با نکات نورپردازی ساختمان آشنا شوید

با نکات نورپردازی ساختمان آشنا شوید

یکی از راههای زیبایی نمای ساختمان نورپردازی آن میباشد. دز ادامه مطلب زیر با نورپردازی ساختمان آشنا شوید.

ظاهر یک نما در طول روز تغییر می کند، زیرا نور طبیعی به روش های مختلف بر روی آن می تابد، بنابراین نورپردازی نیز باید متفاوت باشد تا جزئیات و ساختمان را همیشه به بهترین شکل نمایان کند. نما کارت ویزیت ساختمان است و بنابراین نورپردازی آن باید معرف هویت ساختمان باشد.

نورپردازی نما ساختمان

نورپردازی نما می تواند زیبایی شناختی یا کاربردی باشد. اگر هدف از نورپردازی زیبایی شناختی است، نورپردازی باید داستانی را بیان کند. گاهی اوقات، حتی در مورد ساختمان های معرف یا بناهای تاریخی مهم، نورپردازی با توجه به شرایط متفاوت است.

از سوی دیگر، اگر نورپردازی صرفاً کاربردی باشد، لامپ ها در ورودی ساختمان نصب می شوند و هدف آنها ایزوله سازی فضای داخلی ساختمان است.

دقیقاً به همین دلیل، توزیع‌های مختلف نور و سیستم‌های کنترلی در نورپردازی نما بسیار مهم هستند و به همه عوامل مهم اجازه می‌دهند تا با زمان روز سازگار شوند.

در اینجا همه چیزهایی را که باید در مورد نورپردازی نما بدانید را به شما می گوییم تا ساختمان با جزئیات برجسته شود، جذاب باشد و همه چشم ها را به خود جلب کند، پس ادامه مطلب را بخوانید!

روش نورپردازی نما
چگونه نما را نورپردازی کنیم؟

هنگام نورپردازی نماها بهتر است از نور مستقیم یا نورپردازی تاکیدی استفاده شود. این نوع نورپردازی یک جلوه نور ایجاد می کند و راهی برای برجسته کردن جذاب ترین ویژگی ها و / یا عناصر معماری ساختمان است.
مجموعه تجهیزات نورپردازی

چراغ‌های فرورفته در نورپردازی نما مورد علاقه هستند و نه تنها گزینه‌ای عالی برای تامین نور مستقیم هستند، بلکه چراغ‌های بسیار محافظت‌شده برای استفاده در فضای باز نیز هستند. آنها فقط باید در صورت وجود فضای کافی و با لوازم جانبی ضد تابش استفاده شوند، زیرا هرگز نباید برای عابران پیاده در جاده مزاحمت ایجاد کنند.
پروژکتورهای نما

ایده آل برای برجسته کردن جزئیات نما به عنوان نور برجسته و برای اجتناب از سایه ها. باید در نظر داشت که پروژکتورها باید در فاصله مشخصی قرار گیرند. موقعیت هر کدام از آنها به شکل نما یا ساختمان بستگی دارد، اما به لطف فناوری LED، با فرمت بسیار کوچکش، می‌توانیم آنها را در هر نقطه از نما که مورد علاقه‌مان است قرار دهیم.

تجهیزات نورپردازی نما
چراغ های دیواری

چراغ های دیواری در نماها به عنوان یک عنصر تزئینی برای برجسته کردن نقاط خاصی استفاده می شود. زمانی استفاده می شوند که فضای کافی در نما برای استفاده از وسایل دیگر وجود نداشته باشد.
لامپ های خطی

آنها عمدتاً در بالکن ها و سقف ها استفاده می شوند. همچنین ساختمان های مدرن. لامپ های خطی به عنوان سطحی برای ایجاد عناصر سبک معماری مانند لوله های نور استفاده می شود.
نورپردازی LED برای نماهای خارجی

در نورپردازی نما، نورپردازی ال ای دی گزینه ای است که نه تنها پایدار و کارآمد است، بلکه امکانات زیادی را برای شخصی سازی نور ساختمان با رنگ ها، شدت ها و غیره متفاوت ارائه می دهد.

با نورپردازی LED، می توانید پروفایل ها را در اندازه های مختلف و همچنین نورافکن های قابل تنظیم پیدا کنید. با ترکیب لامپ های مختلف و عوامل مختلف مانند دمای نور یا جهت گیری، می توان به نتایج بهینه متناسب با هر ساختمان دست یافت.

LED نورپردازی نما
روشنایی هوشمند: یک ارزش افزوده

نورپردازی هوشمند در حال حاضر تبدیل به پوست دوم برای ساختمان های مدرن شده است. در نورپردازی نما، نورپردازی هوشمند با مزایای بی‌تردید خود از جمله:

با کاهش مصرف انرژی تا ۷۰ درصد.
آنها سطوح روشنایی مناسب برای هر لحظه را حفظ و تنظیم می کنند.
آنها تجربه بهتری را ارائه می دهند.
آنها به شما این امکان را می دهند که صحنه هایی را برای سفارشی کردن نور نما در هر زمان ایجاد و برنامه ریزی کنید.

نورپردازی نما دیگر برای شما یک راز نیست. از جدیدترین فناوری ها استفاده کنید تا پروژه خود را به دلیل اصالت، شخصیت و پایداری آن از بقیه متمایز کنید.

X