با کاغذ دیواری گلدار و کاربرد آن آشنا شوید

با کاغذ دیواری گلدار و کاربرد آن آشنا شوید

با کاغذ دیواری گلدار و کاربرد آن آشنا شوید

یکی از کاغذ دیواری های نوستالژی کاغذ دیواری گلدار میباشد. در ادامه مطلب زیر با این مدل کاغذ دیواری و کاربرد آن بیشتر آشنا شوید.

کاغذ دیواری در حال حاضر قدیمی است و پس از مدت ها خارج از مد در نظر گرفته شده بود، در سال های اخیر به ویژه در سبک قدیمی و رترو با الگوها و بافت های معمولی دهه ۵۰، ۶۰ و ۷۰ به عرصه ظهور رسیده است. با ورق زدن مجلات مبلمان و طراحی داخلی، تجهیز خانه و تزئین دیوارها با کاغذ دیواری مناسب بسیار آسان به نظر می رسد. با این حال، در واقعیت، تصمیم بسیار پیچیده تر است و خطا همیشه در گوشه و کنار است. هنگام انتخاب کاغذ دیواری، برخی از قوانین اساسی باید در نظر گرفته شود:

تمام اتاق های خانه، از جمله حمام، به طور بالقوه برای پوشش با کاغذ دیواری مناسب هستند، به سادگی مواد قابل شستشو و مقاوم در برابر رطوبت را انتخاب کنید.
هیچ مدل خانه ایده آلی برای کاغذ دیواری وجود ندارد، حتی یک آپارتمان استودیویی نیز می تواند مناسب باشد
انتخاب رنگ ها و نقوش نمی تواند با دکور خانه هماهنگ نباشد
از خلاقیت نترسید: کاغذ دیواری هنری به اتاق شخصیت می بخشد
کاغذ دیواری قدیمی لزوماً به سبک روستایی کهنه و پروانسالی مرتبط نیست، اما برای یک خانه به سبک معاصر نیز عالی است.
برای کسانی که شک دارند: کاغذ دیواری قدیمی را کجا قرار دهیم؟ پاسخ ساده است: در هر اتاقی، به شرطی که در حد اعتدال انجام شود و شما این تصور را نداشته باشید که وارد یک “خانه عروسک” شده اید یا از طریق یک فاصله زمانی به گذشته منجنیق شده اید.

کاغذ دیواری قدیمی
کاغذ دیواری قدیمی گلدار

آیا عاشق گل ها هستید و می خواهید آنها را در دکوراسیون منزل خود بگنجانید؟ چرا کاغذ دیواری گلدار انتخاب نمی کنید؟ گل ها می توانند ظرافت و زیبایی را به هر سبک و محیطی ببخشند. رمانتیسم ذاتی آنها احساسات منحصر به فردی را برمی انگیزد و احساس خوشبختی را در بیننده القا می کند. در بازار می توانید انواع کاغذ دیواری با تم گل پیدا کنید. برخی از آنها آثار هنری واقعی هستند. انواع گل های مورد استفاده بسیار است:

کوچولوها
طرح ژاپنی
تلطیف شده جنگل با پرنده یا بدون پرنده
کاغذ دیواری های گلدار در سبک های مختلف
هنر پاپ
بازگشت
قدیمی
هنر دکو
هنر نو

کاغذ دیواری گلدار قدیمی

شما واقعاً برای انتخاب خراب هستید، اما مهم این است که زیاده روی نکنید و خوش سلیقه باشید. کاغذ دیواری گلدار، اگر بیش از حد باشد، می تواند جلوه ای چشم را ایجاد کند. کاغذ دیواری گلدار یکی از پرفروش ترین کاغذ دیواری های تاریخ است، اما کدام نوع را بخریم؟ کاغذ، پارچه، الیاف خام، شیشه، وینیل، پی وی سی، قابل شستشو. محبوب ترین آن کاغذی است که به دلیل دوام و ماندگاری آن و همچنین رنگ آمیزی آن در سایه های مختلف است. کاغذ دیواری وینیل برای حمام ایده آل است، قابل شستشو و مناسب برای شرایط مرطوب است. بیشترین استفاده از گل ها در کاغذ دیواری چیست؟

گل سرخ
دریسیا
خشخاش
ارکیده
شکوفه های گیلاس
گل صد تومانی
مگنولیا

برای سبک وحشی تر، سنگی و ریگ دار، کاغذ دیواری با گیاهان همیشه سبز مانند بامبو، کاکتوس و سرخس بهتر است. یک نوع شناسی به خصوص محبوب کاغذ دیواری با شاخه شکوفه گیلاس به سبک ژاپنی است. کاغذ دیواری گلدار وینتیج برای اتاق خواب ایده آل است. در این حالت بهتر است آن را روی یک دیوار قرار دهید، دیواری که پشت سر تخت است. احساس آرامش و رفاه آنی است. برای استایل رمانتیک و بُن تن، کاغذ دیواری پس زمینه سفید ترجیح داده می شود.
کاغذ دیواری هندسی قدیمی

نه تنها گل ها، کاغذ دیواری های قدیمی نیز با اشکال هندسی مشخص می شوند. مربع، مستطیل، لوزی یا مثلث، سبک وینتیج به شدت در تخیل جمعی نقش بسته است و دقیقاً اشکال هندسی است که بزرگترین فضا را در ذهن هر کسی اشغال می کند. این به این دلیل است که کاغذ دیواری هندسی اغلب با خانه های مادربزرگ ها یا اقوام دور مرتبط است: هر اتاق با رنگی معمولی روی دیوارها مشخص می شد، در حالی که اتاق خواب ها همان هایی بودند که کاغذ دیواری روی آنها اعمال می شد. نقطه های پولکا، نقاشی ها یا گل ها، و همچنین اشکال انتزاعی، در حال حاضر هر چیزی که یکپارچهسازی با سیستمعامل است به شدت به مد بازگشته است. رنگ‌های معمولی به سایه‌های پاستلی می‌پردازند: از کاغذ شکری گرفته تا سبز دریایی، عبور از صورتی آنتیک یا زرد کاهی.

