دکور اتاق های کوچک و نکات در مورد آن

دکور اتاق های کوچک و نکات در مورد آن

دکور اتاق های کوچک و نکات در مورد آن

این روزها مردم در خانه های کوچک زندگی میکنند و باعث شده که چیدمان اتاق های کوچک بیشتر به چشم بیاید. در ادامه مطلب زیر با چیدمان اتاق کوچک آشنا شوید.

امروزه بیشتر افراد در خانه های کوچک و آپارتمان ها زندگی می کنند و افرادی که تمایل دارند در کنار داشتن تمام وسایلی که برای یک خانه مورد نیاز است، چیدمان خوبی داشته باشند و این وسایل را به گونه ای در خانه تزئین کنند و قرار دهند که هم زیبایی حفظ شود و هم ظاهر منزل با آرامش و منظم به چشم بیاید لازم است که در چیدمان یکسری نکات را رعایت کنند و این نکات هم شامل چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن و هم چیدمان سرویس خواب در اتاق خواب ها می شود که در این مقاله سعی داریم نکاتی که لازم است برای چیدمان دکوراسیون اتاق خواب های کوچک رعایت شود را گوشزد کنیم تا افراد با رعایت آنها بتوانند منزل زیباتری داشته باشند و از زندگی در آن لذت ببرند. از آنجا که ممکن است شما هم ساکن یکی از این خانه های کوچک آپارتمانی باشید پیشنهاد می کنیم این مقاله را دنبال کنید.

 

 

در خانه های کوچک چیدمان می تواند یکی از مهم ترین عوامل باشد که با کیفیت زندگی افراد رابطه مستقیم دارد. ما قصد داریم که در مطلبی که پیش روی شماست یک سری باید و نباید هایی که در چیدمان اتاق خواب های کوچک باید به آن دقت کنید را برای شما بازگو کنیم تا با دانستن آن ها در چیدمان خود بدون هیچ گونه خطایی بهترین و منحصر به فرد ترین نتیجه را داشته باشید.

 

دکوراسیون اتاق خواب 12 متری

اگر تا به حال در هتل ها که بیشتر آنها اتاق های کوچکی دارند رفته باشید متوجه می‌شوید که در دکوراسیون آنها طوری چیدمان اتاق خواب انجام می شود که در یک اتاق کوچک یک فضای لوکس و دنج و مدرن با یک یا چند ترفند ساده به وجود می آید.

 

در صورتی که شما هم این ترفندها را یاد بگیرید و در دیزاین اتاق خواب های کوچک خودتان آن را پیاده کنید می توانید جلوه منحصر به فردی به اتاق خواب خود بدهید. برای این کار می‌توانید از یک روتختی سفید رنگ و پتوی مخمل و چند عدد کوسن برای تخت خواب خود استفاده کنیم و در کنار تخت خواب خود میز های کمجا قرار دهید که باعث می شود ظاهر اتاق خواب شما لوکس تر به نظر برسد.

 

 

فضایی که در اطراف سرتختی شما وجود دارد می‌تواند برای طبقه بندی و نگهداری و نظم دهی وسایل و ابزار شما جایگاه مناسبی باشد. با این کار باعث می شوید که هم ظاهر اتاق منظم و مرتب به نظر برسد و هم وسایل اضافی از جلوی دست و پا جمع شوند و فضای اتاق دلباز بشود. استفاده از رنگ های روشن و شاد مثل سبز و آبی و سفید می‌تواند انرژی بسیار زیادی به اتاق خواب شما بدهد و فضای اتاق خواب شما را دلپذیرتر کند.

 

 

اتاق خواب دو نفره

ممکن است فکر کنید که اگر اتاق خواب شما کوچک باشد نمی توانید آن را برای استفاده دو نفر دکوراسیون کنید به طوری که چیدمان آن برای دو نفر کافی و مناسب باشد. اما بدانید که اگر ارتفاع تخت ها را از سطح زمین بالا ببرید و عرض آنها را کم کنید می توانید در یک اتاق کوچک برای دو نفر به طور مجزا فضا درست کنید و کاری کنید که هر دو نفری که از آن اتاق استفاده می‌کنند نهایت لذت را ببرند.

