بهترین دکور برای منزل رسمی یا غیر رسمیست؟

بهترین دکور برای منزل رسمی یا غیر رسمیست؟

بهترین دکور برای منزل رسمی یا غیر رسمیست؟

یکی از زیباترین دکور های منزل دکور غیر رسمی منزل میباشد.در ادامه مطلب زیر به شما این انتخاب را میدهیم که دکور رسمی یا غیر رسمی بهتر است؟

وقتی بعد از خستگی ها و استرس های روزمره به خانه می رسید دوست دارید که یک مبلی وجود داشته باشد که روی آن بنشینید و استراحت کنید و برای این کار نیاز به یک مبل خیلی راحت و مناسب وجود داشته باشد و اگر یک مبل بسیار رسمی و خشک و غیرقابل انعطاف وجود داشته باشد شما جای اینکه روی آن احساس آرامش کنید بیشتر بدن درد می گیرید و ترجیح می دهید جای استفاده از اتاق نشیمن به سراغ اتاق خواب بروید تا روی تخت خواب خود استراحت کنید که متوجه می‌شوید که روتختی هم با یک روکش و کوسن های کاملا اتو کشیده روی تخت قرار گرفته است و شما نمی توانید ترکیب آن را جابجا کنید و مجبور می شوید که از خیر استراحت کردن بگذرید و یک جایی از خانه بنشینید و از استراحت کردن منصرف شوید.

 

تمام توصیفاتی که گفته شد مربوط به یک زندگی بود که دکوراسیون در تمام قسمت‌های آن حالت رسمی دارد ولی همیشه برای اینکه افراد احساس آرامش بیشتری داشته باشند نیاز نیست که حتما یا کاملاً دکوراسیون رسمی باشد و یا کاملاً غیر رسمی باشد و یا ترکیب این دو را داشته باشد و خانواده های مختلف با توجه به نیاز خود این دکوراسیون را تعیین می کند برای اینکه اطلاعات بیشتری از موارد مختلف داشته باشید این مطلب را دنبال کنید.

 

رنگ ها

اگر در منزل خود از دکوراسیون رسمی استفاده کرده اید پیشنهاد می کنیم از رنگ های غلیظ و گرم تر استفاده کنید که به همراه خود احساس وقار و سنگینی دارند و این حس را در محیط القا می‌کنند. به طور مثال استفاده از رنگ های زرشکی، سرمه ای و قهوه ای و یا رنگ های نقره ای و طلایی گزینه های خوبی برای دکوراسیون رسمی هستند و در صورتی که دکوراسیون منزل شما از نوع دکوراسیون غیررسمی است می توانید از رنگ های پاستلی و شاد در منزل خود استفاده کنید و وجود این رنگ‌ها در خانه شما باعث می‌شود که یک حس و حال غیررسمی و یک فضای راحت و شاد در منزل شما به وجود بیاید. این رنگ ها باعث می شود که در فضا احساس سبکی و آرامش به وجود بیاید.

 

مصالح

دکوراسیون های رسمی بیشتر مصالحی که استفاده می‌شود ظاهری محکم و منسجم و در عین حال طبیعی دارد. به طور مثال سنگ هایی مثل مرمر و گرانیت یا چوب های طبیعی مرغوب که برش های تمیز و دقیقی برداشتند و همچنین فلز و بتن می توانند یکی از بهترین گزینه ها برای مصالح کو راسیون رسمی باشند. اما در دکوراسیون های غیررسمی مصالح نباید خشونت و سنگینی و استحکام زیاد را در محیط القا کنند. بخاطر همین در محیط‌هایی که سعی می‌شود دکوراسیون غیر رسمی داشته باشند به موادی مثل پلاستیک و چوب های معمولی و همچنین کاشی و سرامیک استفاده می کنند که معمولاً سرانجام یک دکوراسیون غیررسمی و راحت تر و صمیمی تر خواهد بود.

مبلمان

در دکوراسیون های رسمی معمولاً از مبلمانی استفاده می‌شود که دارای دسته هستند و پایه‌های غیر مبله هستند و همچنین پشتی ها و نشیمن های این نوع مبل ها استحکام زیادی دارد و معمولاً سفت هستند که افراد وقتی روی این نوع مبلمان می نشینند مجبور هستند صاف و مرتب بنشیند و معمولا در دکوراسیون های رسمی ردی از کوسن ها دیده نمی شود.

اما در دکوراسیون های غیررسمی معمولا از مبل هایی که راحت تر هستند استفاده می کنیم که بتوانیم به راحتی روی آنها لم دهیم یا دراز بکشیم و به خاطر پشتی ها و نشیمن های نرم و راحتی که در این مبل ها وجود دارند افراد هنگام استفاده از آنها حس آرامش بیشتری خواهند داشت و تمام این ها از خصوصیت های اصلی دکوراسیون های غیر رسمی هستند. همچنین در این نوع مبلمان تعداد زیاد کوسن ها که ابعاد مختلفی دارند باعث ایجاد حس راحتی در می‌شود.

لوازم دکوری

معمولا در دکوراسیون های رسمی از دکوری هایی که ظاهر جدی تری دارند استفاده می شود و تعداد آنها کمتر خواهد بود زیرا هرچه تعداد دکوری در یک محیط بیشتر باشد دکوراسیون به سمت غیر رسمی بودن می رود و برای دکوراسیون های رسمی حتما باید تعداد محدود دکوری با شکل و رنگ خاص وجود داشته باشد. اما در دکوراسیون های رسمی معمولا دکوری هایی که در محیط قرار می گیرند شادتر هستند و باعث می‌شود که افراد احساس راحتی بیشتری داشته باشند به طور مثال استفاده از نقاشی های خیلی ساده روی دیوار خانه ها می تواند باعث به وجود آمدن یک محیط صمیمی و راحت در منزل شود.

