تعادل در دکوراسیون به چه معناست؟

تعادل در دکوراسیون به چه معناست؟

تعادل در دکوراسیون به چه معناست؟

یکی از مهم ترین نکته ها در کوراسیون تعادل آن است. در ادامه مطلب زیر اهمیت این موضوع را بیان کرده ایم.

. تعادل در دکوراسیون

آیا شما هم دوست دارید تمام قسمت های خانه تان، یکپارچه دیده شود؟ یک طراحی متعادل دقیقاً همین کار را می کند. توجه به تعادل در یک مکان برابری و تقارنی را ایجاد می کند که چشم انسان، آن را دوست دارد. اما مانند سایر اصول، اگر بیش از حد سختگیرانه عمل کنید، تعادل موجود در خانه تان می تواند کسل کننده باشد. تعادل منزل خود را با سایر جنبه های طراحی افزایش دهید تا احساس بهتری به بینندگان بدهد.

۳. هماهنگی در دکوراسیون

از این اصل برای ایجاد صمیمیت و آرامش فرد و ایجاد وحدت و از بین بردن احساس ناراحتی استفاده می شود. شاید با خود بگویید که چگونه یک اصل در طراحی داخلی می تواند بر روحیات ما تاثیر بگذارد؟ در واقع وجود هماهنگی در یک مکان، می تواند کل دکوراسیون را تحت تاثیر خود قرار داده و آن تغییر دهد. شما می توانید هماهنگی دکوراسیون منزلتان را با استفاده از رنگ های مناسب با دکوراسیون نیز ایجاد کنید.

۴. مقیاس در دکوراسیون

مقیاس به رابطه بین دو یا چند جسم که در کنار هم قرار می گیرند، اشاره دارد. مقیاس در معماری و طراحی داخلی اصلی بسیار مهم است که در کل مقیاس به نسبت اندازه‌ی ترسیمی بر اندازه‌ی حقیقی اطلاق می شود و با حروف Sc نشان داده می‌شود که در نقشه های ساختمانی کاربرد بسیاری دارد.

 

X