با نکات طراحی مدرن حیاط آشنا شوید

با نکات طراحی مدرن حیاط آشنا شوید

با نکات طراحی مدرن حیاط آشنا شوید

وقتی وارد منزل میشویم حیاط روح خانه میباشد.در ادامه مطلب زیر با نکات طراحی مدرن حیاط اشنا شوید.

قدم اول در طراحی حیاط

اولین قدم، پاسخ به این سوال است که قصد دارید چه استفاده ای از فضای حیاط داشته باشید؟ حیاطی را تصور می کنید که در روزهای سرد در کنار شومینه اش وقت می گذارنید؟ می خواهید مهمانی هایتان را در حیاط برگزار کنید و بساط پخت کباب علم کنید؟ می خواهید فضای امنی برای بازی بچه هایتان باشد؟ آبشار کوچک، استخر و باغچه را برای حیاتتان متصور هستید؟

ابتدا تعیین کنید که می خواهید حیاط خانه تان چه فضایی با چه حس و حالی داشته باشد. حال وقت آنست که با عناصر و ایده های یک حیاط مدرن آشنا شوید و آنها را به کار گیرید.بیشتر بخوانید: نکات مهم برای برگزاری مهمانی فضای باز مثل حیاط یا پشت‌بام!

حیاط مدرن

به طور کلی، یک حیاط مدرن دارای ویژگی هاییست که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

فضایی برای نشستن

یکی از ویژگی های حیاط مدرن، داشتن فضای راحت برای نشستن است. این فضا معمولا اطراف یک نقطه، مثل شومینه یا میز طراحی می شود.

یکپارچه بودن

یک ویژگی برجسته خانه های مدرن اینست که معمولا بین فضای داخل و خارج خانه، پنجره های تمام قد یا درهای شیشه ای کشویی به کار می رود. با این کار، بین فضای داخل و خارج خانه یکپارچگی به وجود می آید.

استفاده هوشمندانه از آب

حوض یا استخر، ظاهر بسیار زیبایی به حیاط می بخشد؛ علاوه بر آن، بسیار آرامش بخش است. آب، عنصریست که می تواند در همه حیاط ها، چه سنتی و چه مدرن، به کار رود. تفاوت استفاده از آب در حیاط مدرن شکل استفاده از آن، چه در طراحی و چه در ساخت، است. در طراحی حیاط های کوچک نیز می توان این عنصر را در قالب حوضچه یا آب نمایی کوچک استفاده کرد.

 

ترکیب مصالح

بتن، فولاد و سنگ، مصالحی هستند که به طور معمول در سبک مدرن به کار می روند. چوب نیز از مصالح پرکاربرد در سبک مدرن است که معمولا با رنگ طبیعی خودش به کار می رود.

یکی از اصول سبک مدرن، طراحی خلاقانه و جسورانه است. تضاد و استفاده ترکیبی از مصالح، زیبایی بی نظیری ایجاد می کند. در طراحی فضای حیاط از ترکیب مصالح استفاده کنید. به طور مثال برای پوشش کف حیاط، چوب و سنگ را به صورت مشترک به کار ببرید. مطمئن باشید که حیاطتان مثل الماس می درخشد.

نور

در حیاط مدرن، توجه ویژه ای به نورپردازی می شود. در نورپردازی، لامپ ها در دیوار، کف یا اطراف باغچه به کار می روند. برای نورپردازی می توانید از لامپ های ال ای دی استفاده کنید. این لامپ ها علاوه بر زیبایی بخشیدن به فضا، برای مدت طولانی قابل استفاده هستند.

الهام از طبیعت

برای طراحی یک حیاط مدرن می توان از طبیعت الهام گرفت. در طراحی با الهام از طبیعت، بهتر است از گیاهان سبز، سنگ ها و چوب های طبیعی استفاده شود.

سیستم های هوشمند

یکی از ویژگی های سبک مدرن، به کارگیری فناوری های جدید در اجراست. بر طبق ویژگی، سیستم آبیاری در حیاط مدرن، هوشمندانه و با هدف کم مصرف کردن آب، طراحی می شود.

 

آشپزخانه و غذاخوری در فضای باز

یکی از اصول طراحی مدرن، کارایی است. بر این اساس، اگر حیاط شما به اندازه کافی بزرگ است، آشپزخانه و غذاخوری در فضای باز درست کنید. وجود آشپزخانه روباز و فضایی برای نشستن، از عناصر حیاط مدرن است.

شومینه بتنی

اگر می خواهید شب ها یا روزهای خنک در حیاط بنشینید، نیاز به شومینه دارید. شومینه بتنی انتخاب خوبی برای حیاط مدرن شماست. صندلی های چوبی در کنار شومینه بتنی در حالی که اطراف با گل و گیاه تزئین شده، فضای بسیار دلنشینی را برایتان فراهم می کند.

سنگ های طبیعی

سنگ های طبیعی دست نخورده کوچک را در بخشی از کف حیاط به کار ببرید. همچنین می توانید برای پوشاندن خاک باغچه یا گلدان ها از آنها استفاده کنید.

مبلمان یا صندلی

برای ایجاد یک فضای نشینمن، نیاز به مبلمان یا چند صندلی دارید. با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه تان، نوع و جنس آنها را انتخاب کنید. اگر در انتخاب مبلمان فضای نشینمن از ترکیب چند جنس مثل چوب و فلز استفاده کنید، فضای جذابی خواهید شد.

X