با ویژگی های آشپزخانه اروپایی آشنا شوید

با ویژگی های آشپزخانه اروپایی آشنا شوید

با ویژگی های آشپزخانه اروپایی آشنا شوید

یکی از زیباترین سبگ های طراحی آشپزخانه اروپایی میباشد. در ادامه مطلب زیر با ویژگی های طراحی آشپزخانه سبک اروپایی آشنا شوید.

آشپزخانه اروپایی یک سبک از قبل مشخص شده نیست. بلکه هر ساله طراحی‌های مد روز دنیا به آن اضافه می‌شود. به همین دلیل در تعریف سبک اروپایی برای آشپزخانه باید گفت، این سبک قابلیت تغییر از طراحی‌های مدرن به سنتی دارد. طراحی‌های اروپایی معاصر نشان می‌دهند که این سبک بیشتر از طراحی مدرن که متعلق به اواسط قرون وسطی هستند، الهام گرفته شده است.

آشپزخانه‌های اروپایی هم هر سال یک ویژگی خاص را دنبال می‌کنند. به طور مثال گاهی اوقات از رنگ‌های مات یا روکش‌های شیشه‌ای در طراحی آن استفاده می‌شود. اما چندی بعد شاهد کابینت‌های شناور، شلف و یا استفاده از عناصر طبیعی همچون چوب در طراحی آن هستیم. در حال حاضر باید آخرین مد روز برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه‌های اروپایی را سبک دکوراسیون مینیمال دانست که بسیار پرطرفدار است.

ویژگی آشپزخانه های اروپایی

آشپزخانه اروپایی با میز ناهارخوری و صندلی‌های چوبی، شومینه‌ای با نمای آجر و گچ، سقف و شلف‌های چوبی با لوستر آشپزخانه سفید

طراحی آشپزخانه به سبک اروپایی دارای خطوط بسیار ظریف و منحنی‌های روان است. این ویژگی به خوبی در تمامی لوازم جانبی آشپزخانه، میز ناهارخوری، انواع کابینت‌ها و رنگه‌های به کار رفته در آن فضا قابل مشاهده است.در طراحی سبک اروپایی برای آشپزخانه به فضاهای موجود توجه ویژه‌ای می‌شود. بنابراین باید اصلی‌ترین ویژگی آشپزخانه‌های اروپایی را استفاده از تمامی فضاهای در دسترس دانست.

جزئیات برای اروپایی‌ها اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل در آشپزخانه‌ای با سبک اروپایی اغلب زوایای چشمگیر، خطوط جذاب اما روان و نقوش فراوانی به چشم می‌خورد. با وجود نقش و نگارهای فراوان و زیبا اما هیچ طرح غلو شده‌ای در سبک اروپایی برای دکوراسیون اشپزخانه دیده نمی‌شود. در عوض شاهد یک محیط شاد و پر انرژی هستید که از بارزترین ویژگی آشپزخانه‌های اروپایی به شمار می‌آید.

استفاده از رنگ‌های پاستیلی و روشن یکی دیگر از خصوصیات آشپزخانه اروپایی محسوب می‌شود. این رنگ‌ها علاوه بر ایجاد حس و حال خوب، زیبایی فضای اروپایی آشپزخانه شما را دو چندان می‌کنند.

طراحی کابینت آشپزخانه به سبک اروپایی

در دنیای امروز معماری و دکوراسیون داخلی کابینت همچون شکل قدیم خودش کاربرد ندارد. طراحی آشپزخانه‌ای به سبک اروپایی هم از این قاعده مستثنی نیست. اغلب دکوراسیون آشپزخانه‌های اروپایی دارای شلف داخل کابینت و قفسه‌های باز هستند. امروزه در اروپا سبک مینیمال برای طراحی آشپزخانه طرفداران زیادی دارد.

استفاده از انواع شلف به جای کابینت‌های بالایی و دیواری را می‌توان نشات گرفته از همین سبک دانست. با گذاشتن انواع وسایل دکوری، ظرف و ظروف رنگی و… روی قفسه و شلف، می‌توانید جذابیت آشپزخانه سبک اروپایی خود را افزایش دهید. این قفسه‌ها اغلب از جنس چوب و یا سنگ انتخاب می‌شوند.
پیشنهاد می‌کنیم مقاله اصول طراحی کابینت آشپزخانه را مطالعه فرمایید.

