درباره جزیره آشپزخانه بیشتر بدانید

درباره جزیره آشپزخانه بیشتر بدانید

درباره جزیره آشپزخانه بیشتر بدانید

یکی از زیبایی های آشپزخانه جزیره آن میباشد.درادامه مطلب زیر در رابطه با جزیره بیشتر بدانید.

یکی از مهم ترین قسمت هایی که در هر خانه ای وجود دارد و چیدمان دکوراسیون آن حائز اهمیت است آشپزخانه است و معمولاً افرادی که در یک خانه زندگی می کنند در طول روز بارها در آشپزخانه رفت و آمد می‌کنند و اگر آشپزخانه آنها بزرگ باشد حتی برای صرف غذا هم از این محیط استفاده می‌کنند و لازم است وسایلی که در این محیط قرار می گیرد علاوه بر زیبایی کاملا کاربردی باشد و پاسخگوی نیاز افراد باشد.

 

جزیره آشپزخانه چیست؟

به جز کابینت ها و پیشخوان ها، در بعضی از آشپزخانه ها اخیراً یک قسمت دیگری را هم تعبیه می‌کنند که به آن جزیره آشپزخانه می گویند که معمولاً جزیره آشپزخانه را در وسط آن قرار می دهند که با توجه به ابعاد و متراژ خانه می‌تواند اندازه های مختلفی داشته باشد.

وجود این جزیره در آشپزخانه می تواند کاربرد خیلی زیادی داشته باشد که در دکوراسیون های مدرن تر گاها سینک ظرفشویی را در قسمت جزیره آشپزخانه قرار می‌دهند و یا حتی از یک گاز صفحه ای در این قسمت استفاده می کنند.

 

علاوه بر این که وجود این جزیره در آشپزخانه باعث می شود که یک جایگاه اضافه تری برای گذاشتن وسیله ها در آشپزخانه وجود داشته باشد موقع مهمانی هایی که جمعیت زیاد است می توانید برای گذاشتن ظرف ها و یا آماده کردن آن ها از این قسمت استفاده کنید.

 

 

همانطور که گفتیم جزیره آشپزخانه می تواند اندازه‌های مختلف داشته باشد که با توجه به کاربرد و فعالیتی که برای شما دارد این اندازه تعیین می شود. در نظر داشته باشید که بهتر است جزیره آشپزخانه به اندازه ای باشد که فضا را برای رفت و آمد دچار مشکل نکند و شما بتوانید آزادانه قسمتی که می خواهید را در اختیار داشته باشید. معمولاً جزیره آشپزخانه یک قسمت ثابت است. سعی کنید علاوه بر ابعاد ارتفاع آنها طوری باشد که بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

 

 

بهترین جایی است که می‌توانید جزیره آشپزخانه را قرار دهید معمولا وسط آشپزخانه است اما اگر در خانه ی کوچک زندگی می کنید که به نسبت آن آشپزخانه شما هم کوچک است می توانید این جزیره را بین اتاق نشیمن و آشپزخانه قرار دهید. اما باز هم تأکید می‌کنیم که این جزیره در هر کجایی که قرار می گیرد باید فاصله در اطراف آن به قدری باشد که رفت و آمد شما به راحتی انجام شود.

 

 

ارتفاع جزیره آشپزخانه

بهترین ارتفاع برای جزیره آشپزخانه 90 سانتی متر است ولی اگر می خواهید روی آن کار هم انجام دهید بهتر است ارتفاع 70 تا 75 سانتیمتر را انتخاب کنید و اگر تصمیم دارید از این قسمت برای خوردن غذا و صبحانه استفاده کنیم ارتفاع کف نشیمن صندلی خود را در نظر بگیرید و بهتر است 30 سانت بالاتر از نشیمن صندلی ارتفاع سطح جزیره باشد تا آسایش شما فراهم شود.

در بعضی از انواع جزیره آشپزخانه شما مشاهده می کنید که کشو و کمد های زیادی دور تا دور آن تعبیه شده است. این قسمت ها کمک زیادی به صرفه‌جویی در محیط می کند و شما می توانید وسایل اضافی خود را داخل آن قرار دهید.

 

 

همانطور که گفتیم بیشتر جزیره های آشپزخانه ثابت و غیر متحرک هستند اما نمونه‌های متحرک آن هم وجود دارد که زیر آن چهار چرخ قرار داده شده که هنگام نیاز شما بتوانید آن را جابجا کنید که معمولا از این نمونه های متحرک برای آشپزخانه های کوچک تر استفاده می کنند.مدل های مختلف جزیره آشپزخانه

این جزیره ها در شکل های مختلفی طراحی شده‌اند که معمولاً به صورت مربع یا مستطیل در وسط آشپزخانه هستند و در بعضی از نمونه ها به شکل ال مانند هم هستند که فضا را برای پذیرایی و شست و شو آسان‌تر می‌کنند.

 

 

در بعضی دیگر از نمونه ها جزیره ها به شکل حرف T انگلیسی و یا منحنی هم هستند و شما با توجه به سلیقه و کاربردی که از آن انتظار دارید نمونه دلخواه خود را خریداری می کنید و یا سفارش می دهید در آشپزخانه شما آن را در بیاورند.

معایب آشپزخانه جزیره

جزیره آشپزخانه همانطور که فواید زیادی دارد و می تواند کمک زیادی به زیبا تر شدن فضای آشپزخانه و تولید فضای بیشتر در آشپزخانه بکند، یکسری معایبی هم دارد. به طور مثال وقتی که شما از قسمت جزیره آشپزخانه برای گذاشتن وسایل و یا آشپزی استفاده کنید باعث می شود فضای آشپزخانه شما به هم ریخته تر دیده شود و هر بار برای تمیز کردن آشپزخانه وقت بیشتری باید بگذارید و کمی تردد و رفت و آمد در این آشپزخانه ها سخت تر خواهد بود.

مدل کابینت جزیره ای برای آشپزخانه کوچک

وقتی که تصمیم گرفتید برای آشپزخانه خود یک جزیره تهیه کنید سعی کنید حتما با مدل کابینت هایی که در آشپزخانه شما قرار دارد کاملا هماهنگی و تطابق داشته باشد و حتی رنگ و جنس آن هم با کابینت ها هماهنگی داشته باشد چون در غیر این صورت مثل یک وسیله اضافی در آشپزخانه به حساب می آید و جلوه جذابی نخواهد داشت و بهتر است که در آشپزخانه هایی که قرار است جزیره داشته باشند از کابینت هایی که عمق کمتری دارند استفاده کنید تا کابینت هایی که دورتادور آشپزخانه قرار می گیرند خیلی فاصله زیادی از دیوار نداشته باشند و ظاهر خانه زیباتر به نظر برسد.

X