برای طراحی آشپزخانه باید چه مواردی را در نظر بگیریم؟

برای طراحی آشپزخانه باید چه مواردی را در نظر بگیریم؟

برای طراحی آشپزخانه باید چه مواردی را در نظر بگیریم؟

طراحی هر آشپزخانه ای یک سری نکاتی دارد. در ادامه مطلب زیر نکاتی را که باید در طراحی آشپزخانه مد نظر قرار دهید را برای شما آورده ایم.

در طراحی کابینت ها به وسایل آشپزخانه تان توجه کنید:

این که بیشتر وسایل مورد نیاز و قابل استفاده شما از چه نوعی می باشد، می تواند در انتخاب طراحی مناسب به شما کمک کند. برای مثال اگر شما وسایل کوچکی از قبیل قاشق و چنگال و یا لیوان های مختلف را دارید، بهتر است در طراحی خود برای ایجاد نظم بیشتر در چیدمان وسایل، از کشو های بیشتری کمک بگیرید.

زیرا در این صورت شما فضای بیشتری به نسبت آشپزخانه های عادی برای چیدن وسایلتان دارید.

از طرفی اگر شما قرار است از وسایلی مانند، گاز رومیزی، فر، ماکرویوو، ماشین ظرفشویی استفاده کنید، باید در هنگامی طراحی، فضای مناسبی را برای هر یک از این وسایل در نظر بگیرید تا پس از اجرای طرح با مشکل رو به رو نشوید.

حتی یخچال ها دارای سایز های متفاوتی می باشند که شما باید در هنگام طراحی دکور آشپزخانه به فضای لازم برای قرار دادن آن نیز توجه کنید.

از طرفی اگر وسایل برقی بزرگی مانند پلوپز، سرخکن، آب میوه گیریی و غیره را دارید که می خواهید آن ها در کابینت خود جا دهید، باید حتما بخشی از کابینت ها را به گونه ای طراحی کنید که این اساسیه در آن ها جای بگیرد.

درخواست طراحی آشپزخانه سه بعدی نمایید:

معمولا برخی افراد، در تجسم طرح های پیشنهادی از جانب طراحان دکوراسیون داخلی، با مشکل مواجه می شوند و نمی توانند طرح های ارائه شده را به خوبی تجسم نمایند. در نهایت این مشکلات سبب می شود که شما نتوانید به خوبی برای اجرای طرح ها تصمیم گیری کنید. یکی از بهترین روش هایی که در این زمینه می تواند به شما کمک نماید، درخواست اجرای طرح تری دی می باشد.

در این حالت، شما از طراح می خواهید تا طرح موردنظر خود را با استفاده از نرم افزار های موجود در زمینه طراحی پیاده سازی کرده و به شما طرح سه بعدی نهایی را ارائه کند.

یعنی در واقع شما یک پیشنمایش کلی از طرح اجرا شده قبل از اعمال و تایید طرح مشاهده کنید. سپس در صورت تایید، درخواست اعمال تغییرات را دهید.
به چیدمان ظروف در کابینت ها توجه کنید:

چیدمان اصولی وسایل در کابینت ها باعث ایجاد هماهنگی میان اجزای مختلف آشپزخانه می گردد و از به هم ریختگی و بی نظمی جلوگیری می کند.

اگر شما بدانید که وسایل شپزخانه را به چه صورتی بچینید، می توانید آشپزخانه ای مرتب داشته باشید و به راحتی به همه ظروف بدون ایجاد به هم ریختگی دسترسی داشته باشید. برای مثال:

وسایل پخت و پز، ادویه ها و حبوبات باید در نزدیکی گاز باشند.
در کابینت زیر ظرف شویی معمولا سطل زباله، وسایل تعمیراتی و مواد شوینده آشپرخانه قرار دارد.
در کشو ها باید وسایل خرده ریز را که باعث ایجاد به هم ریختگی می شوند را قرار دهید.
وسایل برقی کم کاربرد باید در قفسه های بالا که کمتر در دسترس هستند قرار بگیرند.
برای خوراکی ها و تنقالات، یک کشو و یا کابینت مجزا داشته باشید.
ظروف دم دستی را از ظروف کناری جدا کنید تا وسایلتان نظم بیشتری داشته باشند.
و …

توجه به طراحی کف:

محیط آشپزخانه یکی از پرتردد ترین مکان های خانه می باشد که به دلیل وجود مواد غذایی در آن، احتمال کثیف شدن کف بسیار بالا می باشد. از این رو معمولا افراد در این شرایط به جای پاک کردن لکه ها تمایل به شستشوی کف دارند.

در نتیجه کف آشپزخانه به دلیل امکان شستشوی آن باید به گونه ای طراحی شود که مشکل ساز نگردد.
انتخاب معماری مناسب برای دیوار ها و فضای خالی بین کابینت ها:

هنگامی که شما قصد طراحی کابینت های مناسب برای فضای آشپزخانه خود را داشته باشید، باید به فضای خالی موجود در آشپزخانه نیز توجه کنید.

این فضای خالی معمولا با سرامیک های طرح دار که با طراحی کلی آشپزخانه مثل کابینت ها و رنگ بندی به کار رفته در آن ها همخانی دارند پر می شوند.

یعنی قبل از نصب کابینت ها، شما می توانید ابتدا طرح مناسب برای سرامیک را انتخاب کرده و آن ها را نصب نمایید. سپس بر روی آن ها کابینت ها را نصب کنید.

علاوه بر این، اگر شما به علاقه ای به استفاده از سرامیک نداشتید، می توانید از سنگ های آنتیک یا حتی آجرنماهای تزئینی نیز استفاده کنید.

انتخاب همه این موارد در نهایت بسته به سلیقه و نظر افراد متفاوت خواهد بود.

برای طراحی آشپزخانه باید چه مواردی را در نظر بگیریم؟
برای طراحی آشپزخانه باید چه مواردی را در نظر بگیریم؟
X