با مزایا ومعایب دیوارپوش های تزیینی آشنا شوید

با مزایا ومعایب دیوارپوش های تزیینی آشنا شوید

با مزایا ومعایب دیوارپوش های تزیینی آشنا شوید

زمانی که میخواهیم یک قسمت از دیوار که دچار مشکل شده راترمیم کنیم برای کم شدن هزینه از دیوار پوش های سه بعدی استفاده میکنیم.در ادامه مطلب زیر با مزایا و معایب این دیوار پوش ها آشنا شوید.

آشنایی بیشتر با دیوارپوش سه بعدی

دیوارپوش‌های سه بعدی امروزه کاربرد خیلی بیشتری نسبت به سابق دارند. این دیوارپوش‌ها زیبایی و جذابیت بالایی را به فضا می‌دهند. کاربرد آنها برای خیلی از فضاهای اداری، تجاری و همینطور مراکز گردشی و سالن‌های همایش مناسب است اما برای زیبایی خیلی از منازل هم به کار برده می‌شوند.

پنل‌های سه بعدی برای دیوارپوش‌های سه بعدی به کار برده می‌شوند. آنها یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای تغییر چشمگیر برای دکوراسیون محسوب می‌شوند. معمولا برجستگی پنل‌های سه بعدی که برای دیوارپوش به کار برده می‌شود، حدود 1 الی 4 سانتی متر است.

پنل‌های به کار برده شده برای دیوارپوش سه بعدی، مدولار هستند. می‌توان از آنها به جای کاغذ دیواری و رنگ برای پوشش دادن به دیوار استفاده کرد. این دیوارپوش‌ها سرعت اجرای بالایی دارند. نصب کردن آنها خیلی راحت و ساده است. در حدی که از سایر انواع خیلی راحت‌تر و سریع‌تر نصب و اجرا می‌شوند. به همین دلیل طرفداران زیادی دارد.

دیوارپوش سه بعدی

می‌توان این پنل‌ها را به کمک نورپردازی خیلی ساده، جذاب‌تر کرد. به ویژه برای فضایی که استفاده عمومی دارند، گزینه‌های بسیار مناسبی هستند. این دیوارپوش‌ها ضد آب هستند. می‌توان به راحتی آنها را شستشو داد. علاوه بر آن، عمر بالایی دارند و زیبایی چشمگیری را برای فضا به ارمغان می‌آورند.

دیوارپوش سه بعدی از پنل‌های سه بعدی تشکیل شده است که بافت‌دار هستند. این دیوارپوش‌ها از سری پنل‌های بافت‌داری هستند که با الگوهای حجاری شده روی سطح خود، زیبایی چشمگیری را به فضا می‌دهند. طوری که می‌توان حسی هنرمندانه، با ظرافت بالا اما با هزینه کم را با این دیوارپوش‌ها ایجاد کرد.
مطلب پیشنهادی : نما رومی جلوه‌ای ماندگار برای زیبایی ظاهری ساختمان
مزایای استفاده از دیوارپوش سه بعدی را بشناسید

دیوارپوش‌ها معمولا از دو نظر طرفداران زیادی دارند:

1. جنبه زیباسازی فضا
2. پوشاندن لکه‌ها و خرابی‌ها با هزینه‌ی کاملا به صرفه
این مزایا در مورد تمامی دیوارپوش‌ها صدق می‌کند. ولی افزون بر این مزایا، دیوارپوش‌های سه بعدی، مزیت‌های دیگری هم دارند که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد.
1. طراحی لوکس و جذاب دیوارپوش سه بعدی

دیوارپوش سه بعدی یکی از شیک‌‌ترین طرح‌هایی است که دیده می‌شود. در چند سال اخیر این دیوارپوش‌ها طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده‌اند. طرح‌های بسیار متنوع از این نوع دیوارپوش‌ها و همینطور رنگ و مدل‌های مختلف می‌تواند سلایق متعددی را پوشش دهد. این دیوارپوش‌ها از لحاظ زیبایی از کاغذ دیواری‌ها پیشی گرفته‌اند و زیبایی بصری منحصر به فرد و خیلی شیکی را برای فضا به همراه دارند. با وجود اینکه خیلی مقرون به صرفه هستند، می‌توانند زیبایی جذابی را ایجاد کنند.

