در مورد کاربرد آباژور در طراحی منزل چه میدانید؟

در مورد کاربرد آباژور در طراحی منزل چه میدانید؟

در مورد کاربرد آباژور در طراحی منزل چه میدانید؟

آباژور ها با طراحی های خاص نقش بسزایی در زیبایی منزل دارند.در ادامه مطلبزیر در مورد کاربرد آبازور در طراحی منزل شما را آشنا میکنیم.

انواع آباژور مناسب دکوراسیون داخلی منزل و نور پردازی خانه

آباژور ها نیز همان طور که گفته شد انواع مختلفی دارند که در این بخش می خواهیم به بررسی انواع آباژورهای جدید و مدرن بپردازیم. آباژور ها در رنگ ها و اندازه ها و حتی سبک های مختلفی ساخته شده اند؛ اما به طور کلی آن ها را به سه دسته زیر طبقه بندی می کنند:

آباژور ایستاده
آباژور پایه دار
آباژور رومیزی

هر کدام از این آباژور ها برای یک مکان و یک دکور مناسب هستند. آباژور در نورپردازی در انواع مختلف تفاوتی ندارد و تنها در برخی از آن ها مانند آباژور ایستاده نور بیشتری در فضا پخش می شود. اما به طور کلی مکانی که از آن استفاده می شود، تعیین می کند که کدام یک از آباژور ها مناسب می باشد. نورپردازی با آباژور ایستاده برای گوشه های خانه و اتاق مناسب است و نمایی شکیل تر دارد. آباژور های پایه دار در واقع اندازه ای بین آباژور های ایستاده و رومیزی دارند و تنها زمانی استفاده از آن ها پیشنهاد می شود که سقف اتاق و یا سالن کوتاه باشد. علت آن نیز این است که قد کوتاه تر این آباژور ها نسبت به آباژور های ایستاده سبب می شود تا سقف کمی بلند تر به نظر برسد. اما از آباژور های رومیزی بیشتر در دفاتر و البته کنار تخت خواب ها استفاده می شود.

تاثیر آباژور در دکوراسیون داخلی منزل و نورپردازی خانه

استفاده از آباژور در دکوراسیون داخلی منزل و نورپردازی خانه باعث می شود تا جزئیات خانه بیشتر به چشم بیاید. در واقع منبع غیر مستقیم نور در نورپردازی سبب می شود تا علاوه بر ایجاد حس آرامش و زیبایی، جزئیات نیز بیشتر به نظر افراد بیاید. این در صورتی است که منبع اصلی نور مانند لوستر ها تنها به روشنایی کل فضا کمک می کنند. اگر قصد دارید تا قسمتی از اتاق و یا سالن بیشتر به چشم بیاید و یا جزئیات آن بیشتر مورد توجه واقع شود، انجام دادن این کار مزیت استفاده از آباژور در دکوراسیون محسوب می شود. شما می توانید با استفاده از آباژور در نورپردازی آن قسمت، این کار را به سادگی انجام دهید.

در مورد کاربرد آباژور در طراحی منزل چه میدانید؟
در مورد کاربرد آباژور در طراحی منزل چه میدانید؟
X