با مزایا و معایب نصب تلویزیون روی دیوار آشنا شوید

با مزایا و معایب نصب تلویزیون روی دیوار آشنا شوید

اغلب خانه‌های امروزی به دلیل کوچک بودن متراژ دارای فضای جداگانه نشیمن و اتاق پذیرایی نیستند. از همین رو وسایلی همچون تلویزیون در اصلی‌ترین قسمت خانه گذاشته می‌شود. از طرفی متراژ کوچک خانه‌های آپارتمانی نیاز طراحی و تولید میز تلویزیون دیواری را به جهت اشغال فضای کم، بیشتر کرده است.در ادامه مطلب زیر با مزایا و معایب نصب تلویزیون روی دیوار آشنا خواهید شد.

 

در چند سال اخیر با پیشرفت فناوری و تکنولوژی تولیدات تلویزیون به سمت کم ضخامت رفته و تغییرات چشمگیری در میزهای تلویزیون رخ داده است. اگر میز تلویزیون را در اکثر خانه‌ها به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیریم، طراحی یک میز تی وی دیواری می‌تواند موجب زیبایی و جلوه بیشتر دکوراسیون شما شود. به همین دلیل طراحان داخلی ساختمان میزهای تلویزیون دیواری طراحی کرده‌اند تا علاوه بر بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضای نشیمن، باعث شیکی و مدرن بودن آن محیط شود. اهمیت میز تلویزیون در دکوراسیون داخلی ما را بر آن داشت تا در این مقاله به معرفی انواع مدل میز دیواری، مزایا و معایب آن‌ها بپردازیم.

میز تلویزیون دیواری چیست؟

 

یکی از انواع پرطرفدار میز تلویزیون که این روزها در خانه‌های کوچک و بزرگ دیده می‌شوند، میزهای تلویزیون دیواری هستند. ساختار این میزها بدین شکل است که در ارتفاع بالاتر از زمین قرار گرفته و باید روی دیوار نصب شوند.

در نگاه اول بین میز تلویزیون و خود تلویزیون فاصله‌ای احساس می‌شود اما در واقع این میز تی وی دیواری نوعی نگهدارنده تلویزیون به شمار می‌آید. مدل‌ها و شکل‌های گوناگونی می‌توان برای میز تلویزیون به صورت دیواری طراحی کرد، اغلب این میزها همچون یک المان دکوراتیو در دکوراسیون داخلی عمل کرده و دارای بخش‌های زیادی برای نگهداری لوازم دکوری هستند.

اهمیت نصب تلویزیون بر روی دیوار

 

نصب تلویزیون بر روی دیوار و طراحی یک میز تلویزیون دیواری برای آن، شما را از خرید میزهای بزرگ و جاگیر برای زیر تلویزیون بی‌نیاز می‌کند. با این روش تلویزیون بر روی دیوار نصب خواهد شد و دیگر برای ثابت ماندن آن وجود سطح مخصوص لزومی ندارد.

از همین رو طراحی میزهای تلویزیون دیواری می‌تواند ایده بسیار درستی برای فضاهای کوچک و کم‌جا باشد. در این صورت شما به آسانی از فضای حداقلی خود استفاده حداکثری می‌کنید. همچنین وجود یک میز دیواری تلویزیون در دکوراسیون داخلی می‌تواند آن فضا را به سبک دکوراسیون مینیمال با انعطاف‌پذیری بالا نزدیک کند.

کاربرد میز دیواری LCD و LED

 

میز ال سی دی دیواری اگر به درستی برای فضای نشیمن انتخاب شود، می‌تواند تاثیر شگرفی در چیدمان آن داشته باشد. این روزها وجود یک میز تلویزیون دیواری در دکوراسیون داخلی ضروری است. زیرا علاوه بر کارایی اصلی همچون یک المان دکوراتیو زیبایی‌بخش محیط پیرامون خود می‌شود.

حال سوال اصلی این است که از میز تی وی دیواری فقط در فضای داخلی منزل می‌توان استفاده کرد؟ در جواب این پرسش باید گفت میزهای مذکور بیشتر به عنوان یک عامل دکوری در دکوراسیون مدرن خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال نباید کاربرد و تاثیر آن را در نمای فضاهای عمومی دست کم گرفت.

 

در زیر با کاربرد میز دیواری تلویزیون در بخش‌هایی غیر از منزل آشنا می‌شوید:

درمانگاه
بانک‌ها
ترمینال
نمایشگاه‌های بزرگ
اماکن تجاری

قبل از نصب تلویزیون و میز آن بر روی دیوار باید به چه مواردی توجه کنیم؟

اغلب تلویزیون‌های جدید که به شکل LCD و LED تولید می‌شوند دارای ویژگی نصب بر روی دیوار هستند. افراد زیادی به جهت ایجاد تنوع یا نیاز فضای مورد نظر تلویزیون خود را بر روی دیوار نصب می‌کنند و یک میز دیواری مخصوص برای آن تهیه خواهند کرد.

اما انجام این کار آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید ساده نیست. زیرا قبل از نصب بر روی دیوار باید یک سری سوالات مهم پاسخ داده شود تا تلویزیون و میز تی وی دیواری شما علاوه بر کارایی همیشگی، باعث جلوه بیشتر دکوراسیون داخلی شود. سوالات مذکور به شکل زیر مطرح می‌شوند:

 

X