با مفهوم دیتیل در معماری آشنا شوید

با مفهوم دیتیل در معماری آشنا شوید

با مفهوم دیتیل در معماری آشنا شوید

در معماری اصطلاحات زیادی وجود دارد یکی از این اصطلاحات دیتیل است. در ادامه مطلب زیر با این اصطلاح آشنا شوید.

دیتیل معماری چیست?

در این بخش از آموزش معماری میخواهیم یکی از مهمترین چالش های معمارهای تازه کار یعنی جزئیات معماری یا همان detail ها در معماری را بررسی کنیم.

اول از همه بریم سراغ خود کلمه ی detail که به معنی جزئیات هست.

دیتیل معماری چیست و چه کاربردی دارد؟

در واقع هر بخش از محیطی که طراحی میکنیم میتونه جزئیات متفاوتی داشته باشه که توجه به این جزئیات باعث میشه که در طراحی ساختمان ها تاثیر بسزایی در حس فضا و تجربه ی ساکنان آن ساختمان دارد. دیتیل ها میتوانند از نکاتی مانند نورپردازی و تهویه ها باشند تا موارد دیگری که به روی تجربه ی ساکنان تاثیر می گذارند.

ترسیم دیتیل ها درصورتی که امری شیرین است میتونه برای کسانی که در ابتدای کار هستند و در واقع خلق یک محیط منحصر به فرد نیازمند خلق دیتیل های زیبا مساله یک مساله ی نا متناهی است که ممکن است برای معماران جوان کمی دلهره آور باشد اما ما در این مقاله نکاتی را به شما توصیه میکنیم که میتواند در طراحی دیتیل های زیبا و قابل اجرا، پایدار تر کمک کند
طراحی دیتیل ها برای چه زمانی است؟

برعکس تصور عموم که طراحی دیتیل ها را بعد طراحی تکمیل میدانند، برای طراحی دیتیل های اصولی حتما باید از ابتدا و قبل از طراحی دیتیل ها را پیش بینی کرد. زیرا پیاده سازی برخی از این جزئیات مانند سایز این جزئیات، متریال و دیگر نکات وابسته به طراحی کل است . حتما قبل از طراحی اصلی باید رعایت شود.

برای طراحی جزئیات باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

شرایط اقلیمی همیشه در طراحی حرفی برای گفتن دارد. اولین نکته ای که در جزئیات قابل بررسی از شرایط اقلیمی و دیتیل های مورد نیاز آن است. در مرحله ی دوم به بررسی محدودیت های سایت ها، هزینه های زمانی و مالی، بررسی توانایی تیم اجرایی، دانش فنی و امکانات اجرایی پروژه باید دقت کرد.

چگونه با این دیتیل ها آشنا بشیم؟

بهترین روش برای آشنایی با این دیتیل ها و در واقع پیدا کردن دید در این موضوع بررسی پروژه های اجراشده ی مشابه پروژه ی شماست. پروژه ها با شرایط مشابه خود را پیدا کنید دیتیل ها را بررسی کرده و دلیل اجرای هرکدام را پیدا کنید. این کار کمک میکند در عین کمک گرفتن از تجربیات گذشته بتوانید با شخصی سازی اون دیتیل ها به خلاقیت و دانش خود اضافه کنید.

در ادامه ی صحبت بالا بهتر است تمام جزئیات را بررسی کنید، دیتیل شرایط اقلیمی، متریال و حتی نحوه ی اتصال متریال به یکدیگر، چالش ها و هزینه های مقابله با چالش ها و تمامی نکات مربوط به آن دیتیل
مقررات ملی فراموش نشود:

برای پیاده سازی جزئیات تنها شرایط حائز اهمیت نیست، بلکه برای پیاده سازی برخی از دیتیل ها در مقررات ملی ساختمان نیز قواعدی تعریف شده که آگاهی شما از این قواعد میتونه به شما کمک کنه که طراحی بهتری داشته باشید و با اعتماد به نفس بیشتری طراحی خود را انجام دهید همچنین داشتن اطلاعات کافی درباره ی متریال ها میتواند به شما کمک کند.

با مفهوم دیتیل در معماری آشنا شوید
با مفهوم دیتیل در معماری آشنا شوید

 

X