2. قابلیت رنگ پذیری دارند

می‌توانید بعد از مدتی که از رنگ دیوارپوش سه بعدی که نصب کردید خسته شدید، آنها را رنگ کنید و زیبایی جدیدی را برای فضا ایجاد کنید. البته همه دیوارپوش‌ها این قابلیت را ندارند و باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که بتوان روی آن رنگ اجرا کرد. دیوارپوش‌های سه بعدی پلیمری برای این منظور مناسب هستند. حتی آنها را می‌توانید چندین بار رنگ کنید و برای تغییر دکوراسیون بهره ببرید.
3. ایجاد عایق برای رطوبت

در خیلی از مکان‌ها رطوبت، مشکلی اساسی است. برای اینکه بتوانیم روی لک ناشی از رطوبت را بپوشانیم، گزینه‌هایی مانند کاغذ دیواری و رنگ، مناسب نیستند. چون رنگ بعد از مدتی برجسته می‌شود و کاغذ دیواری هم بعد از مدتی که رویِ دیوارِ نمدار باشد، برجسته و جدا می‌شود. دیوار پوش سه بعدی می‌تواند این نیاز را برطرف کند. به راحتی روی دیوار نصب می‌شود و علاوه بر پوشاندن لکه‌ها، به عنوان عایقی در مقابل رطوبت عمل می‌کند.

4. پوشش زشتی‌ها و ایرادهای دیوار

در خیلی از موارد که دیوار با خرابی مواجه می‌شود، خیلی از افراد نیاز به تعمیر را احساس می‌کنند. اما گاهی فقط با اجرای دیوار پوش سه بعدی می‌توان خرابی دیوار را پوشش داد. از این طریق در زمان، صرفه جویی خواهد شد. این روش کاملا مقرون به صرفه‌تر ا سایر روش‌ها است.
5. سهولت نصب و نگهداری

یکی از مزایایی که دیوار سه بعدی دارد، سهولت نصب و نگهداری است. چون:

نیاز به زیرسازی برای نصب آنها وجود ندارد
به صورت پنل‌های آماده به فروش می‌رسند که می‌توان به راحتی آنها را نصب کرد
قابل شستشو هستند
عمر طولانی تری نسبت به سایر دیوارپوش‌ها دارند

انواع دیوار پوش سه بعدی را بشناسید
دیوارپوش سه بعدی

جنس انواع دیوارپوش سه بعدی ممکن است از انواع مختلفی باشد اما نکته مشترک بین همه آنها، نصب ساده‌ای است که دارند. از انواع دیوارپوش‌های سه بعدی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پنل‌های سه بعدی بتنی که شبیه بتن واقعی هستند
پنل‌های چوبی سه بعدی که هزینه بیشتری نسبت به سایر انواع دارند و استحکام و زیبایی منحصر به فردی هم دارند
پنل‌های سه بعدی پلیمری برای فضاهای بیرونی و داخلی مناسب هستند و طرح و رنگ بسیار متنوعی دارند
پنل‌های چرمی سه بعدی که دارای لایه‌ای ضد آب هستند از چرم مصنوعی ساخته شده‌اند
پنل‌های سرامیکی بیشتر در مراکز سلامت و بهداشتی کاربرد دارد
پنل‌های سه بعدی پلاستر اغلب برای فضاهای تجاری و مسکونی کاربرد دارند که با مواد سازگار با محیط ساخته می‌شوند
پنل‌های سه بعدی چوب پنبه‌ای به طور کامل قابلیت تطبیق با محیط را دارند

معایب دیوارپوش سه بعدی را در نظر بگیرید

اغلب نسبت به حرارت مقاوم نیستند
نسبت به عامل حرارت کاملا حساس هستند
در صورتی که در طولانی مدت در معرض نور آفتاب قرار گیرند تغییر رنگ می‌دهند
به دلیل جنسی که دارند، ممکن است برای طبیعت مضر باشد و اکثر دوستداران طبیعت آن را نمی‌پسندند

X