مدل کابینت آشپزخانه اروپایی

 

نکته مهم بعدی که در انتخاب کابینت مدرن اروپایی باید به آن توجه کنید، ارتفاع کابینت است. کابینت‌های ردیف پایین در طراحی سبک اروپایی آشپزخانه با ارتفاع بلندتر و کاملا نزدیک به زمین انتخاب می‌شوند. این طراحی علاوه بر افزایش زیبایی آشپزخانه، فضای بیشتری را برای جا دادن وسایل در اختیار شما می‌گذارد. لازم به ذکر است که این نوع طراحی فقط مختص کابینت‌های ردیف پایین است.

 

همان‌طور که در بالاتر عنوان کردیم، کابینت آشپزخانه اروپایی در ردیف بالا حذف می‌شود و شلف یا قفسه‌های مختلف جایگزین آن خواهد شد. شما به راحتی می‌توانید بر روی این قفسه‌ها انواع بانکه، جا ادویه‌ای، دکوری و ظروف خوش نقش و نگار بگذارید. کابینت‌های آشپزخانه‌ای به سبک اروپایی حتما از چوب طبیعی انتخاب می‌شوند. وجود یک المان طبیعی در آشپزخانه جذابیت، زیبایی و درخشندگی فضا را افزایش می‌دهد.

 

مدل کابینت آشپزخانه‌های اروپایی به دو دسته تقسیم می‌شوند:

 

آشپزخانه اروپایی با کابینت‌های کلاسیک چوبی ، کاشی بین کابینتی طوسی و کانتری با رویه سنگی

کابینت کلاسیک اروپایی: کابینت‌های کلاسیک اروپایی در طراحی آشپزخانه کلاسیک، ظاهر بسیار لوکس و زیبایی دارند. بنابراین اگر دکوراسیون منزل شما بر پایه شیک بودن طراحی شده است از کابینت‌ نئوکلاسیک و کلاسیک اروپایی برای آشپزخانه استفاده کنید. این کابینت‌ها اغلب دارای طرح‌های متعدد هستند و از چوب درجه یک ساخته می‌شوند. به همین دلیل با نصب کابینت‌های کلاسیک در آشپزخانه‌ای با سبک اروپایی، گرما و صمیمیت را به فضای خود اضافه خواهید کرد.

کابینت مدرن اروپایی: کابینت‌ بدون دسنتگیره مدرن اروپایی در جنس و رنگ با نوع کلاسیک خود تفاوت دارد. اغلب این کابینت‌ها از جنس ام دی اف ساخته می‌شوند و رنگ بندی آنها شامل رنگ‌های مات است. بنابراین در سبک اروپایی نمی‌توانید کابینت‌های تیره یا براق انتخاب کنید.

رنگ کابینت اروپایی

رنگ سفید همیشه باعث جذابیت و شیک به نظر رسیدن فضا می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید طرح آشپزخانه شما دارای کابینت مدرن اروپایی باشد، از این رنگ پرطرفدار برای رنگ کابینت آشپزخانه کوچک اروپایی استفاده کنید. وجود کابینت‌هایی به رنگ سفید در دکوراسیون آشپزخانه شیک و کنار کفپوش و دیوارهایی با رنگ خنثی فضای آشپزخانه به سبک اروپایی شما را مدرن و خاص نشان می‌دهد.

 

اگر رنگ سفید را برای کابینت مدرن اروپایی در نظر گرفتید، سایر لوازم آشپزخانه همچون یخچال، مایکروویو، گاز، هود، فر، غذاساز، قهوه ساز و… را با یکی از رنگ‌های خنثی انتخاب کنید. برخی تصور می‌کنند قرار گفتن رنگ سفید در کنار رنگ‌های خنثی ممکن است باعث بی‌نظم نشان دادن آشپزخانه شود. اما جالب است بدانید که این تضاد رنگ، هماهنگی جذابی ایجاد می‌کند که به خوبی تداعی‌گر سبک اروپایی برای آشپزخانه شماست.

تصور کنید کفپوش آشپزخانه سبک اروپایی شما به رنگ مشکی انتخاب شده و کابینت‌های رنگ روشن تکمیل‌کننده این طراحی جذاب هستند. شما می‌توانید حسی جزء لوکس بودن از این طراحی بی‌عیب و نقص دریافت کنید؟

 

 

X