با ناگفته های دکور خلاقانه بیشتر آشنا شوید

با ناگفته های دکور خلاقانه بیشتر آشنا شوید

با ناگفته های دکور خلاقانه بیشتر آشنا شوید

یکی از مهم ترین نکاتی که در دکوراسیون باید مورد توجه قرار گیرد خلاقیت میباشد.در ادامه مطلب زیر با این نکات شما را آشنا خواهیم کرد.

رازهای ناگفته درباره ی خلاقیت در طراحی

در این بخش از آموزش رایگان دکوراسیون میخواهیم رازی را به شما بگوییم که تا به حال بیان نشده است.

چه طراح دکوراسیون باشید و چه یک معمار و یا طراح با نرم افزارهای معماری باشید خیلی خوب میدانید که یک طراحی جذاب نکاتی مانند خلاقیت و منحصر به فرد بودن را دارد.
هرچه طراحی نیاز مشتری را بیشتر برطرف کند تجربه ی بهبود زندگی و در ادامه رضایت از طراحی شما را به همراه دارد.

اما هنگامی که صحبت از یک طراحی خلاقانه میشود کسی نمیگوید چگونه میتوانید خلاق باشید و تنها شما را به خلاقیت دعوت میکنند. ما در این مقاله به شما بهترین روش برای افزودن خلاقیت به کارها را آموزش میدهیم.

راز یک طراحی خلاقانه در چیست؟

راز ارائه ی یک طراحی منحصر به فرد و کارآمد در اینه که شما به خصوصیات و ویژگی های رفتاری، کاری و جسمی ساکنین اون خونه دقت کنید و سعی کنید برای هر ویژگی یک راه حل خوب ارائه کنید. بسیاری از طراحان یک طراحی شیک ارائه می دهند اما ساکنین خانه را راضی نمیکند و دلیل آن است که طراح نتوانسته نیازهای ساکنین را در طراحی برطرف کنه و کیفیت زندگی را بهبود دهد.
در ادامه به بررسی برخی از این نکات میپردازیم:
1- در آمد و میزان هزینه:

معمولا هرچه درآمد بیشتر انتظار برای یک طراحی منحصر به فرد و استفاده از المان های طراحی نیز بیشتر میشود. در ابتدا درباره ی میزان هزینه ی در نظر گرفته شده از کارفرما بپرسید تا بتوانید طراحی ایده آل داشته باشید.

2- به ویژگی های جسمی افراد دقت کنید:

به کوتاه بودن و بلند بودن قد، پیر و جوان بودن ، میزان حضور کودکان در خانه ، حضور و وجود نقص هایی در سلامتی افراد خانه مانند اختلال در حواس شش گانه، دقت کنید. دقت به هرکدام از این موارد نیازهای متفاوتی خلق میکند که این نیازها طراحی های متفاوتی نیاز دارد. برای مثال برای خانه هایی که سنین افراد رو به پیری است برای کفپوش ها موکت و یا پارکت بسیار مناسب تر از سرامیک است.
3- به ویژگی های روحی دقت کنید:

افراد خانه به چه انرژی نیاز دارند؟ آرامش ؟ اشتیاق؟ هیجان؟ اعتماد به نفس؟ یک طراح به خوبی میداند به وسیله ی رنگ ها، نورپردازی، اضافه و کم کردن اکسسوری ها و گیاهان میتواند انرژی مورد نیاز محیط زندگی افراد را به تعادل برساند و کمک به بهبود روحیه افراد کند.

4- به نوع و میزان فعالیت افراد در خانه دقت کنید:

برای مثال شما برای طراحی کسی که در حال تحصیل است و یا در خانه کار میکند باید میز بزرگی را در نظر بگیرید زیرا اون فرد بخش زیادی از زمان خود را پشت آن میز میگدراند و آرامش او بسیار مهم است. با توجه به علایق افراد بررسی کنید که هر بخش خانه چه ویزگی هایی میتواند داشته باشد که آرامش بیشتری ایجاد کند.

5-میزان نور خانه:

قبل از شروع طراحی در دو موقع روز و شب خانه را بررسی کنید و میزان ور دریافتی را بسنجید این روش کمک میکند که در طراحی نورپردازی صحیحی برای خانه در نظر بگیرید.
به شما پیشنهاد میکنم مطلب آموزش نورپردازی را مطالعه کنید!
6-میزان انتقال صدا :

در برخی آپارتمان ها صدای همسایه ها بسیار منتقل میشود. پس بهتر است هنگام طراحی برای پوشش دیوارها از عایق های صوتی نیز استفاده کنید تا ارامش بیشتری برای افراد ساکن خانه فراهم کنید.

طراحی خلاقانه دکوراسیون
7-میزان انتقال انرژی گرمایشی و سرمایشی:

بررسی این مورد کمک میکند که در انتخاب دیوار پوش ها ، پرده ها ، و کفپوش هها بتوانید بهتر عمل کنید و انتخاب بهتری برای آن خانه داشته باشید.
8- درباره ی شغل و علایق آنها صحبت کنید.

سن و شغل افراد میتواند تا حد بسیاری روحیه و نیاز های افراد را برساند. یک طراح حرفه ای قبل طراحی مانند یک روانشناس درباره ی علایق افراد خانه با آنها صحبت میکنه و با شناخت علایق آنها یک طراحی منحصر به فرد را ارائه میدهد.

X