 

سرویس خواب مدرن در اتاق خواب کوچک

 

در صورتی که می خواهید فضای اتاق خواب شما دلباز تر و بزرگتر به نظر برسد از رنگ سفید برای دیوارها و وسایل استفاده کنید.

 

جذابیت بیشتر در اتاق خواب با طراحی دیوار

اگر هر چهار دیوار اتاق خود را طراحی کنید اتاق شما شبیه یک مکعب و حتی کوچکتر از چیزی که واقعا وجود دارد به نظر می‌آید. ولی اگر تنها یکی از دیوارهای اتاق را طراحی کنید به طور مثال فقط دیوار پشت تخت را طراحی کنید می توانید در اتاق یک فضای کانونی ایجاد کنید. با این کار توانسته اید اتاق خواب را به گونه ای طراحی کنید که عمیق تر بنظر برسد و فضا را بزرگتر جلوه داده اید.

 

فرش مناسب اتاق خواب های کوچک

 

اگر اتاق خواب شما آنقدر محدود و کوچک است که نمی توانید از کمد ها و میز های مختلف در آن استفاده کنید پیشنهاد می کنیم از مبلمان طراحی شده، در این اتاق استفاده کنید. در این صورت می‌توانید از فضای سرتخت برای ایجاد کتابخانه استفاده کنید تا تمام مواردی که میخواهید را در آن بگنجانید.

 

 

تختخواب های شیک برای اتاق خواب های کوچک

 

اگر دلتان می خواهد که در اتاق خواب کوچک خود تزیینات هم داشته باشید و فکر می‌کنید کوچک بودن آن باعث می‌شود شما مانعی بر سر راه تزئینات داشته باشید اشتباه می کنید. بلکه شما برای تزیینات آزاد هستید.

 

 

اما باید دقت داشته باشید که اگر اتاق خواب شما کوچک است در چیدمان آن و استفاده از تزئینات دقت کنید زیرا تزئینات ساده در این نوع اتاق خواب می‌تواند تاثیرگذار باشد و آن را منحصر به فرد جلوه دهد. در صورتی که از تزیینات دکوری های خیلی شلوغ استفاده کنید نه تنها ظاهر اتاق شما دیگر زیبا نخواهد بود بلکه فضای اشغال شده بیشتر می‌شود و جلوی فعالیت های اصلی شما گرفته می شود.

 

 

سرویس خواب مدرن در اتاق خواب کوچک

کمد های درب ریلی

استفاده از کمد هایی که در ساختار خود در دارند را فراموش کنید. استفاده از این کمد ها در فضای داخلی اتاق خواب کوچک شما باعث می شود فضای بسیار زیادی از اتاق شما گرفته شود و بهتر است به جای کمد های دردار از کمد های ریلی در اتاق خواب های کوچک استفاده کنید.

تختخواب چوبی در اتاق خواب

بسیاری از افراد امروزه در خانه های کوچک و آپارتمانی زندگی می کنند و با کوچک شدن خانه ها مبل های کم جا طرفداران زیادی پیدا کرده است. شما می توانید با انتخاب هوشمندانه یکی از مبل های کمجا برای اتاق خواب خود متناسب با نیازی که دارید فضای اتاق خواب خود را متفاوت تر دکور کنید.

 

یکی از ترفندهای قدیمی برای بزرگتر نشان دادن فضای محیط استفاده از آینه ها هستند. وقتی که می‌خواهید از آینه ها استفاده کنید دقت کنید که فضای اتاق شما مرتب و منظم باشد زیرا استفاده از آینه می‌تواند این نظم و ترتیب را انعکاس دهد و اگر فضای اتاق به هم ریخته و شلوغ باشد وقتی آینه وجود داشته باشد این به‌هم‌ریختگی چند برابر دیده می شود.

X