با نکات طراحی نشیمن زیر پنجره آشنا شوید

با نکات طراحی نشیمن زیر پنجره آشنا شوید

با نکات طراحی نشیمن زیر پنجره آشنا شوید

نشیمن زیر پنجره یکی از طراحی های خیلی زیباست . در ادامه مطلب زیر با نکات این نشیمن آشنا خواهید شد.

چگونه یک نشیمن زیر پنجره داشته باشیم؟

در این بخش از آموزش دکوراسیون میخواهیم درباره ی نشیمن کنار پنجره صحبت کنیم و بگوییم این نشیمن ها چه فایده ای دارند و اصلا باید در چه مکان هایی استفاده شوند.

نشیمن یا مبل زیر پنجره چه فایده ای دارد؟

عموما در طراحی ها، فضای پایین پنجره ها خالی میماند و حتی در برخی موارد از دیوارهای کنار پنجره نیز برای کمد های بلند استفاده نمیکنند زیرا از نور ورودی از پنجره کم میکند و یا و باز و بسته شدن درب پنجره مشکل ایجاد میکند. اما ما یک پیشنهاد بسیار خوب داریم که نه تنها فضایی را از دست ندهید بلکه به راحتی بتوانید از فضای اطراف پنجره استفاده کنید و طراحی زیبا خلق کنید.
قرار دادن مبل کنار پنجره کمک میکند که هم از فضای خالی پایین پنجره استفاده کنید و هم بتوانید از دیوارهای اطراف به راحتی استفاده کنید. در شکل زیر میتوانید نمونه ای را مشاهده کنید.

نکاتی برای طراحی نشیمن زیر پنجره:

در طراحی نشیمن زیر پنجره باید به نکاتی توجه کنید که ما در ادامه به آن ها اشاره میکنیم:
1- برای محیط های مستطیلی که پنجره در عرض اتاق قرار گرفته باشد: قرار گرفتن نشیمن در عرض محیط های مستطیلی کمک میکند که از درازی اتاق کاسته شود و محیط اتاق زیباتر به نظر برسد. شما نیز میتوانید اطراف پنجره را با جا کتابی بپوشانید و فضایی دنج به وجود بیاورید. همچنین میتوانید برای اتاق های مربعی استفاده کنید اما اگر اتاق های مستطیلی پنجره در طول اتاق قرار گرفته بود نشیمن های زیر پنجره انتخاب جالبی نیست زیرا باعث میشود که فضای اتاق به یک راه روی مستطیلی تبدیل شود.
نشیمن زیر پنجره
2- در صورتی که بخواهید در اتاق های کوچک از این نشیمن استفاده کنید من به شما پیشنهاد میکنم به جای نشیمن از تخت خواب استفاده کنید تا فضا را از دست ندهید و همچنین ساخت کمد هایی در اطراف میتواند فضای مورد نیاز شما را فراهم کند.
3- در برخی محیط ها پنجره در یک تو رفتگی قرار دارد که این میتواند گزینه ی خوبی برای ایجاد یک نشیمن در تو رفتگی شود. مخصوصا پنجره های خمیده از آنجایی که محیط هایی که پنجره های خمیده دارند از این محیط ها نمیتوان استفاده کرد پس بهتر است حداقل به ایجاد یک نشیمن و یک کمد در زیر آن از حداکثر فضا استفاده کنیم.

4-در زیر پنجره های یکسره : یکی از بهترین مکان های قرار گیری نشیمن زیر پنجره های یکسره هستند زیرا این پنجره ها رسما یک وجه اتاق را اشغال میکنند و قرار گیری این نشیمن ها در حداقل ترین حالت ممکن کمک میکند که یک کمد بزرگ در زیر این پنجره ها و یک نشیمن دوستانه داشته باشید.
مبلمان زیر پنجره
5- سبک مبلمان و طراحی این نشیمن، بستگی به سبک محیط شما دارد و میتواند مدرن ، کلاسیک و … باشد. اما درباره ی رنگ بهتر است از رنگ سفید و یا از رنگ های روشن برای دیوارها یا قفسه های اطراف استفاده کنید.

6- بستگی به سبک طراحی و نیاز شما، میتوانید برای زیر نشیمن کمد یا کشو تعریف کنید و یا حتی مانند گنجه درب فضا از بالا یعنی زیر نشیمن باز شود که دید نداشته باشد.
همچنین میتوانید در داخل فضای نشیمن قفسه بزنید و از چراغ های مناسب با سبک دکوراسیون محیط برای آن فضا استفاده کنید.

X