با معماری بازی مرکب آشنا شوید

با معماری بازی مرکب آشنا شوید

با معماری بازی مرکب آشنا شوید

یکی از هیجان انگیزترین سریال ها بازی مرکب است که معماری آن هر بیننده ای را به وجد می آورد. در ادامه مطلب زیر با معماری این سریال آشنا شوید.

معماری جذاب و تاثیرگذار سریال بازی مرکب

بازی مرکب، سریالی که این روزها بیش از هر زمان دیگری آوازه اش به گوش میرسد. این سریال ترکیبی از بازی ها و فضای کودکی در کنار خشونت ها و حرص های بزرگسالان است.

همانطور که میدونید یکی از المان های تاثیرگذار به روی افراد معماری محیط است. معماری و طراحی یک محیط میتواند آرام بخش، ترسناک، گیج کننده و … باشد. معماری به عنوان ابزاری قدرتمند برای قصه گویی استفاده می شود و روایتی را ایجاد می کند که باعث می شود بینندگان به طور فزاینده ای احساس ناراحتی کنند ، اما مجبور به تماشای بیشتر شوند.

برای درک بیشتر معماری این سریال و المان های الهام بخش آن همراه ما باشید.

معماری سریال بازی مرکب

جالبه که بدونید در سریال بازی مرکب از معماری های متنوعی استفاده شده که بسیاری از آنها الهام گرفته از بناها و معماری های مطرح جهان است. اما برجسته ترین معماری که در آن میتوان یافت معماری سورئال است. معماری سوررئال معماری هست که مرز میان واقعیت و خیال را به تصویر میکشد. از هیچ قانون و ویژگی خاصی پیروی نمیکند جز هرآنچه که از خیال یک معمار میتواند بگذرد. ویژگی های این معماری به صورت ناخداگاه باعث ایجاد حس ابهام و ترس در بین بازدیدکنندگان میشد.

معماری سورئال:

سوررئالیسم به معنی گرایش به ماورای واقعیت یا واقعیت برتر است. این مکتب به معماری هم نفوذ کرده و شاید براتون جالب باشه که معمارهایی مانند سالوادور دالی ، فردریک کیسلر، فرانک گری از معماران سرشناس این سبک بوده اند. معماری سوررئالیسم بیشتر برای معماری های داخلی اجرا میشوند تا خارجی زیرا پیاده سازی داخلی آن بسیار آسان تر از خارجی آن است.

معماری سریال بازی مرکب
معماری های دیگر:

در این سریال با ترکیب ویژگی هایی از معماری های متونع در کنار المان هاییی خاص توانسته اند حس ترس و گمراهی را به خوبی نشان دهند. در ادامه به بررسی این معماری میپردازیم:
معماری مینیمال:

در تمامی صحنه های این سریال و در تمام بازی ها، از سبک مینیمال استفاده شده است. دیوارهای ساده و تک رنگ و استفاده از طراحی های حداقلی در تمام طول سریال به چشم میخورد.
شما برای مطالعه ی بیشتر درباره ی معماری مینیمال میتوانید کلیک کنید.
معماری کیندرکور:

استفاده از رنگ های کودکانه مخصوصا رنگ های اصلی مانند زرد قرمز آبی بعلاوه استفاده از اشکال شده همه و همه ویژگی های سبک کیندرکور هستند. همچنین من شما را برای مطالعه ی بیشتر درباره ی این سبک به خواندن این مطلب دعوت میکنم.
معماری خوابگاه:

خوابگاه یا محلی که شرکت کنندگان در آن می خوابند ، شبیه یک آمفی تئاتر است که از تخت های دو تا هفت طبقه ساخته شده است همچنین به جای برخورد با آنها مانند مردم ، شرکت کنندگان در مسابقه مانند اشیاء در قفسه های انبار انباشته شده اند که این تصویرسازی به صورت ناخداگاه ایجاد حس بی ارزشی را در بیننده ایجاد میکند.

معماری سریال بازی مرکب
راهرو ها:

یکی از به یادماندنی ترین المان های این فیلم راهروهای آن بود که بازیکنندگان برای عبور از مرحله ای به مرحله ی دیگر باید از این راهروها میگذشتندهوانگ گفته این پلکان بلند از M.C. Escher’s الهام گرفته شده است. پلکانی که پرپیچ و خم که احساس نارضایتی ایجاد میکند به نحوی که هرلحظه ممکن راه خود را یا حتی گرانش خود را از دست بدهند. این پله ها با رنگ های استفاده شده در کودکی و یاداور خانه های آبنباتی گذشته است. که در کنار احساس بازگوشی کودکانه به ایجاد احساس ترس و وحشت در بازیکنان و بینندگان کمک میکند.

عدم قطعیت هزارتوها را هیجان انگیز می کند. بر خلاف آنچه بسیاری از مردم به عنوان معماری درک می کنند ، کارکرد اصلی این فضاها ایجاد سردرگمی و گمراهی است. این ساختار نرم و در عین حال استریل با عناصر مکرر نه تنها بیننده را گیج می کند ، بلکه بیش از همه بازیکنان را ، که مجبور هستند در صف قرار گرفته و از هر پله به عنوان آخرین پلکان بالا بروند ، گیج می کند.

معماری سریال بازی مرکب
حیاط بازی:

حیاط بازی که برای باری دیگر سوررئال را به کار میگیرد. در این حیاط کلبه هایی ساده و متواضع از جنس سفال که مانند خانه هایی است که کودکان ترسیم میکنند در یک فضای مصنوعی با آسمانی مصنوعی احساس آزادی در یک محیط محصور شده ایجاد میکند. همچنین حضور یک عروسک بزرگ که نقش راهنما و همچنین کنترل بازیکنان را داشت باعث ایجاد حس کودکی یا کوچکی به بازیکنندگان میداد.

X