هر قسمت از خانه فرش، رنگ یا بافتی متفاوت انتخاب کنید. اگر هم دوست دارید این کار را انجام دهید، باید بافت ها، رنگ ها و سایر موارد را به صورت نزدیک به هم انتخاب کنید تا افراد در بدو ورود به خانه‌ی شما دچار سردرگمی نشوند.

۲. تعادل در دکوراسیون

آیا شما هم دوست دارید تمام قسمت های خانه تان، یکپارچه دیده شود؟ یک طراحی متعادل دقیقاً همین کار را می کند. توجه به تعادل در یک مکان برابری و تقارنی را ایجاد می کند که چشم انسان، آن را دوست دارد. اما مانند سایر اصول، اگر بیش از حد سختگیرانه عمل کنید، تعادل موجود در خانه تان می تواند کسل کننده باشد. تعادل منزل خود را با سایر جنبه های طراحی افزایش دهید تا احساس بهتری به بینندگان بدهد.

برای انجام این کار در خانه ابتدا نقطه کانونی فضای خود را پیدا کنید که می تواند تلویزیون، شومینه یا یک قطعه بزرگ هنری باشد. سپس به طور مساوی اشیا را در هر دو طرف آن قرار داده و مرتب کنید. همچنین می توانید در دو طرف نقطه‌ی کانونی خود، اشیا متفاوتی بگذارید و اصطلاحا تقارن نامنظم ایجاد کنید.

۳. هماهنگی در دکوراسیون

از این اصل برای ایجاد صمیمیت و آرامش فرد و ایجاد وحدت و از بین بردن احساس ناراحتی استفاده می شود. شاید با خود بگویید که چگونه یک اصل در طراحی داخلی می تواند بر روحیات ما تاثیر بگذارد؟ در واقع وجود هماهنگی در یک مکان، می تواند کل دکوراسیون را تحت تاثیر خود قرار داده و آن تغییر دهد. شما می توانید هماهنگی دکوراسیون منزلتان را با استفاده از رنگ های مناسب با دکوراسیون نیز ایجاد کنید.
۴. مقیاس در دکوراسیون

مقیاس به رابطه بین دو یا چند جسم که در کنار هم قرار می گیرند، اشاره دارد. مقیاس در معماری و طراحی داخلی اصلی بسیار مهم است که در کل مقیاس به نسبت اندازه‌ی ترسیمی بر اندازه‌ی حقیقی اطلاق می شود و با حروف Sc نشان داده می‌شود که در نقشه های ساختمانی کاربرد بسیاری دارد.

۵. تناسب در دکوراسیون

تناسب معمولاً همگام با مقیاس پیش می رود، اما در اصل با آن متفاوت است. در جایی که مقیاس، مقایسه اشیا را با توجه به اندازه هایشان توصیف می کند، تناسب بیشتر مربوط به نوع جلوه‌ی مبلمان و اشیا در یک فضا و همچنین ارتباط آن ها با یکدیگر است. به دست آوردن تناسب مطلوب برای یک فضا کاری دشوار است. سعی کنید از تناسب در خانه خود استفاده کنید تا یک سلسله مراتب بصری ایجاد کنید که بر برخی از ویژگی ها تأکید کند و برخی از نقاط قوت خانه را پنهان کند.

X