فرش ها

معمولا در دکوراسیون های رسمی از فرش های دستبافت ایرانی که طرح و رنگ با وقار و سنگینی دارد استفاده می شود. استفاده از فرش های پوست هم گزینه بسیار خوبی برای دکوراسیون های رسمی است و همچنین فرش های ابریشمی ارزش بسیار زیادی دارند و باعث می‌شوند که رسمی بودن فضا کاملا مشخص باشد. ولی در دکوراسیون های غیر رسمی بهتر است از فرش های فانتزی مدرن استفاده کرد که احساس راحتی و غیر رسمی بودن در محیط به وجود می آورد اگر دوست ندارید از طرح های مدرن و فانتزی استفاده کنید گلیم ها گزینه مناسبی برای شما هستند و دقت داشته باشید که هر چی پرز فرش ها بلندتر باشد باعث می شود که فضا صمیمی تر و راحت تر باشد.

بهترین دکور برای منزل رسمی یا غیر رسمیست؟
بهترین دکور برای منزل رسمی یا غیر رسمیست؟

پرده

در دکوراسیون های رسمی هرچه ضخامت پارچه و لایه‌های آن بیشتر باشد فضا رسمی‌تر دیده می‌شود و مدل پرده پذیرایی تاثیر بسیار زیادی در این احساس دارد به طور مثال پرده هایی که والان دار هستند و پرده های کرکره ای و شیدهای رومن باعث می شود که فضا جدی تر و رسمی تر باشد. و در مدل های غیررسمی هرچه پرده سبک تر و نازکتر باشد طرح رنگ شادتری داشته باشد رسمی بودن فضا کمتر می شود و یکی از بهترین گزینه ها برای دکوراسیون غیررسمی پرده های حریر هستند و همچنین رول شید های ساده و نیم پرده و گزینه مناسبی برای محیط غیر رسمی هستند.

لوازم خانگی

برای اینکه دکوراسیون منزل شما یک دکوراسیون رسمی باشد برای انتخاب وسایل زیاد دست شما باز نیست و معمولا برای انتخاب وسیله محدود هستید و مثلاً برای آشپزخانه بهتر است وسایل تمام استیل انتخاب کنید و سعی کنید تمام ابزارها و چیدمان طوری باشد که از خط های صاف و زاویه های تیز پر کنند زیرا دو تا از مهم ترین ویژگی های دکوراسیون رسمی هستند و برعکس در دکوراسیون های غیررسمی لوازم های خانگی که رنگی هستند و لبه های خمیده و زوایای نرم دارند باعث ایجاد احساس راحتی بیشتری در محیط می شوند و همچنین وسایلی که پلاستیکی هستند گزینه های خیلی خوبی برای این موارد می باشند.

گیاهان

دکوراسیون های رسمی معمولا از گیاهانی که محکم ایستاده هستند مثل درختچه های خانگی، بامبو یا بونسای استفاده می‌کنند که ظاهر خانه را رسمی نشان می دهد و هرچه برگ و گل و گیاهان بزرگتر باشد احساس رسمی بودن دکوراسیون این چنینی را بیشتر مشخص می کنند و توجه داشته باشید که حتما باید تعداد گلدان ها کم باشد. ولی برعکس در دکوراسیون های غیررسمی گیاهانی که آبشاری و رونده هستند خیلی گزینه های خوبی هستند و شما می توانید گوشه های منزل را پر از گلدان های رنگارنگ کوچک و بزرگ کنید که باعث می شود فضای خانه شما از حالت خشک و جدی بودن خارج شود و یک فضای راحتی خوبی به وجود بیاید.

ظروف

اگر تمایل دارید که در خانه شما دکوراسیون رسمی برقرار باشد بهتر است از چینی های مرغوب و کریستال ها و سیلور ها استفاده کنید و هر چه شکل های هندسی آنها صاف و مستقیم باشد حس رسمی بودن بیشتر خواهد بود و برعکس در دکوراسیون های غیر رسمی استفاده از طرح های گل گلی سنتی و سفال ها باعث می شود که یک دکوراسیون خیلی صمیمی و راحت تری به وجود بیاید همچنین ظرف هایی که از جنس چوب و بامبو و پلاستیک فشرده هستند باعث می شوند که احساس راحتی و صمیمیت بیشتری در فضا باشد و بهتر است این ظرف ها فرم دایره ای و بی شکل داشته باشند.

لوازم روشنایی

وقتی که تصمیم گرفتید برای منزل خود دکوراسیون رسمی قرار دهید سعی کنید از نورهای رنگی استفاده نکنید و لوازم روشنایی شما باید لوسترهای کریستال یا روشنایی های مدرن که اشکال مشخصی دارند قرار داده شود و همچنین آباژورهای پایه بلند بهترین گزینه برای این فضاها هستند و شمع های بلند لاغر در محیط های رسمی گزینه بسیار هوشمندانه ای هستند. در مورد دکوراسیون های غیر رسمی باید بدانید که در فضاهای غیر رسمی علاوه بر اینکه می‌توانید از لامپ‌های معمولی استفاده کنید آباژورها و ریسه های نوری هم گزینه های مناسبی هستند.

X