با نحوه طراحی پنجره دوجداره آشنا شوید

با نحوه طراحی پنجره دوجداره آشنا شوید

با نحوه طراحی پنجره دوجداره آشنا شوید

پنجره ها انواع مختلفی دارند یکی از این پنجره ها دوجداره میباشند. در ادامه مطلب زیر با نحوه طراحی این پنجره آشنا شوید.

 

یکی از مهم ترین اِلِمان های زیبایی در هر ساختمانی ، طرح و نوع پنجره های آن است که علاوه بر کارایی که در ساختمان دارد، بر طراحی نمای بیرونی و درونی نیز نقش زیادی دارد. طراحی پنجره دوجداره تاثیر بسیار چشمگیری در یک ساختمان دارد که با هر سبک معماری و طراحی ساختمانی همخوانی داشته و با داشتن طرح های بسیار متنوع، مناسب هر سلیقه و هر معیاری است.

چرا نیاز به طراحی استاندارد پنجره دوجداره است؟

طراحی پنجره دوجداره باید از استاندارد های لازم نیز برخوردار باشد و علاوه بر زیبایی، کارا، با دوام، و در چارچوب استاندارد های ساختمان سازی باشد.

منظور از استاندارد پنجره دوجداره ، طرح و شکل هندسی آن ، رنگ و طرح پروفیل آن ، ابعاد پنجره ، و حتی کیفیت و کارایی پنجره است.

نقش طراحی پنجره دوجداره در نمای ساختمان

بخش مهمی از ساختمان شامل نمای بیرونی است که هر معمار و ساختمان سازی باید به آن توجه داشته باشید . پنجره از هر نوعی که باشد باید طراحی استانداردی داشته باشد تا در نمای خارجی ساختمان تاثیر مثبت بگذارد.

پنجره ها یکی از اصلی ترین و چشمگیر ترین اِلِمان ها در شکل و نمای ساختمان ها هستند. اگر به یک ساختمان نگاه کنید، از اولین مواردی که به چشمتان می آید پنجره ها و دکوراسیون و شمایل آن ها هستند.

نداشتن نظم در پنجره های یک ساختمان به خوبی جلب توجه می کند و قابل مشاهده است.

دکوراسیون شهری به همین نظم ساختمان ها و داشتن نمای بصری آن ها بستگی دارد.

بنابراین :

در انتخاب طرح پنجره دوجداره یا هر نوع پنجره دیگری ، باید بافت شهری را در نظر بگیرید، و پنجره ای که سبب بهم خوردن نظم ساختمان و از بین رفتن یکپارچگی ساختمان شود تهیه نکنید.
داشتن طراحی استاندارد هم از جهت بافت شهری مورد اهمیت است و هم زیبایی هر ساختمان به تنهایی.

پنجره نامناسب که سبب نازیبایی فضای شهری می شود

نقش طراحی پنجره دوجداره در کاربری پنجره

پنجره های دوجداره با تنوع بسیار زیادی که در طرح و شکل هندسی، رنگ ، و انواع بازشو ها دارند به راحتی با هر سلیقه ای قابل تهیه هستند. اما باید توجه کنید که مناسب ترین طرح پنجره چه از نظر شکل هندسی و رنگ بندی ، چه از نظر بازشو را انتخاب کنید، تا هم با دکوراسیون شما همخوانی داشته باشد و هم از نظر کاربردی مناسب باشد.

برای مثال، فرض کنید که قصد نصب پنجره ای دو حالته برای آشپزخانه را دارید در حالی فضای مناسب آن را ندارید و لباسشویی یا سینک جلوی بازشدن کامل لنگه را میگیرند. در چنین شرایطی این پنجره از نظر طراحی کاربردی مناسب را ندارد.

هر شرکت ارائه دهنده خدمات درب و پنجره یو پی وی سی باید مشاوره های لازم را برای خرید پنجره دوجداره با طراحی استاندارد را به مشتریان بدهد، و کارشناسان در این باره نظر دهند.

این مورد در مورد هزینه ها نیز صدق می کند و شرکت باید پنجره با طرحی را برای شما در نظر بگیرد که از نظر هزینه ای نیز مقرون به صرفه باشد.

مثلا اگر در فضایی پنجره ای تک حالته از نظر عایق بندی کفایت می کند، نیازی به تهیه پنجره دو حالته نیست و فروشندگان باید این امر را نیز رعایت کنند.

 

X