بهترین مکان برای قرار گیری آینه و کنسول کجاست؟

بهترین مکان برای قرار گیری آینه و کنسول کجاست؟

بهترین مکان برای قرار گیری آینه و کنسول کجاست؟

آینه و کنسول یک کار دکوری به حساب می آیند و خیلی مهم است که جای آن را بدانیم. در ادامه مطلب با جای اصلی آینه و کنسول آشنا خواهید شد.

هر سخن جایی و هر وسیله مکانی دارد

بله. حتما این بیت شعر زیبا که می‌گوید:” هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد را هزاران بار شنیده‌اید “. اگر یک طراح دکوراسیون باشید، اصلا این بیت شعر را همینطوری که قبلا شنیده‌ بودید نخواهید شنید. احتمالا این طور آن را می‌شنوید که هر سخن جایی و هر وسیله مکانی دارد! جدای از شوخی یکی رمز و رازهایی که طراحان دکوراسیون این است که هر وسیله را با توجه به کابرد و وضعیت ظاهری‌ای که دارد در جاهای مختلف خانه قرار می‌دهند.

جای آینه و کنسول کجاست

جای آینه و کنسول کجاست؟ سوال ساده‌ای است ولی یک جواب پیچیده دارد. اینه و کنسول‌ها را در هر جایی از خانه می‌توان قرار داد؛ به شرطی که مناسب آن مکان خاص باشد. در نتیجه، زمانی که صحبت از این مسئله به میان می‌آید که جای آینه کنسول کجاست، باید مشخص کنیم که چه نوع آینه کنسولی؟ به چه شکل و شمایلی و با چه اندازه‌ای.

 

در هر قسمت از خانه که بخواهید آینه و کنسول را قرار دهید، بهتر است از اصول چیدمان آینه و کنسول تبعیت کنید. آینه باید درست بالای کنسول و در مرکز قرار بگیرد. آینه می‌تواند روی کنسول باشد یا با وسایل نگهدارنده مثل میخ به دیوار متصل شود. کنسول هم به همین صورت است. علاوه بر اینکه می‌تواند از انواع پایه‌ای باشد و روی زمین قرار بگیرد می‌تواند بدون پایه بوده و به دیوار متصل شود. و این ربطی به این که کنسول و آینه در کدام قسمت خانه‌اند ندارد.

در ضمن، به این نکته هم توجه کنید که استفاده از آینه و کنسول با همدیگر گرچه زیبا و اصولی است، اما واجب نیست. گاهی استفاده آینه به تنهایی یا کنسول به تنهایی ایده‌ی بهتری است. گاهی هم می‌توان هر کدام از آنها را در کنار چیزهای دیگری استفاده کرد. مثلا، استفاده از آینه بالای جاکفشی یا بالای یک نگهدارنده لباس. یا استفاده از کنسول زیر یک قاب عکس زیبا.

 

جای کنسول در پذیرایی

یکی از قسمت‌هایی که حتما برای قرار دادن آینه و کنسول در خانه در نظر گرفته‌اید، پذیرایی است. بله، پذیرایی بهترین جایی است که می‌توان برای این وسیله در نظر گرفت. چه کسی است که خوشش نیاید چیدمان خانه‌اش در نظر مهمانان لوکس و قشنگ به نظر نیاید؟ اصلا این یکی از اصول پذیرایی است. این که محیط زیبایی برای پذیرایی از مهمانان ایجاد کنید. کنسول‌ها دقیقا همین کار را برای شما انجام می‌دهند و فضای سالن را مرتب‌تر و لاکچری‌تر به نظر خواهند آورد.

جای کنسول در پذیرایی با توجه به این که سالن پذیرایی شما چقدر مساحت دارد تایین می‌شود. می‌توانید آینه و کنسول را در کنار مبلمان یا در قسمتی دورتر از آن قرار بدهید. با این حال برخی ترجیح می‌دهند که چه خانه‌شان بزرگ باشد و چه کوچک کنسول دقیقا نزدیک مبلمان باشد. به چند دلیل:

به این خاطر که به عنوان یک عنصر تزئینی و کنار مبلی دیده می‌شود.
می‌توان روی کنسول را با لوازم دکوری پر کرد.
می‌توان داخل کشوهای آن لوازم پذیرایی را قرار داد و هنگام آمدن مهمان کار پذیرایی را بهتر و ساده‌تر کرد.

کنسول انتخابی برای سالن پذیرایی بهتر است از انواع کنسولی باشد که روی زمین قرار می‌گیرند. چون این نوع کنسول‌ها شکیل‌ترند و لوکس‌تر به نظر می‌رسند. اکثر کنسول‌های دیواری، مناسب فضای پذیرایی نیستند. این که سبک کنسول چه باشد، بستگی به سبک و فضای خانه دارد. کنسول کلاسیک برای سالن پذیرایی کلاسیک مناسب است و میز کنسول مدرن هم برای خانه‌هایی که از سبک مدرن پیروی می‌کنند.

