با لوازم در دسترس حمام خود را تزیین کنید

با لوازم در دسترس حمام خود را تزیین کنید

با لوازم در دسترس حمام خود را تزیین کنید

یکی از مشکلات تازه عروس ها این است که حمام و جهیزیه خود را به بهترین وجه و با لوازم ارزان تزیین کنید. در ادامه مطلب زیر با نحوه تزیین حمام با لوازم در دسترس آشنا شوید.

حمام یکی از بخش‌های مهم خانه بوده و مکانی برای بهداشت، آرامش و راحتی است. تزئین حمام با استفاده از لوازم در دسترس به شکل قابل توجهی احساس زیبایی و آرامش را در این فضا ایجاد می‌کند. در این مقاله، به بررسی نکات و راهکارهایی برای تزئین حمام به کمک لوازم در دسترس می‌پردازیم.
تزئینات دیواری

تزئینات دیواری حمام را زیبا و جذاب‌تر می‌کند. کاشی‌ها، کاغذ دیواری یا استیکرهای دیواری با طرح‌ها و الگوهای جذاب را انتخاب کنید. همچنین، قرار دادن آینه‌های بزرگ در به نمایش دادن فضای بزرگ‌تر و بازتر موثر است.

جعبه‌ها و سبد‌ها

جعبه‌ها و سبد‌ها به شما امکان می‌دهند تا لوازم را به صورت منظم و زیبا در حمام قرار دهید. سبد‌های بافته شده با مواد طبیعی مانند بامبو یا سبد‌های پلاستیکی با طراحی‌های جذاب را انتخاب کنید. در این سبد‌ها و جعبه‌ها حوله، لوازم آرایشی و سایر وسایل را به طور منظم در حمام نگهداری کنند.
گل و گیاهان

اضافه کردن گیاهان زنده به حمام حس طبیعی و تازه را به فضا می‌بخشد. گلدان‌ها یا سبدهای گیاهی را در نقاط مختلف حمام قرار دهید. انتخاب گیاهانی با برگ‌های رنگی و زنده می‌تواند تزئینات بیشتری به حمام بدهد.

قرار دادن گل و گیاهان زینتی در حمام حس طبیعت و تازگی را به فضا منتقل می‌کند. گلدان‌های کوچک را برای قرار دادن گیاهان آبی داخل حمام انتخاب کنید و آن‌ها را روی سطح‌ها یا نزدیک به وسایل حمام قرار دهید. گیاهانی مانند آلوئه‌ورا، فرشیا و سانسوریوم برای حمام مناسب هستند؛ زیرا به رطوبت و نور کمتر حساس هستند.

با انتخاب لوازم و آبجکت‌های متناسب با موضوع و استایل دکوراسیون حمام، فضا را زیباتر کنید. یه عنوان نمونه، انتخاب دستمال‌ها و حوله‌های با طرح‌ها و رنگ‌های هماهنگ، قالب‌های صابون با طرح‌های زیبا و پرده‌های حمام با الگوها و رنگ‌های متناسب، به تزئین و جذابیت حمام شما کمک می‌کند.
سبد و جایگاه‌های ذخیره‌سازی

جایگاه‌های ذخیره‌سازی مانند سبد و قفسه‌ها به شما کمک می‌کنند تا لوازم حمام را به صورت منظم و زیبا در دسترس داشته باشید. از سبد‌های چوبی یا پلاستیکی با طراحی‌های جذاب استفاده کرده و آن‌ها را در کنار وان، روی سطح کمد یا روی دیوار نصب کنید. با قرار دادن لوازمی مانند حوله‌ها، صابون‌ها، لوازم آرایشی و اقلام دیگر در این جایگاه‌ها، حمام‌تان تمیز خواهد بود.

 

روشنایی مناسب

نورپردازی مناسب حمام را بازتر و دلنشین‌تر می‌کند. از چراغ‌های با روشنایی مناسب استفاده کنید. چراغ‌های آویز، چراغ‌های دیواری یا حتی چراغ‌های LED درون آینه امناسب هستند. همچنین، شمع‌ها در حمام حس آرامش و رمانتیک را به فضا اضافه می‌کند. همچنین، پنجره‌ها یا شیشه‌های جزئی در دیوارها نور طبیعی را به حمام وارد کرده و احساس تمیزی و زنده بودن را ایجاد می‌کند.

تزئین با تندیس‌ها و شکل‌ها

تندیس‌ها و شکل‌ها در حمام فضای هنری و زیبا به فضا می‌بخشند. تندیس‌های کوچک، تراشه‌های سنگی، اشیاء تزئینی طبیعی مانند صدف‌ها و سنگ‌ها را انتخاب کنید. این اشیاء را در قسمت‌هایی از حمام قرار دهید که مشاهده آن‌ها آرامش و لذت بخش باشد.
پرده‌ها و دکوراسیون پنجره

اگر حمام شما پنجره دارد، از پرده‌ها و دکوراسیون پنجره استفاده کنید تا فضا را زیباتر کنید. انتخاب پرده‌ها با طرح‌ها و رنگ‌های جذاب و هماهنگ با دکوراسیون حمام، به فضا زندگی جدیدی می‌بخشد. همچنین، از گلدان‌های کوچک روی پنجره غافل نشوید. گیاهان را رو به پنجره قرار دهید که طبیعت و احساس آرامش را به داخل حمام بیاورند.
تابلوها و تصاویر

با قرار دادن تابلوها و تصاویر مناسب بر روی دیوارهای حمام، اتمسفری متفاوت و شخصی به فضا ببخشید. از تصاویر طبیعت، آبشارها، گل‌ها و حیوانات کمک بگیرید. همچنین، تابلوهای هنری یا عکس‌های خاصی که با سبک دکوراسیون حمامتان سازگاری دارند، جلوه‌ای منحصر به فرد به فضا اضافه خواهند کرد.

