با نکات طراحی راهرو آشنا شوید

با نکات طراحی راهرو آشنا شوید

با نکات طراحی راهرو آشنا شوید

یکی از بخش های منزل راهرو میباشد.امروز با نکاتی از طراحی راهرو شما را آشنا میکنیم تا راهرویی منحصر به فرد داشته باشید.

یک دالان طولانی را می‌توان با تأکید بر یک ویژگی خاص از دید بصری به صورت کوتاه‌تری جلوه داد. با این روش شما بیننده را مجبور می‌کنید که به آن نقطه توجه کند و حواسش از طولانی بودن راهرو منحرف شود. آن ویژگی خاص در حالت ایده‌آل باید در انتهای دالان قرار گیرد تا برای رسیدن به آن نقطه به طولانی بودن مسیر کمتر توجه شود.

 

یک روش ساده برای ایجاد یک نقطه کانونی قرار دادن یک مجسمه بزرگ روی یک میز یا کنسول و برجسته کردن آن با چند چراغ دیوارکوب یا سقفی و آینه است، همچنین با نصب تابلوهای زیبا و غیره نیز می‌توانید جلب توجه کنید؛ همانطور که در تصاویر بالا نشان داده شده است.

تاثیر آینه در راهرو

طراحی راهرو ورودی اتاق خوابی با دیوارپوش مخملی طرح‌دار مشکی، لوستر آویز طلایی، کنسول چوبی، آیینه دایره‌ای طلایی و کفپوش چوبی

انتخاب آینه بلند که از کف به سقف می‌رسد، می‌تواند باعث منحرف شدن چشم از مشاهده دالانی تنگ و طولانی شود. اگر آینه دارای خطوط عمودی باشد که به سمت بالا حرکت می‌کند، حتی موثرتر است. چراغ‌های آویز که از سقف به پایین آویزان شده‌اند نیز به موثرتر بودن این استراتژی کمک می‌کنند. همچنین با نصب آینه‌ها به صورت عمودی می‌توانید سقف راهرو‌های کوتاه را نیز بلندتر نشان دهید. با توجه به کیفیت انعکاس نور در آینه‌ها، سعی کنید یک‌سری از آینه‌هایی با یک شکل تکراری، اما اندازه‌های مختلف را برای ایجاد نمایی جالب‌تر، در راهرو قرار دهید.

ایجاد نقاط کانونی در سقف

طراحی راهرو ورودی اتاق خوابی با دیوارهای طوسی روشن، کفپوش پارکت، لوستر آویز، قالی گل‌دار، درب‌های سفید به همراه دستگیره‌های مشکی

یکی دیگر از روش‌های ایجاد مکانی برای جلب توجه بیننده تزیین مناسب سقف است که حواس بیننده را از طولانی بودن راهرو ورودی اتاق خواب پرت کند، سقف کاذب با طرح‌های پیچیده یا نقاشی روی سقف می‌تواند به جلب توجه به سمت آن کمک کند. لوسترها و لامپ‌های آویز و نور مخفی سقف نیز می‌توانند به برجسته‌سازی سقف کمک کنند.

ایده گالری در طراحی راهرو ورودی اتاق خواب

 

طراحی راهرو ورودی اتاق خوابی با کفپوش پارکت، تابلوهای نقاشی بر روی دیوار و نورپردازی با دو لوستر دیواری مستطیلی

با قرار دادن چندین قطعه قاب کوچک در کنار هم در یک چیدمان، می‌توان گالری ایجاد کرد. قطعات را می‌توان در یک ردیف مستقیم به صورت مرتب نصب کرد تا الگوی خاصی را تشکیل دهند. این نیز می‌تواند یک فرصت عالی برای نشان دادن مجموعه‌های شما باشد، همانطور که در تصویر نشان داده شده است. برای ایجاد تداوم در طراحی و دستیابی به فضایی با نمای گالری، از جعبه‌های قاب‌دار در یک رنگ استفاده کنید. این نیز یک بافت و عمق غنی با نمای سه بعدی را به دیواره دالان اضافه می‌کند. وقتی صحبت از تزیین دیوار می‌شود، ما همیشه تمایل داریم که به هنر 2 بعدی مانند عکس و نقاشی فکر کنیم، اما همانطور که در اینجا می‌بینید روش های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید برای تزیینات دیوار به آن فکر کنید.

طراحی دیوار راهرو ورودی اتاق خواب

طراحی راهرو ورودی اتاق خوابی با کفپوش چوبی، لوستر دیواری، سقف شیشه‌ای و قاب عکس‌هایی بر روی دیوارهای سفید
طراحی راهرو ورودی اتاق خوابی با سقف و دیوارهای چوبی سبز رنگ، تابلوهای نقاشی بزرگی بر روی دیوار، مبل سفید به همراه کوسن سبز و سفید

یکی از ساده ترین راه‌ها برای تزئین دیوار راهرو، استفاده از تخته‌های دیوار، کاغذ دیواری یا نقاشی‌های دیواری و انواع دیوارپوش است. به عنوان مثال، دیوارهایی که براق و دارای خطوط افقی مانند موج دریا هستند؛ کیفیت خوب و طراحی منحصر به فردی دارند که باعث می‌شود راهرو گسترده تر و جادارتر به نظر برسد. برای رنگ آمیزی دیوار، توصیه می‌کنیم از رنگ‌های گرم استفاده کنید زیرا تمایل دارند چشم‌ها را به سمت جلو راهنمایی کنند. با این حال، اگر رنگ‌های سرد را ترجیح می‌دهید، بهتر است رنگ روشن را انتخاب کنید. رنگ براق یکی دیگر از گزینه‌های رنگ روشن است که ویژگی‌های انعکاسی دارد و باعث می‌شود دالان بزرگتر به نظر برسد.

ابعاد متناسب

راهرویی با کاغذدیواری های کرم، لوستر آویز فلزی، مجسمه‌هایی بر روی کنسول چوبی، تابلوهایی بر روی دیوار و نورپردازی هالوژنی

آثار هنری و تصاویر روی دیوار باید متناسب با اندازه و مقیاس راهرو انتخاب شوند. در قانون کلی به دلیل کوچک بودن تصاویر از آن‌ها برای دالان‌های کوچک استفاده می‌شود و بهتر است سایر تزئینات مانند گیاهان نیز در سایز کوچک انتخاب شوند. در حالت ایده‌آل، پوسترهای بزرگ و چاپ‌های هنری برای راهروهای بزرگتر بهتر هستند زیرا فضایی فراهم می‌کنند تا برای دیدن کامل پوستر، بیننده از آن دور شده و تحسین یا نقدش کند. یک قانون کلی دیگر در مورد قرار دادن تصاویر و آثار هنری، هم ارتفاع بودن با دید چشم یا پایین‌تر از آن است. ارتفاع استاندارد دید چشم تقریباً 157 سانتیمتر (62 اینچ) است.

 

 

X