در اتاق پذیرایی می‌توان به جای آینه بالای کنسول از تابلو استفاده کرد. یک تابلو فرش زیبای کلاسیک بالای یک کنسول سلطنتی یا یک نقاشی که توسط یک نقاش معاصر طراحی شده برای بالای یک میز کنسول مدرن واقعا مناسب و برآزنده خواهد بود.

روی کنسول را می‌توان با استفاده از لوازم لوکس و تزئینی پر کرد. اگر طرفدار این سبک لوازم تزئینی نیستید، بهتر است به استفاده از قاب عکس فکر کنید. همچنین می‌توانید با چند کتاب که مضمون خوب و طراحی جلد جالبی دارند، یک صحنه فرهنگی و چشم نواز به وجود بیاورید. گل‌های آپارتمانی هم برای قرار گرفتن در کنار کنسول یا روی آن مناسب‌اند. اگر عاشق طبیعت هستید، می‌توانید کنسول را با استفاده از گل‌های و گیاهان آپارتمانی تزئین کنید.

 

جای کنسول در سالن غذاخوری

سالن غذاخوری، یکی دیگر از جاهایی است که کاندیدای مناسبی برای داشتن میز کنسول است. مخصوصا اینکه کنسول‌های کشودار با قرار گرفتن در کنار میز ناهارخوری حسابی به فضای میز سر و سامان می‌دهند. به این صورت مجبور نیستید همیشه نمکدان را با خودتان کنار میز بیاورید. در هر وعده غذایی دستمال سفره را از آشپزخانه سر میز غذا به همراه خودتان بیاورید یا با قرار دادن دستمال کاغذی روی میز را شلوغ و آشفته کنید. یک کنسول کنار میز غذاخوری جای خوبی برای همه‌ی این لوازم می‌باشد. قاشق و چنگال‌های اضافه، شمع، عود و هر چیزی که گاهی مجبور می‌شوید به خاطرش میز غذا را به مقصد آشپزخانه ترک کنید جایگاه تازه‌ای خواهد یافت.

با وجود کنسول لازم نیست نصف فضای میز را با قرار دادن گوشی‌ها و تبلت‌هایتان یا کتابی که کودکتان همراه با آن به سالن غذاخوری می‌آید اشغال کنید. کشو را باز کنید و تمام وسایل جانبی را برای ساعتی داخلش بگذارید.

همچنین اگر در انتخاب ظاهر کنسول با دقت برخورد کنید، می‌تواند یک عنصر تزئینی باشد یا جایی باشد که بتوانید روی آن را با اشیاء تزئینی پر کنید.

بهتر است کنسول در سالن غذاخوری جایی باشد که بتوانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. در انتهای سالن، جایی که صندلی‌های بیرون کشیده شده از زیر میز راه رفت و آمد را سد می‌کند جای خوبی برای آن نیست. میز کنسول باید جایی باشد که چه صندلی‌ها در حال استفاده باشند و چه در حال استفاده نباشند بتوان به آن دسترسی داشت.

بالای میز کنسول را با یک آینه زیبا مزین کنید. مخصوصا اگر سالن غذاخوری شما کوچک است آینه می‌تواند به درخشان‌تر کردن و دلباز به نظر آوردن این سالن کمک شایانی بکند. اگر فضای سالن به قدر کافی روش هست و پنجره هم دارد نیازی نیست که حتما آینه بالای کنسول بیاویزید. می‌توانید یک تابلو با طراحی مناسب برای این فضا انتخاب کنید.

همانطور که گفتیم وجود کنسول در سالن غذاخوری از آن جهت پیشنهاد می‌شود که می‌تواند به لوازم مورد نیاز این سالن سر و سامان بدهد. پس به فکر یک میز کنسول جادار باشید.

 

آینه کنسول در اتاق خواب

خیلی از افراد، مخصوصا تازه عروس و دامادها برای اتاق خود، یک کنسول زیبا همراه با آینه انتخاب می‌کنند.

برای انتخاب کنسول و آینه برای اتاق خواب، به این نکته توجه کنید که اتاق خواب شما چقدر جا دارد. و چقدر فضا برای قرار دادن اشیاء و وسایل اتاق؟ اگر جای زیادی دارید می‌توانید کنسول را فقط برای جنبه تزئینی و قرار دادن لوازم آرایشی مورد نیاز روزانه روی آن در نظر بگیرید. اما اگر می‌خواهید لوازم زیادی را در خودش جای بدهد، حتما انواع کنسول جادار و کشودار را برای این فضا انتخاب کنید.

X