با کفپوش اپوکسی بیشتر آشنا شوید

با کفپوش اپوکسی بیشتر آشنا شوید

با کفپوش اپوکسی بیشتر آشنا شوید

یکی از کفپوش های جدیدی که مد شده است کفپوش اپوکسی است.در ادامه مطلب زیر با این کفپوش آشنا شوید.

اپوکسی چیست؟

اپوکسی نوعی ماده پلیمری است که با فرمولی ویژه و واکنش شیمیایی خاصی از ترکیب رزین اپوکساید و سخت کننده پلی‌آمین به دست می‌آید. این ماده حالت مایع داشته و به همین دلیل پس از قرارگرفتن بر روی سطح موردنظر، شکل آن را به خود می‌گیرد البته این محصول به صورت رولی نیز در بازار وجود دارد.
کفپوش اپوکسی چیست؟

کفپوش اپوکسی یا کفپوش بدون درز نوعی از کفپوش های مدرن بوده که به صورت یک مایع یکپارچه و با ضخامت 0/5 تا 5میلیمتر بر روی کف های بتنی، سیمانی، سنگی، فلزی و موزائیکی قابل اجرا می باشد. این محصول در رنگ ها و طرح های مختلف یافت می شود و از زیبایی بالایی برخوردار است. به دلیل روش های سریع برای پاکیزگی به این کفپوش ها کفپوش بهداشتی نیز میگویند.
روش کسب کفپوش اپوکسی

کفپوش های اپوکسی به دو روش مایع و رولی در بازار موجود است. برای نصب و پیاده سازی هر دو نوع کفپوش باید سطح زیرین را تا حد امکان صاف کنید و تا جایی که میتوان برآمدگی وجود نداشته باشد. کفپوش به صورت مایع روی سطح ریخته میشود و با ابزار مخصوص صاف میشود تا خشک شود و بعد قابل استفاده است. کفپوش های رولی نیز به وسیله ی چسب سیلیکات به کف چسبیده میشود.

از کفپوش اپوکسی در چه مکان هایی میتوان استفاده کرد؟

در ابتدا از این کفپوش برای مکان های عمومی مانند پارکینگ ها، بیمارستان ها،پاساژ ها استفاده میشد اما امروزه با توجه مزایای زیادی که دارد برای خانه ها نیز استفاده میشود که البته با استقبال خوبی مواجه شده است.
مزایای کفپوش اپوکسی

این کفپوش ها بسیار مناسب مقاوم اند. این کفپوش ها در برابر وزن زیاد، رفت و آمد مداوم، شرایط آب و هوایی متفاوت، آب و رطوبت، مواد اسیدی و بازی، گرما و آتش بسیار مقاوم اند. همچنین این کفپوس ها به راحتی قابل شست و شو هستند و آسیب نمی بینند.
این کفپوش ها بسیار راحت نصب میشوند و در طرح های مختلفی چه به صورت دو بعدی و چه به صورت سه بعدی قابل پیاده سازی اند. همچنین سطحی صاف و براق ایجاد میکنند که باعث افزایش نور محیط میشود. همچنین نگهداری آسان در کنار ترمیم اسان آن از مزایای آن محصوب میشود و از کفپوش های مقاوم شناخته میشوند

مقایسه ی کفپوش اپوکسی

این کفپوش در مقابل باقی کفپوش ها با توجه به نگهداری، نصب راحت و مقاومت بالا هزینه ی بسیار مناسب تری دارد. شاید در لحظه در مقایسه با برخی کفپوش ها هزینه ی بیشتری داشته باشد اما با توجه به کیفیت و ماندگاری و زیبایی که دارد بسیار به صرفه تر است.

X