پوسترها و نقوش دیواری

اگر دوست دارید تغییراتی سریع‌تر و با هزینه کمتری در حمام خود ایجاد کنید، از پوسترها و نقوش دیواری استفاده کنید. انتخاب نقوش و الگوهای زیبا و جذاب، به دیوارهای حمام شما زندگی جدیدی بخشیده و فضا را تزئین می‌کند.
رنگ‌ها و الگوها

یکی از راه‌های ساده و موثر برای تزئین حمام، به کار گیری رنگ‌های مناسب است. با انتخاب رنگ‌های آرام و ملایم می‌توانید احساس آرامش و آرایش را در حمام خود ایجاد کنید.

با رنگ‌های مناسب و ترکیب‌های جالب، حمام خود را زیبا و جذاب کنید. انتخاب رنگ‌های طبیعی و آرامش‌بخش مانند آبی، سبز و نقره‌ای به فضا صفا و زیبایی می‌بخشد. همچنین، الگوها و طرح‌های جذاب بر روی کاشی‌ها و پرده‌ها نیز تزئینات جالبی را به حمام اضافه می‌کند.

انتخاب یک تم پررنگ و جذاب برای دیوارهای حمام تغییرات بزرگی در حس فضا به وجود می‌آورد. رنگ‌های جذاب مانند آبی دریایی، سبز شاداب، زرد روشن و قرمز زنده به حمام زندگی و انرژی بیشتری می‌بخشند. البته، نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که از رنگ‌های تیره در حمام‌های کوچک استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است فضا را کوچک‌تر به نظر برساند. در حمام‌های کوچک‌تر، رنگ‌های جذاب را به صورت تزیینات جزئی انتخاب کنید مانند رنگ‌های کاشی‌ها یا لوازم تزئینی.

کاشی‌های رنگارنگ

یکی دیگر از راهکارهای جذاب برای تزئین حمام کاشی‌های رنگارنگ است. کاشی‌های با رنگ‌های جذاب و زنده را در دیوارها، سقف یا کف حمام نصب کنید. از الگوها و طرح‌های متنوع بر روی کاشی‌ها استفاده کنید تا تزئینات بیشتری به حمام ببخشید.
اکسسوری رنگارنگ

اضافه کردن اکسسوری‌های رنگارنگ حمام را زنده و جذاب می‌کند. از حوله‌ها، پتوها، پرده‌های حمام، قالیچه‌ها و کمدهایی با رنگ‌های جذاب کمک بگیرید. همچنین، اضافه کردن لوازم آرایشی و بهداشتی با رنگ‌های زنده مانند مسواک‌ها، دستمال‌های رنگارنگ و قاب‌های آینه به حمام زندگی و شادابی بیشتری می‌بخشد.

 

رنگ‌های کمکی

اگر نمی‌خواهید تمام دیوارها را با رنگ پررنگ پوشانید، از رنگ‌های کمکی در حمام بهره بگیرید. این رنگ‌ها که با رنگ اصلی دیوارها و کف حمام تناسب دارند به عنوان جزئیات کوچکی مانند لبه‌ها، آجرهای نقره‌ای، تزئینات کاشی یا تزیینات دکوراتیو به کار می‌روند. این رنگ‌ها جزئیات را برجسته کرده و حمام را بیشتر زیبا و جذاب می‌کنند.

طراحی مجدد لوازم بهداشتی

برخی از شرکت‌ها لوازم بهداشتی و سرویس بهداشتی با رنگ‌های جذاب و زنده برای سینک، توالت و حمام را عرضه می‌کنند. این لوازم بهداشتی با رنگ‌های خاص جذابیت حمام را افزایش می‌دهند.

با این راهکارها، حمام خود را با رنگ‌های جذاب تزئین کرده و فضایی شاداب و زنده را ایجاد کنید. همچنین، حتماً به سلیقه و سبک شخصی خودتان نیز توجه کنید و از رنگ‌ها و تزئیناتی استفاده کنید که برای شما خوشایند باشد.

حرف آخر

تزئین حمام با استفاده از لوازم در دسترس فضایی زیبا، آرام و راحت را برای شما ایجاد می‌کند. با انتخاب رنگ‌های مناسب، تزئینات دیواری، جعبه‌ها و سبد‌ها، گل و گیاهان و لوازم متناسب، حمام خود را به یک مکان زیبا و دلنشین تبدیل کنید. در نهایت، بیشترین تأثیر بر تزئین حمام با توجه به سلیقه شماست. پس به خلاقیت و سلیقه شخصی خود اعتماد کنید و لذت ببرید.

X