کاغذ دیواری دهه ۶۰

برای کسانی که نمی توانند در برابر جذابیت بریژت باردو و دهه ۶۰ افسانه ای مقاومت کنند، می توانند کاغذدیواری به سبک قدیمی الهام گرفته از آن دهه را انتخاب کنند. ما در دوران بیتلز و رولینگ استونز، پارچه های خال خالی هستیم. کاغذ دیواری قدیمی سفید و آبی بسیار محبوب است، اما کسانی هم هستند که آن را به رنگ ساده ترجیح می دهند. این نوع سبک مخصوصاً توسط تمام نسل‌ها به دلیل جذابیت قوی آن دوره مورد علاقه است: سال‌های دامن کوتاه، نسل بیت، آزادی جنسی، قدرت برای جوانان و تغییرات اجتماعی.
کاغذ دیواری قدیمی از دهه ۷۰

اگر از عاشقان سبک وینتیج هستید و دهه مورد علاقه شما دهه ۷۰ است، چرا یک کاغذ دیواری زیبای دهه ۷۰ را برای تزئین خانه خود انتخاب نکنید؟ کاغذ دیواری هایپر رنگ، با نقوش گل یا هندسی، تضاد رنگ و خطوط نوری، تصویر زمینه ای که انتخاب می کنید سبک آن دوران را منعکس می کند. ایده آل برای کسانی که می خواهند نگاهی اصیل، حتی عجیب و غریب به خانه خود ببخشند و برای کسانی که حس نوستالژی مبهمی نسبت به سال های فرزندان گل و دامن در باد دارند. همچنین در محیط هایی با سبک معاصر عالی است.

 

کاغذ دیواری قدیمی: چگونه آن را انتخاب کنیم؟

اگر عاشق خلاقیت هستید و می خواهید روح جدیدی به اتاق های خانه خود بدهید، کاغذ دیواری قدیمی همان چیزی است که نیاز دارید. می توانید از خودتان یا افراد حرفه ای در این بخش استفاده کنید. اولین انتخابی که باید انجام داد دهه ای است که باید از آن الهام گرفت: بر اساس این انتخاب، ترکیب رنگ ها تغییر می کند اما بالاتر از همه الگوها.

کسانی که عاشق دهه ۵۰ هستند باید به سراغ کاغذ دیواری های پاستلی بروند، در حالی که کسانی که عاشق دهه ۷۰ هستند باید رنگ های گرم مانند آجری یا زرد اخرایی را انتخاب کنند. آیا دهه ۸۰ را ترجیح می دهید؟ سپس کاغذ دیواری باید رنگ های پاپ و الگوهای هندسی داشته باشد. هنگام خرید کاغذ دیواری، حتی اگر کاغذ دیواری چسبنده باشد، باید از ۵ اشتباه رایج اجتناب کرد:

نادیده گرفتن نسبت ها: هرگز کاغذ دیواری با طرح های بسیار کوچک را برای یک اتاق کوچک انتخاب نکنید. زیرا؟ زیرا باعث می شود اتاق حتی کوچکتر به نظر برسد. برای افزودن فضای اضافی به اتاق، یک تم برگ بسیار بزرگ یا یک الگوی هندسی انتخاب کنید. این مانند فریب دادن ذهن است: چشم ها از تزئینات مجذوب می شوند و اندازه اتاق را فراموش می کنند.
نگهداری کم: بسته به جنس، کاغذ دیواری تا ۲۰ سال دوام می آورد. بسته به نوع، نگهداری و مراقبت متفاوتی مورد نیاز است. در هنگام خرید همیشه بیشتر بخرید تا بتوانید در آینده برای ترمیم هرگونه آسیب، سوختگی و سوراخ از آنها استفاده کنید.
به سطح توجه نکنید – هنگام استفاده از کاغذ دیواری مراقب باشید. حباب های هوا ممکن است در طول خود دکوراسیون ایجاد شود. به متخصصان تکیه کنید.
آیا می توان آن را در آشپزخانه یا حمام قرار داد؟ این یک انتخاب منحصر به فرد و اصلی است. ریسکی نیست یک مدل قابل شستشو را انتخاب کنید و در مورد آشپزخانه و حمام با مواد ضد رطوبت از قسمت پخت و پز خودداری کنید.
کاغذ دیواری کوچک بخرید: به اندازه دیوارها توجه کنید. حداقل ۲۰ درصد بیشتر از کاغذ مورد نیاز خود را بخرید. تسلیم وسوسه ترکیب کاغذ دیواری و مبلمان نشوید

X