بهترین رنگ آمیزی های اتاق خواب کدامند؟

بهترین رنگ آمیزی های اتاق خواب کدامند؟

بهترین رنگ آمیزی های اتاق خواب کدامند؟

اتاق خواب یکی از محل های آرامش انسان است پس باید جوری رنگ آمیزی شود که حس مثبتی منتقل کند.در ادامه مطلب زیر بهترین رنگ های اتاق خواب را عنوان کرده ایم.

اتاق خواب ، جایی که ما در آن یا در حال کار کردن هستیم و یا در حال استراحت کردن.در هر دو حالت ما نیاز به آرامش کافی برای انجام این کارها داریم .با توجه به مشغله های کاری در عصر مدرن و استرس های زیاد ناشی از فشار های مختلف ما باید مکانی برای استراحت و ریلکس کردن داشته باشیم .اتاق خواب بهترین جا برای اینکار است و رنگ آن باید به شکلی باشد که علاوه بر تشدید نکردن استرس ما آن را کاهش داده و به ما آرامش دهد.همه ما میدانیم که رنگ ها در روان ما تاثیر میگذارند اگر ما بدانیم بهترین رنگ برای رنگ آمیزی اتاق خواب چه رنگی است و اینکه رنگ های مختلف چه تاثیری بر روان ما میگذارند کمک بزرگی به خود کرده ایم.

اینکه اتاق خواب متعلق به یک فرد میان سال است یا یک جوان و یا یک کودک فرق دارد .حتی این که شما یک فرد درون گرا و کم تحرک هستید و یا اینکه یک فرد برون گرا و پر تحرک آن هم فرق دارد ، آیا روحیات شما لطیف است یا خشک باز هم فرق دارد.در ادامه رنگ های مناسب برای همه این گروه ها را توضیح خواهیم داد.

استفاده از رنگ های سرد :

رنگ هایی مثل آبی و سبز و بنفش رنگ های سرد تلقی میشوند.این رنگ ها باعث ایجاد حس آرامش در فرد میشود ولی اگر فردی برون گرا و بشاش هستید به شما پیشنهاد میشود از این رنگ ها استفاده کنید.

 

رنگ سبز:

رنگ سبز آرامش بخش است به همین دلیل از این رنگ اغلب در بیمارستان ها استفاده میشودو به دلیل اینکه طبیعت پر از عناصر سبز رنگ است و همیشه به ما حس آرامش میدهد ،از این رنگ برای مکان های پر تنش و استرس و یا مکان هایی که فرد میخواهد ریلکس کند(اتاق خواب) استفاده میشود.

 

رنگ آبی:

این رنگ باعث ایجاد آرامش، صلح، اعتماد، بهره وری، منطق میشود. آبی از رنگ هایی است در طراحی اتاق خواب ها بسیار استفاده می شود. رنگ آبی باعث کاهش اشتها و القاء کننده امنیت است. افرادی که به رنگ آبی علاقه مند هستند، به صداقت و وفاداری بسیار اهمیت می دهند و به دنبال ایجاد نظم در زندگی خود هستند. این افراد وظیفه شناس و مسئولیت پذیرند و به طور کلی درونگرایی بالاتری دارند. این رنگ برای بی خوابی، فشار خون بالا و جهت کاهش حساسیت به درد مفید است. استفاده زیاد از حد از رنگ آبی باعث ایجاد سردی، یاس و ناامیدی می شود.

 

رنگ بنفش:

روانشناسان رنگ بنفش را نشان هوش و دانایی میدانند و معتقدند که این رنگ باعث ایجاد حس خلاقیت و افزایش مهارت های حل مساله می شود.اگر در اتاق خواب خود کار هم میکنید و یا به مسائل حساس فکر میکنید حتما این رنگ مناسب شماست در ضمن رنگ بنفش به بهبود سیستم عصبی و حفظ تعادل بسیار کمک میکند.

 

استفاده از رنگ های گرم:

رنگ های گرم شامل رنگ قرمز، زرد و نارنجی هستند. این طیف رنگی موجب آرامش، عصبانیت و خصومت می شود. این رنگ ها اشتها آور هستند و به همین دلیل اکثر رستوران ها از این رنگ ها استفاده می کنند و از طرفی هیجان کاذب به فرد میدهد و مناسب برای فروشگاه ها نیز است.
بهترین رنگ برای رنگ آمیزی اتاق خواب

 

رنگ قرمز:

قدرت تحریک بالای این رنگ به حدی است که باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون نیز می شود.این رنگ نماد هیجان و عشق و نشاط است و به شدت به افراد درون گرا پیشنهاد میشود در اتاق خواب خود این را استفاده کنند ، علاوه بر این ، رنگ قرمز با تحریک سیستم عصبی و ترشح آدرنالین کسالت شما را از بین میبرد.

 

رنگ زرد:

رنگ زرد رنگ نشاط و شادی است و مانند رنگ قرمز محرک سیستم عصبی اگر فرد درون گرا و آرامی هستید برای برقراری تعادل از این رنگ استفاده کنید

رنگ زرد چون باعث افزایش تحریک میشود متابولیسم بدن شما را نیز افزایش خواهد داد.

 

رنگ نارنجی:

رنگ نارنجی رنگ مثبت اندیشی و خوش بینی است اگر در اتاقتان ساعت ها به اندیشه میپردازید حتما از رنگ نارنجی استفاده کنید چون در تصمیم گیری کمکتان میکند

با مطالعه مطلب فوق و شناخت ویژگی های اخلاقی و فیزیولوژی خود اکنون میدانید که بهترین رنگ برای رنگ آمیزی اتاق خواب برای شما چه رنگی است و اگر درباره مراحل نقاشی ساختمان اطلاعاتی نیاز دارید میتوانید از مقالات ما استفاده کنید.

X