دکور اتاق خواب دخترانه چگونه باید باشد؟

دکور اتاق خواب دخترانه چگونه باید باشد؟

دکور اتاق خواب دخترانه چگونه باید باشد؟

یکی از زیباترین دکورها دکور اتاق خواب دخترانه میباشد. در ادامه مطلب زیر با نکات اتاق خواب دخترانه آشنا شوید.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه همیشه یک چالش بزرگ است. بسته به سن، نیازها متفاوت می‌باشد. بهتر است اتاق خواب به گونه ای چیدمان شود که با نیازهای فرد سازگاری داشته باشد. بدون شک باید به نحوه چیدمان، انتخاب رنگ و لوازم اتاق خواب توجه کنید. لازم است که دختر خود را در انتخاب سبک دکوراسیون مشارکت دهید، چراکه نوجوانان و جوانان بیشتر زمان خود را در اتاق خواب به سر می‌برند و از این رو لازم است در آن احساس آرامش و راحتی کنند.

اتاق خواب دختر باید بیانگر شخصیت و علایق آن باشد ولی می‌توانیم به منظور دکوراسیونی بهتر و جذاب تر، آن ها را در نحوه چیدمان راهنمایی کنیم. البته توجه داشته باشید که نظرات فرزند خود را در چیدمان اتاق خواب باید در اولویت قرار دهید.

دکوراسیون اتاق خواب

هنگامی که ما قصد طراحی یک اتاق جدید برای یک دختر را داریم، باید به ۳ بخش اساسی فکر کنیم:

فضایی برای مطالعه: لازم است فضایی در اتاق را برای مطالعه در نظر بگیریم.
کمد پوشاک: در اتاق باید فضایی برای قرار گیری کمد پوشاک در نظر گرفته شود.
فضایی برای استراحت: به غیر از تخت خواب که از اساسی ترین لوازم اتاق خواب محسوب می‌شود بهتر است یک مبل راحتی برای استراحت فرزند خود در اتاق خواب درنظر بگیرید.

دکوراسیون اتاق خواب برای دو دختر

تخت خواب دو طبقه

اگر دو دختر دارید ولی یک اتاق خواب برای آن ها در نظر گرفتید، لازم است که فضای اتاق را به بهترین شکل تقسیم کنید. دو خواهر هرچقدر هم که به یکدیگر نزدیک باشند، باز هم به حریم خصوصی نیاز دارند و به همین علت درست است که در اتاق فضای جداگانه ای برای هرکدام فراهم کنید.

اگر اتاقی که برای دختران خود در نظر گرفتید، فضای کمی دارد، بهتر است تخت دوطبقه برای آن ها در نظر بگیرید. در این صورت هرکدام فضایی اختصاصی در اتاق خواهند داشت. از دیگر راه ها برای جداسازی و تقسیم بندی اتاق می‌توان به استفاده از دیوار گچی یا قفسه های کتاب دوطرفه اشاره کرد.
رنگ اتاق خواب دختر

طراحی اتاق دختر

انتخاب رنگ مناسب، یکی از اساسی ترین موارد در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه است. با اینکه رنگ مورد علاقه اکثر دختران نوجوان رنگ صورتی می‌باشد اما بهتر است انتخاب رنگ را به خودشان بسپارید. البته توصیه ما این است که برای دکوراسیون اتاق خواب دختران نوجوان، رنگ های صورتی کمرنگ یا آبنباتی و برای جوانان، رنگ های نسبتاً خنثی را انتخاب کنید.

برای تخت و کمد نیز بهتر است به سراغ رنگ های خنثی و پاستلی بروید. رنگ هایی مانند، خاکستری، سبز یا آبی پاستلی یا صورتی کمرنگ میتواند انتخاب های بهتری باشد. حال با انتخاب رنگ های زنده برای فرش، روتختی، تابلوها و … می توانید به فضای اتاق خواب، کمی روح ببخشید.
پرده اتاق خواب دختر

طراحی اتاق خواب

از جمله مهم ترین موارد در دکوراسیون داخلی که می‌تواند نمایی فوق العاده به خانه ببخشد، پرده ها هستند. پرده ها در دکوراسیون اتاق خواب نیز دارای اهمیت زیادی می باشند. انتخاب طرح و رنگ مناسب برای پرده اتاق خواب میتواند به جذابیت بیشتر اتاق خواب کمک زیادی کند.

رنگ پرده اتاق خواب باید متناسب با رنگ دیوار و وسایل اتاق خواب باشد. در غیر این صورت می‌تواند جلوه ای بد در اتاق ایجاد کند. پرده های ضخیم و تیره برای اتاق خواب های نورگیر مناسب تر می باشند. چراکه در مواقع نیاز می‌توان با کشیدن پرده ها، اتاق خواب را کاملا تاریک کرد. البته باید توجه داشته باشید که پرده با رنگ های روشن و شاد نیز می‌تواند جلوه ای زیبا به اتاق خواب ببخشد.
نکات قابل توجه در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

۱) برای روح بخشیدن به اتاق خواب، می‌توان از رنگ های شاد و متنوع در دکوراسیون اتاق دختر استفاده کرد. بالش و رو تختی رنگارنگ می تواند جلوه ای زیبا و شاد در اتاق خواب ایجاد کند.

۲) دکوراسیون اتاق خواب باید متناسب با سن فرزند باشد. علایق دختران در سنین مختلف، متفاوت است و با بالارفتن سن، علایق به مرور تغییر می‌کنند. پس بهتر است دکوراسیون اتاق خواب متناسب با علایق دخترتان باشد.

۳) لازم است برای نظم بخشیدن، اتاق خواب را به قسمت های مختلف تقسیم کنید. بخشی برای مطالعه، فضایی برای قرارگیری کمد لباس، بخشی برای قرارگیری تخت خواب و … در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که با مجزا کردن بخش های مختلف اتاق می‌توانید نظم و ترتیب بیشتری در اتاق حاکم کنید.

۴) از شلوغ کردن بیهوده اتاق خواب پرهیز کنید. چراکه شلوغی بیش از اندازه اتاق خواب سبب آشفتگی ذهن می‌شود. سعی کنید اتاق خواب دختر خود را به سبک مینیمال دکوراسیون کنید. چراکه این سبک با آرامش همراه است و اتاق خواب، مکانی است برای آرامش بیشتر.

۵) در انتخاب روتختی، پرده و فرش اتاق خواب دختر خود بهتر است هوشمندانه عمل کنید. سعی کنید رنگ این سه مورد را به گونه ای انتخاب نمایید که با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. در این صورت یک فضای دنج و جذاب برای دختر خود ساخته اید.

X