با چند ایده برای کتابخانه آشنا شوید

با چند ایده برای کتابخانه آشنا شوید

با چند ایده برای کتابخانه آشنا شوید

یکی از زیباترین و مورد علاقه ترین بخش منزل کتابخانه میباشد.در ادامه مطلب زیر با ایده های کتابخانه آشنا شوید.

ایده هایی خلاقانه برای کتابخانه

یکی از راههای نظم بخشیدن به منزل وجود کتابخانه برای نگهداری کتابهای متفاوت می باشد همچنین وجود کتابخانه در منزل با ایجاد حس خوشایندی که القا می کند نوعی ترغیب برای مطالعه بیشتر فراهم می آورد که از نیازهای انکار ناپذیر همه ی ما است.

برای داشتن کتابخانه در منزل الزامی ندارد که حتما هزینه های سنگین متحمل شویم یا با دلایلی نظیر کمبود فضا از وجود آن صرف نظر کنیم.

در این نوشتار در نظر داریم با ارائه ایده های ساده و خلاقانه بتوانیم کتابخانه ی منزلمان را متناسب با نیاز، علاقه و با راهکار های ساده اجرایی، طراحی و اجرا نماییم.

خیلی ساده و با استفاده از متریال در دسترس، که پیدا کردن آنها بسیار آسان است می توانید کتابخانه هایی زیبا و حتی دکوراتیو داشته باشید که علاوه بر کاربرد خود بر جذابیت منزلتان نیز بیافزاید. برای این کار می توانید با استفاده از تخته های چوبی یا ام دی اف و . . . فرمهای متفاوتی از کتابخانه در منزل اجرا نمایید.همچنین استفاده از شیشه برای ایجاد قفسه و شلف در کتابخانه نیز می تواند متریال در دسترسی باشد که اجرای این المان را آسان می کند. با همین ابزار ساده و همچنین برخی از اشیاء دورریختی و با کمی خلاقیت می توانید کتابخانه ای جذاب و زیبا ایجاد نمایید.

جعبه ها و باکس هایی که شاید در نگاه اول خیلی کاربردی نبوده به راحتی می توانند با کمی خلاقیت و ذوق و سلیقه به کتابخانه ای زیبا تبدیل شوند که بر روی هر دیواری قابل نصب باشند.

استفاده از باکس های موجود در بازار و چیدمان آنها با فرم های متفاوت و متنوع
چیدمان ام دی اف با رنگ ها و سایزهای متفاوت که خلق فرم های متنوع را میسر می نماید.
نصب متفاوت و زاویه دار قاب های چوبی ساده و چیدمان خلاقانه کتابها روی آن

امروزه با وجود آپارتمانهای کوچک در نظر گرفتن فضایی مجزا برای کتاب برای همه امکان پذیر نیست همچنین به کارگیری کتابخانه های بزرگ که تنها یک کاربری را بعهده دارند خیلی مناسب حال و هوای این فضا ها نمی باشد.

ایده ی مناسبی که هم بتواند کتابخانه ای زیبا برای شما تامین کند و هم وظیفه دکور خانه را بعهده داشته باشد می تواند راهگشا باشد.

کتابخانه های دکوراتیو این امکان را فراهم می کنند که شما بتوانید از یک المان چندین استفاده را داشته باشید بعنوان مثال جانمایی گل های تزئینی، اشیاء دکوراتیو، شمع های تزئینی و غیره که هر کدام از اینها می تواند زیبایی فضای شما را دو چندان نماید بر روی این کتابخانه ها امکان پذیر می باشد.

جانمایی قاب عکس های خانوادگی و یا تصاویر خوشایند که دیدن آنها برایتان لذتبخش است.نور پردازی تاکیدی اشیاء روی کتابخانه از دیگر راههای دکوراتیو نمودن کتابخانه می باشد.

X