برای طراحی منزل چه اقداماتی لازم است؟

برای طراحی منزل چه اقداماتی لازم است؟

برای طراحی منزل چه اقداماتی لازم است؟

خیلی از ما میخواهیم منزل خود را طراحی کنیم و اقداماتی بلید در ابتدا انجام شود. در ادامه مطلب زیر برای طراحی منزلاقدامات را بر میشمریم.

نیاز سنجی: اینکه هر خانواده‌ای سبک زندگی مخصوص خودشون رو دارن و باید با توجه به این سبک خانه مناسبی داشته باشن تا در اون احساس راحتی کنن. مثلا اگر زیاد اهل مهمونی دادن و دورهمی هستین، داشتن یک فضای پذیرایی بزرگ و مبلمان کافی اهمیت زیادی داره. اگر تفریح بچه‌ها در اولویت هست، داشتن فضا و ابزار مناسب بازی نیاز شما محسوب میشه. پس در مرحله اول ببینید هر کدوم از اعضای خانواده چه عادت‌ها، نیازها و سلیقه‌ای دارن.
انتخاب سبک: برای داشتن یک فضای یکپارچه که تمامی ریزفضاها هماهنگی خوبی باهم داشته باشن، بهتره که سبک مشخصی رو برای دکوراسیون خانه انتخاب کنین که در ادامه به تفصیل درباره این قسمت صحبت می‌کنیم. فقط بهتره سلیقه تمامی افراد خانواده رو بدونید، سبک‌های دکوراسیون داخلی رو به خوبی بشناسین تا بتونین تصمیم بگیرین که چه سبکی به سلیقه همه نزدیک‌تر هست.
تعیین و تقسیم بودجه: در همه کارها مسلما بودجه حرف اول رو می‌زنه. نمیشه بدون حساب و کتاب پروژه رو شروع کرد، چون ممکنه در مراحل پایانی به مشکل بر بخورید. پس بهتره بودجه کلی رو تعیین کنید، با توجه به نوع پروژه -نوساز یا بازسازی- کارهایی که باید انجام بشن رو لیست کنید و باتوجه به اهمیت و اولویت، به هر قسمت بودجه‌ای رو اختصاص بدین تا کار راحت‌تر بشه.
تهیه مود بورد (Mood Board): شاید براتون سوال پیش بیاد که مود بورد چیه؛ خیلی ساده است، قراره مجموعه‌ای باشه از هر چیزی که دوست دارین تا با طراح و دکوراتور در میون بذارید یا در مراحل انتخاب جزئیات و خرید خودتون ازش استفاده کنید. پس اگر قراره بازارگردی داشته باشین یا اینترنت رو زیر و رو کنید، هر چیزی که خوشتون میاد رو ذخیره کنین؛ رنگ، الگو، بافت، مبل، جزئیات طراحی و … تا به موقع ازشون استفاده کنید (صادقانه بگم بهتون، مود بورد معجزه میکنه، حتما ازش استفاده کنین. فقط کافیه تمام تصاویری که مورد علاقه تون هست رو بیارین کنار هم و مشخص کنین از هر تصویر کدوم قسمتش رو بیشتر دوست دارین، اینجوری دکوراسیون ایده آل شما میشه مجموعه ای از جزئیات مورد علاقه تون از هر تصویر).

مود بورد دکوراسیون داخلی

5. مراجعه به متخصص: وقتی دستتون حسابی پر بود از اطلاعات و نمونه‌های تصویری، می‌تونید دنبال دکوراتور مناسب بگردین (سلام ساختمان میتونه بازسازی کننده و دکوراتورهای حرفه ای رو بهتون معرفی کنه) و وقتی فرد مدنظرتون رو پیدا کردین، تمام مراحلی که تا الان طی کردین رو به اشتراک می‌گذارین. بهتره زمانی رو به طراح بدین تا آزادانه بتونه طرح مدنظرش رو پیاده کنه، از اون مدل سه بعدی تهیه کنه و با شما درمیون بذاره.
قیمت روز کمد دیواری مدنظرت رو از بهترین کابینت سازها و نجارهای شهرت بگیر

قیمت گیری رایگان

استفاده از فناوری‌های روز رو دست کم نگیرین، چون تماما به نفع شما تمام میشه. باعث میشه شما قبل از اقدام به هر کاری، حتی عقد قرارداد، طرح رو ببینید و در صورتی که خوشتون اومد وارد مرحله بعدی بشید. اینطوری هر تغییری هم در طرح نیاز باشه اعمال میشه، تجسم شما از فضا واقعی‌تر هست، درصد خطا پایین میاد و هدررفت زمان و هزینه به کمترین حد می‌رسه.

طراحی سه بعدی دکوراسیون داخلی

از این‌جا به بعد کار رو به متخصص بسپارید! در بسیاری از کشورهای خارجی از این مرحله به بعد دکوراتور وظیفه و مسئولیت تمام کارها رو به عهده داره و طبق اطلاعاتی که از کارفرما کسب کرده، خریدها رو انجام و طرح رو پیاده می‌کنه، نهایتا خانه مبلمان شده و تمیز در اختیار مشتری قرار می‌گیره اما شاید این فرهنگ چندان در کشور ما هنوز رایج نباشه. پس بهتره برای انتخاب موارد اساسی و خرید وسایل همراه دکوراتور باشید. مطمئنا قبل از اقدام به خرید تمامی قسمت‌های خانه اندازه‌گیری میشه تا در انتخاب وسایل اشتباه نکنید.
قیمت دقیق کمد رو از نجار و کمدساز حرفه ای بگیر. فقط کافیه ثبت درخواست کنی!

 

نکات دکوراسیون داخلی در خانه نوساز چیست؟

اغلب، پروژه‌های نوساز برای دکوراسیون داخلی گزینه‌های بهتری هستن، چون با دید بازتری انتخاب شدن و نکات اصلی در اون‌ها مدنظر قرار گرفته. فضای خالی و دست‌نخورده‌ای که مثل یک کاغذ سفید منتظره ما اون رو با طرحمون قشنگ‌تر کنیم و معمولا نکات دکوراسیون داخلی خانه نوساز به صورت زیر هست:

تعیین و تفکیک فضاها در صورت نیاز؛ مثلا تفکیک نشیمن و پذیرایی و غذاخوری یا اتاق‌های خواب اختصاصی بچه‌ها
فهرست نیازها و سلایق اعضای خانواده
انتخاب سبک مدنظر
انتخاب اجزای اصلی مثل پوشش دیوارها یا سقف (البته این قسمت جزو طراحی داخلی محسوب میشه اما برای کامل بودن موضوع این رو ذکر می‌کنیم)
اندازه‌گیری دقیق فضاها
جمع‌آوری نمونه‌های تصویری
خرید وسایل برحسب نیاز و گنجایش فضا و سبک انتخابی
چیدمان اصولی

X